Παιδί = νέο αυτοκίνητο

Πώς αλλάζουν οι προτεραιότητες όταν κάνουμε το πρώτο παιδί ή το δεύτερο παιδί και πώς επηρεάζουν τη ζωή μας με το αυτοκίνητο; Εσείς θα παίρνατε καινούριο αυτοκίνητο για να «βολέψετε» την οικογένεια, για να πάτε πιο άνετα, για να νιώθετε πιο σίγουροι στο δρόμο, για να μη μένετε από τεχνικά προβλήματα;

Από την άλλη καινούριο αυτοκίνητο σημαίνει ότι θα μπείτε σε άλλα έξοδα που όταν συνδυάζονται με την άφιξη του νέου μέλους τότε ο προϋπολογισμός μπορεί να εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη. Για να δούμε πώς μπορεί να συνδυάζεται η άφιξη ενός παιδιού σε ένα ζευγάρι με το αυτοκίνητο που ήδη υπάρχει και πώς αυτό επηρεάζει τις προτεραιότητες.

Για παράδειγμα, παίρνουμε ως δεδομένο ότι σας νοιάζει η ασφάλεια του παιδιού σας, αλλά και η δική σας στο δρόμο. Οπότε είναι προφανές ότι αν μπορούσατε θα επιλέγατε ένα πιο ασφαλές αυτοκίνητο, με σύγχρονες τεχνολογίες και πιο στιβαρή δομή. Επίσης μοιάζει προφανές ότι δε θέλετε κανείς μέσα στο αυτοκίνητο να κοπανιέται. Ειδικά αυτό το τρυφερό μωρό που κάθεται πίσω και καταπονείται στις στροφές και όταν περνάτε από λακκούβες. Οπότε αν οδηγείτε ένα «κούτσουρο», με κρατήματα και τα σχετικά, ίσως θα ήταν καλή ιδέα να πάτε σε ένα πιο οικογενειακό set – up, πιθανά αλλάζοντας αυτοκίνητο. Τι γίνεται όμως με τα λιγότερο προφανή;

Ας πούμε τι γίνεται με τους χώρους. Στην πραγματικότητα χρειάζεστε μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ για να χωράει το καρότσι, τουλάχιστον οριζοντίως. Στην ίδια λογική ακούγεται καλή ιδέα οι χώροι στο πίσω κάθισμα να είναι πιο άνετοι, για να βολεύεται η μαμά και το παιδί (ή τα παιδιά), αλλά και οι πίσω πόρτες για να μπαινοβγαίνουν πιο εύκολα. Αλλά το καρότσι κάποια στιγμή θα πάψει να χρειάζεται. Επίσης το παιδικό κάθισμα το βάζεις μία στο πίσω κάθισμα και μετά δε χάθηκε και ο κόσμος να στριμώχνεσαι για να δένεις το παιδί, ρίχνοντας την πλάτη του μπροστινού καθίσματος. Οπότε τι κάνεις; Παίρνεις 4θυρο με μεγαλύτερους χώρους ή κάνεις υπομονή λίγο καιρό, να μεγαλώσει το παιδί και μετά βλέπουμε;

Αραγε θα άλλαζες το γκαζιάρικο καμάρι σου για κάτι με χαμηλότερη κατανάλωση αλλά και χειρότερες επιδόσεις; Δε μιλάμε να πάρεις κάτι που να σέρνεται και δεν μπορείς να προσπεράσεις. Αλλά είναι καλή ιδέα να πάρεις ένα σύγχρονο μικρό τουρμπάκι με 120 άλογα, ή ένα εξίσου καλό diesel, και να δώσεις τα 180+ άλογα σου και τις κορυφαίες επιδόσεις σου για κάτι που καίει τα μισά. Αλλωστε οι έρευνες δείχνουν ότι οι γονείς δεν πάνε τέζα, από το ένστικτο της αυτοσυντήρησης, ενώ είπαμε τα έξοδα είναι πολλά και δε θα σε χάλαγε να αρχίσεις να δίνει λιγότερα για καύσιμα. Ή μήπως όχι; Γουστάρεις γκάζι για να κάνεις γρήγορες μοναχικές βόλτες, όποτε μπορείς, και δεν πειράζει να δίνεις και κάτι παραπάνω για βενζίνη;

Και αν το καμάρι σου είναι κούκλα αλλά ψιλοχαλάει; Τι κάνεις; Όταν ήσουν μόνος δε χάθηκε και ο κόσμος να μένεις από κάτι μέσα στη μέση του δρόμου. Αλλωστε η βόλτα έχει και την πλάκα της και εσύ οδηγείς κάτι που δε γοητεύει κάθε μέρα; Αλλά πόσο γοητευτικό είναι να μένεις όταν πάς ταξίδι με την οικογένεια; Όταν το παιδί κλαίει γιατί πεινάει και ο προορισμός (των 100 χλμ.) δείχνει μακριά; Μήπως να το άλλαζες το κουκλί σου για κάτι πιο συμβατικό, αλλά και πιο αξιόπιστο;

Και τελικά είσαι έτοιμος να ανταλλάξεις το μικρό σου μπιζουδάκι που είναι τίγκα στον εξοπλισμό, γιατί το πήρες όπως εσύ ήθελες, όταν μπορούσες, με κάτι πιο ξενέρωτο, πιο άδειο (εξοπλιστικά), λιγότερο φαντεζί, αλλά πιο χρηστικό, πιο μεγάλο, πιο ασφαλές και όλα τα συναφή; Ή μήπως είναι κακή ιδέα να χάσεις τόσα λεφτά στην ανταλλαγή και να χάσεις και τα γούστα σου για χάρη του τέκνου;

Είναι δύσκολο να πάρεις νέο αυτοκίνητο, αλλά είναι και δύσκολο να φροντίσεις ένα παιδί όπως πρέπει. Και αυτό περιλαμβάνει και τις μετακινήσεις του. Εσείς τι θα κάνατε σε αντίστοιχη περίπτωση;

Πηγή: autotriti.gr