Αγχωμένος… πλανήτης που η μέρα του διαρκεί μόνο 8 ώρες

Πιστεύετε ότι ένα 24ωρο είναι λίγο για όλα αυτά που θέλετε να κάνετε και σας πιάνει άγχος; Ε λοιπόν Ολλανδοί επιστήμονες ανακάλυψαν έναν εξωπλανήτη ο οποίος τρέχει τόσο πολύ γρήγορα που η μέρα του διαρκεί μόλις 8 ώρες.

Οι αστρονόμοι κατάφεραν να μετρήσουν τη μέρα του εξωπλανήτη Βήτα Οκρίβαντος b (Βeta Pictoris b), και διαπίστωσαν ότι περιστρέφεται τόσο γρήγορα γύρω από τον άξονα του που η μέρα του διαρκεί το 1/3 της γήινης ημέρας.

Ο Βήτα Οκρίβαντος b έχει ηλικία μόλις 20 εκατομμυρίων ετών (έναντι 4,5 δισεκατομμυρίων ετών της Γης), ανακαλύφθηκε το 2008. Κινείται σε τροχιά γύρω από ένα νεαρό άστρο, διπλάσιο σε μάζα και δεκαπλάσιο σε λαμπρότητα από τον Ήλιο μας, που φαίνεται με γυμνά μάτια και βρίσκεται σε απόσταση περίπου 63 ετών φωτός από τη Γη, στον νότιο αστερισμό του Οκρίβαντος («Καβαλέτου»).

Ο συγκεκριμένος εξωπλανήτης είναι ένας αέριος γίγαντας, με μάζα περίπου δεκαπλάσια του Δία, ο οποίος περιστρέφεται με μεγάλη ταχύτητα σχεδόν 100.000 χιλιομέτρων την ώρα (έναντι μόλις 1.674,4 χλμ/ώρα της Γης και 47.000 χλμ/ώρα του Δία).

Οι αστρονόμοι ανέλυσαν το υπέρυθρο φως του συγκεκριμένου εξωπλανήτη και υπολόγισαν ότι η ταχύτητα περιστροφής στον ισημερινό του είναι περίπου 25 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο - μεγαλύτερη από οποιονδήποτε πλανήτη του ηλιακού μας συστήματος. Ο εν λόγω πλανήτης έχει διάμετρο πάνω από 16 φορές μεγαλύτερη από τη διάμετρο της Γης, η μάζα του είναι τουλάχιστον 3.000 φορές μεγαλύτερη και η ταχύτητα περιστροφής του είναι περίπου 50 φορές μεγαλύτερη από της Γης.

Συγκριτικά, η μέρα του Δία διαρκεί δέκα ώρες και της -πολύ αργής- Αφροδίτης 243 γήινες μέρες.