Η τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση στην Ελλάδα

Από το Γιώργο Λαμπίρη και το Βασίλειο Καλόγηρο

Με αφορμή τη διαφημιστική καμπάνια, που έχει ξεκινήσει το υπουργείο Παιδείας στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο για να ενημερώσει τους μαθητές για τις μεταρρυθμίσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, το news.gr αποπειράται να βοηθήσει τον κάθε μαθητή να βρει το δικό του μονοπάτι, και να βγει στην αγορά εργασίας με δεξιότητες, που θα τον κάνουν να πετύχει.

Ο καθένας έχει τη δυνατότητα να πετύχει σε αυτό που πραγματικά του ταιριάζει και σε αυτό που έχει προοπτική, με βάση τα θέλω του και τις επιλογές και τις προτεραιότητές του, φτάνει να είναι έγκυρα και έγκαιρα ενημερωμένος για το τι του παρέχουν αυτά, που κάθε φορά επιλέγει να ακολουθήσει.

Παρακολουθώντας κάποιος τα τηλεοπτικά σποτάκια με το νεαρό και τη νεαρή, που αναρωτιούνται "Γιατί να γίνω δικηγόρος ή γιατρός;", σκέφτεται ότι οι επιλογές είναι πολύ περισσότερες και αρκετές από αυτές και αφορούν στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση.

Μια από τις αλλαγές, που φέρνει ο νόμος 4186 του υπουργείου, είναι η αντικατάσταση των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑΣ) από τις Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΕΚ).

Τα ΣΕΚ ανήκουν στη μη τυπική εκπαίδευση, όπως και τα ΙΕΚ, και δίνουν τη δυνατότητα σε όσους τα επιλέξουν αντί των ΕΠΑΛ να αποκτήσουν πτυχίο επιπέδου 3. Τι είναι όμως τα ΣΕΚ και ποιες ειδικότητες προσφέρουν;

Σύμφωνα με το άρθρο 19 του ν. 4186/2013 σκοπός της Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης είναι η παροχή υπηρεσιών αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης, διάρκειας τριών ετών, σε αποφοίτους της υποχρεωτικής τυπικής εκπαίδευσης. Μαθητές άνω των είκοσι (20) ετών εγγράφονται στις Εσπερινές Σ.Ε.Κ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η φοίτηση στις δημόσιες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης παρέχεται δωρεάν.

Το news.gr θέτει τις ερωτήσεις και δίνει τις απαντήσεις:


Ποιοι μπορούν να γραφτούν στις ΣΕΚ;

Πόσες ώρες μαθημάτων διδάσκονται οι μαθητές;

Πώς προάγεται ο μαθητής στα ΣΕΚ;

Τι τίτλο σπουδών λαμβάνουν οι απόφοιτοι;

Επιλογές επαγγελματικής-τεχνικής εκπαίδευσης - Πληροφόρηση υποψήφιων σπουδαστών: