Δοκιμή Toyota Aygo 1.000 κ.εκ. VVT-i 69 ίππων

Δοκιμή Toyota Aygo 1.000 κ.εκ. VVT-i 69 ίππων

Η τιμή του Toyota Aygo 1.000 κ.εκ. VVT-i 69 ίππων, στη βασική έκδοση X-Cool καθορίστηκε στα 10.170 ευρώ

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναβαθμίζουν συνεχώς τα μικρά μοντέλα τα οποία έχουν ως κύρια αποστολή την ασφαλή κίνηση στο αστικό περιβάλλον. Τα μποτιλιαρίσματα στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, οι περιορισμένοι χώροι για παρκάρισμα και η προσπάθεια για περιορισμό της δαπάνης για αγορά και χρήση του αυτοκίνητου, είναι οι σημαντικότεροι λόγοι που ενισχύουν την θέση των μικρών αυτοκινήτων στην αγορά.

Στην Ελλάδα, η κατηγορία των μίνι, γνωρίζει μεγάλη επιτυχία. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), το επτάμηνο Ιανουάριου-Ιουλίου 2017, πουλήθηκαν 10.164 καινούργια αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Πρόκειται για την τρίτη σε μέγεθος κατηγορία στην ελληνική αγορά. Πρώτη είναι η κατηγορία των supermini και δεύτερη η κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων. Το ποσοστό που κατέλαβαν τα μίνι από την συνολική πίτα των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά είναι 17,3%.

Η πρόταση της Toyota για το αυτοκίνητο της πόλης είναι το Aygo. To πεντάθυρο μοντέλο μήκους 3,45 μ. εφοδιάζεται με τρικύλινδρο κινητήρα 1.000 κ.εκ. VVT-i. Η μέγιστη απόδοση του βενζινοκινητήρα είναι 69 ίπποι. Η ροπή φθάνει τα 9,6 χλγμ. στις 4.300 σ.α.λ. Στη δοκιμή μεγάλης διάρκειας διαπιστώθηκε ότι το μοτέρ έχει καλή απόδοση σε όλο το εύρος λειτουργίας του. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά το επίπεδο θορύβου από τη λειτουργία του, που θα ενοχλήσει όσους οδηγούν αυτοκίνητα με καλύτερη ηχομόνωση.

Το μικρότερο μοντέλο της ευρωπαϊκής γκάμας της Toyota, κερδίζει πόντους στην αξιολόγηση λόγω της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου. Στη δοκιμή, η μέση κατανάλωση βενζίνης ήταν 5,5 λίτρα/100χλμ. Η επίσημη τιμή του κατασκευαστή είναι 4,1 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 95 γραμ./χλμ. Η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και ανταποκρίνεται στις ανάγκες κίνησης στην πόλη.

Η δεύτερη γενιά Toyota Aygo είναι ένα δημοφιλές μοντέλο της κατηγορίας των μίνι. Σημειώνει ιδιαίτερα υψηλές πωλήσεις σε όλη την Ευρώπη. Από την εμπρός σχεδίαση «X» μέχρι την εκτενή λίστα επιλογών εξατομίκευσης, όλες οι στιλίστικες και μηχανολογικές αποφάσεις που ελήφθησαν, έγιναν με γνώμονα την ευχαρίστηση του οδηγού. Η γκάμα περιλαμβάνει οκτώ εκδόσεις εξοπλισμού, που ανανεώνονται σε ετήσια βάση. Και ενώ οι ειδικές εκδόσεις δημιουργήθηκαν για να αναδείξουν τις διαφορετικές προσωπικότητες του μικρότερου αυτοκινήτου της μάρκας, οι υποψήφιοι αγοραστές που ενδιαφέρονται για εξατομίκευση, μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους Aygo επιλέγοντας τα πακέτα για το εξωτερικό και το εσωτερικό.

Το Aygo μπορεί επίσης να εφοδιάζεται με το πακέτο Toyota Safety Sense, μία νέα σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας που έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν τις συγκρούσεις ή να μετριάζουν τις επιπτώσεις τους, σε μία ευρεία γκάμα κυκλοφοριακών συνθηκών. Σε ταχύτητες μεταξύ 10 και 80 χλμ./ώρα, το Σύστημα Προ-Σύγκρουσης - Pre-Collision System (PCS)- ανιχνεύει άλλα προπορευόμενα οχήματα και περιορίζει τον κίνδυνο πρόσκρουσης μειώνοντας την ταχύτητα κατά περίπου 30 χλμ./ώρα ή ακόμα και ακινητοποιώντας το αυτοκίνητο.

Το σύστημα Lane Departure Alert (LDA) παρακολουθεί τις σημάνσεις των λωρίδων και βοηθά στην πρόληψη ατυχημάτων και τις εμπρόσθιες συγκρούσεις που προκαλούνται από ακούσια αλλαγή λωρίδων κυκλοφορίας.

Σημαντικό στοιχείο είναι και το σύστημα πολυμέσων x-Touch. Προσφέρει, επιλογή της μουσικής, προγραμματισμό της διαδρομής, παρκάρισμα με ασφάλεια και εύκολη επικοινωνία. Μόλις συνδεθεί το smartphone με το σύστημα πολυμέσων x-Touch, εξασφαλίζεται η άμεση πρόσβαση στη λίστα επαφών και εύκολα πραγματοποιούνται τηλεφωνήματα με ανοιχτή συνομιλία ενώ χρησιμοποιείτε τις εφαρμογές της συσκευής. Η πλοήγηση x-Nav, μέσω της μεγάλης έγχρωμης οθόνης 7 ιντσών, καθοδηγεί τον οδηγό στον προορισμό του. Μόλις ο οδηγός επιλέξει την όπισθεν, στην οθόνη εμφανίζεται αυτόματα η εικόνα από την περιοχή πίσω από το αυτοκίνητο. Εύκολη είναι και η διαχείριση του συστήματος ήχου.

Η τιμή του Toyota Aygo 1.000 κ.εκ. VVT-i 69 ίππων, στη βασική έκδοση X-Cool καθορίστηκε στα 10.170 ευρώ. Οι παρατηρήσεις εστιάζονται στο επίπεδο θορύβου και στα σκληρά πλαστικά.