Είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής αλλά λίγοι ξέρουν το όνομά του – News.gr

Είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής αλλά λίγοι ξέρουν το όνομά του

Είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής αλλά λίγοι ξέρουν το όνομά του

Ποιος είναι ο επιχειρηματίας που του ανήκει το 100% των μετοχών της εταιρείας του

Όταν ακούμε «Έλληνες εφοπλιστές» το μυαλό μας πάει στα τρανταχτά, κλασσικά ονόματα: Ωνάσης και Λιβανός, Νιάρχος, Βαρδινογιάννης, Βενιάμης (ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών), Τσάκος κ.α. Όμως, υπάρχει ένα όνομα άγνωστο στους πολλούς, που τυγχάνει να είναι ο ισχυρότερος Έλληνας εφοπλιστής, σύμφωνα με τις λίστες του Lloyd's. Το όνομα Γιάννης Αγγελικούσης προκαλεί τον σεβασμό και το δέος στην παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα και όχι άδικα.

Γράφει η Ελένη Λογοθέτη

Ο Johh Angelicoussis θεωρείται ο πιο ισχυρός από τους Έλληνες εφοπλιστές και μάλιστα είναι ο μεγαλύτερος ιδιώτης εφοπλιστής στον πλανήτη, αφού του ανήκει το 100% των μετοχών της εταιρείας του.

Με περισσότερα από 120 πλοία - φορτηγά, τάνκερ και γκαζάδικα - στον στόλο των τριών θυγατρικών του, ο όμιλος Angelicoussis Shipping Group είναι 100% ελληνικός με όλα του σχεδόν τα πλοία να είναι υπό ελληνική σημαία.

Είναι η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στην Ευρώπη και η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο.

Η ενασχόληση της οικογένειας Αγγελικούση με την ναυτιλία ξεκινά από πολύ παλιά, πίσω στον 18ο αιώνα, από τον προπάππο του που ήταν... πειρατής με έδρα τα Καρδάμυλα της Χίου!

Από το πειρατικό στην κορυφή της ναυτιλίας

Αν και η οικογενειακή παράδοση στη θάλασσα ήταν μεγάλη, στην πορεία των χρόνων οι «θησαυροί» του προπαππού χάθηκαν και έτσι ο πατέρας του, Αντώνης Αγγελικούσης, βρέθηκε με μηδέν περιουσία.  Καθώς ο Γιάννης δεν μπορούσε να σπουδάσει, πήγε στα καράβια - όπως και οι περισσότεροι νησιώτες τότε - και έγινε ασυρματιστής.

Στην πορεία ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος -όπου για τις υπηρεσίες του παρασημοφορήθηκε δύο φορές από την Ελληνική κυβέρνηση για τη γενναιότητα του και δύο φορές από τη Βρετανική κυβέρνηση- και στα χρόνια του εμφυλίου, το 1946, γνώρισε και παντρεύτηκε τη Μαρία Παπαλιού, επίσης από τα Καρδάμυλα και με καταγωγή από εφοπλιστική οικογένεια.

Έτσι, ουσιαστικά, ο Αντώνης Αγγελικούσης έγινε εφοπλιστής από ανάγκη, αφού για να βγει ασπροπρόσωπος στο σόι της γυναίκας του, ίδρυσε την δική του ναυτιλιακή εταιρεία.

Το 1953 μαζί με δύο φίλους, τον Δημήτρη Ευθυμίου και τον Π. Καλούδη, ο πατέρας Αγγελικούσης απέκτησε το πρώτο του πλοίο, ένα παλιό ατμόπλοιο το «Αστυπάλαια». Στην δεκαετία του '60 ίδρυσε με άλλους Έλληνες εφοπλιστές του Λονδίνου τον όμιλο Pegasus Ocean Services. Αποχώρησε το 1968 και με τον παλιό συνέταιρό του, Δημήτρη Ευθυμίου ίδρυσε την ναυτιλιακή εταιρεία Agelef. Μετά από 3 περίπου χρόνια, οι δρόμοι τους χώρισαν, ο Χιώτης εφοπλιστής κράτησε μόνος του τα περισσότερα από τα πλοία και ίδρυσε πια την Anangel Shipping Enterprises, ανοίγοντας τον δρόμο για τον γιο του.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης μεγάλωσε και σπούδασε με μεγάλη οικονομική άνεση και, όπως γίνεται συνήθως, ακολούθησε την οικογενειακή παράδοση. Άρχισε να εργάζεται στη ναυτιλιακή εταιρία του πατέρα του το 1973 και είναι αυτός που έβαλε  τη διεθνή πλέον Angelicoussis Shipholding Group Ltd στα ξένα χρηματιστήρια.

Ο πατέρας του έφυγε από τη ζωή τον Ιούνιο του 1989 και ο ίδιος, μαζί με την αδερφή του, Άννα, ανέλαβαν την… οικογενειακή επιχείρηση μέχρι το 2000, όταν και χώρισαν επαγγελματικά οι δρόμοι τους και η Άννα Αγγελικούση ίδρυσε τη δική της εταιρεία. Το 2001 ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης αγόρασε το σύνολο των μετοχών της εισηγμένης εταιρείας και ακολούθησε τη δική του αυτόνομη εφοπλιστική δραστηριότητα.

Ο Γιάννης Αγγελικούσης στον γραφείο του στο Λονδίνο

Ο 69χρονος σήμερα Γιάννης Αγγελικούσης ζει κυρίως στο εξωτερικό αλλά αγαπάει την πατρίδα του γι’ αυτό και επιλέγει κυρίως Έλληνες αξιωματικούς για τα πλοία τους. Μάλιστα, είναι ένας από τους εφοπλιστές που καθιέρωσε την επιμόρφωση των στελεχών του ομίλου του, την συνέχιση της καταβολής του μισθού και στη διάρκεια της αδείας και την ανάπαυσης των ναυτικών μετά από ναυτολόγηση.

Είναι άνθρωπος που αποφεύγει την δημοσιότητα, εκτός αν έχει σχέση με τη δουλειά και συνεχίζει να αναζητά καινούργιες αγορές και να κάνει νέα ανοίγματα.

Η μεγάλη του αγάπη είναι η μοναχοκόρη του, η Μαρία, που δουλεύει μαζί του στην εταιρεία, ενώ, όπως είχε δηλώσει ο ίδιος σε μία από τις λιγοστές συνεντεύξεις του - κυρίως σε ξένες οικονομικές εφημερίδες και περιοδικά - πάντα θυμάται τα λόγια του πατέρα του: «Θα υπάρξουν καλές και κακές στιγμές. Αλλά το θεμελιώδες μάθημα που με δίδαξε, είναι πως δείχνοντας σεβασμό στους ανθρώπους μας, δημιουργούμε μια βαθιά και αμοιβαία αφοσίωση».

102
σχόλια
  1. avatar Κωνσταντίνος

    Οσο ζουσαν οι παλεοι οι γεροι που εχουν φυγοι τωρα εφοπλιστες ειχαν καποια εκτιμηση για τους Έλληνες ναυτικους γιατι πανω στην πλατη τους εγιναν μεγαλοι και τρανοι.βέβαια ηταν και οι εποχές διαφορετικές μετα τον δεύτερο παγκόσμιο Πόλεμο Υπήρχαν πολλές ευκαιρίες και οσοι ειχαν μυαλό..... τελος παντων.Η καινουργια γενιά εφοπλιστων τα παιδιά τους δηλαδή ανηκουν σε μια άλλη παστα επιχειρηματια παγκοσμιοποιημενους ψυχρους που κοιτανε μονο το κερδος και οχι τον ανθρωπο.Για αυτο παει κατα διαολου ηκοινωνια παγκοσμιως.Εχουμε γίνει ζούγκλα σαν Κοινωνία με τον ανταγωνισμό που υπάρχει και δεν οδηγεί πουθενά. Δεν εχει καταλάβει ο άνθρωπος οτι το μονο πράγμα που παίρνει μαζι του ειναι δυο μετρα γη?!!!!

  2. avatar Δημητρης Ποταμιτης

    Ότι και να πούμε για το Αγγελικουση ειναι λίγα. Γνώρισα τον πατέρα Αγγελικουση τον Αντώνη ειμου νεαρός τότε .Είχε σεβασμό πράγματι στους συνεργάτες του και ναυτικούς του.Ακουγε τι του ελεγες. Θυμάμαι πήγαινε συχνά στο Λονδίνο και έμενε στο ξενοδοχείο και όταν επέστρεφε εκανε εξοδολογιο με παραστατικά για όλα του τα έξοδα Οι σχέσεις του με τες τράπεζες και τους συμβούλους του ήταν ειλικρινείς καθαρές δουλειές οι τράπεζες γνώριζα ολα τα μυστικά του καθαροί λογ γιαυτο απέκτησε την εμπιστοσύνη του και του άνοιξα πιστώσεις όσες ήθελε.ετσι μεγάλωσε έντιμος κύριος σεβαστός ξύπνιος. Μετά ήρθε ο Γιάννης μπήκε στη δουλεια ακολούθησε σκληρή δουλειά μαζι με. άξιους συνεργάτες του οικονομία εντιμότητα οπως τον πατέρα του και έφτασε εδώ που βρίσκετε σημερα.Ειναι τιμη μου που συνεργάστηκα με αυτή την εταιρια και ιδιαίτερα το Αντώνη Αγγελικουση.

  3. avatar Κώστας Γραμματικος

    Ότι και να ήτανε το κατάφερε και όσο που δεν προτιμάνε το ναυτικό είναι λάθος μακάρι να είχα έναν και να με καθοδηγούσε γιατί από ξένες γλώσσες είμαι πλήρης και από ικανότητα αλά όλα πλέον στην Ελλάδα είναι το βιζμα

  4. avatar γιαννης ο υπομονετικος

    οπου ακους πολλα κερασια κρατα μικρο καλαθι λενε στο χωριο μου

  5. avatar Παπανικολάου Δημητ

    Είναι άξιος εργοδότης ο γιος μου ο ένας ήδη δουλεύει και έχετε απόλυτο δίκαιο για τις απολαβές τον ναυτικών μας και τώρα ετοιμάζεται και ο δεύτερος να κάνει το πρώτο του ταξειδι του με την ίδια εταιρια

  6. avatar ΧΡΙΣΤΙΝΑ

    "ουσιαστικά, ο Αντώνης Αγγελικούσης έγινε εφοπλιστής από ανάγκη, αφού για να βγει ασπροπρόσωπος στο σόι της γυναίκας του, ίδρυσε την δική του ναυτιλιακή εταιρεία"
    Πόσο αληθοφανές ακούγεται αυτό;
    Κ γω παντρεύτηκα κάποιον γόνο βιομηχανικής οικογενείας και για να βγω ασπροπρόσωπη στην οικογένεια του συζύγου μου, άνοιξα δική μου βιομηχανία (αν και ήμουν μισθωτή υπάλληλος)!!!
    Δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο, αλλά αυτό το σχόλιο του άρθρου το βρίσκω ...ασχολίαστο.
    Γιατί άραγε κάποιος έχει ανάγκη για τέτοιες περιγραφές;

  7. avatar Δημητρης μπουντουρης

    Οσοι δεν γνωριζετε απο εμπορικη ναυτιλια να μη λετε κουταμαρες.Η ελληνικη εμπορικη ναυτιλια εργαζετε στα περατα του κοσμου ειναι δηληδη παγκοσμια και δεν υποκειται στους ελληνικους νομους.Τα περισοτερα πλοια ειναι κτησμενα με δανεια τον μεγαλων τραπεζων του κοσμου, μιας και χρειαζονται ταραστεια ποσα για να κτισεις πλοια .Το μονο που εχουν ελληνικο ειναι το ονομα του πλοιοκτητη και τιποτε αλλο.Γενικα τα τελευταια 20 χρονια οι Ελληνες δεν ακολουθουν το Ναυτικο επαγγελμα,οποτε το μεγαλυτερο μερος τον πλοιον φερουν σημαια αλλης χωρας με ξενα πληρωματα φιλλιππινεζους και ουκρανοροσσους.Οποτε σταματηστε να λετε για ελληνικη ναυτιλια.Οι ελληνες πλοιοκτητες παρακαλανε για ελλενικα πληρωματα αλλα η ελληνιδα μανα δεν αφηνει τα παιδια της απο την φουστα της.

    1. avatar Giota Pateraki

      Αυτή η φούστα μας σώζει και μας καταστρέφει μαζί.

  8. avatar ΑΡ-ΩΝ

    Σγγνωμη για τα κεφαλαια.Τωρα διαβασα τους κανονες σχολιασμου.

  9. avatar ΑΡ-ΩΝ

    ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΚΥΡΙΟΙ.Ο ΕΝΑΣ ΒΟΗΘΗΣΕ ΛΕΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΙ ΤΟ CLAIMS,ΔΗΛΑΔΗ ΤΟΥ ΕΚΑΝΕ ΚΑΛΟ η ΟΧΙ;ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΓΝΩΡΙΖΕΙ Ο ΙΔΙΟΣ.Ο ΑΛΛΟΣ ΛΕΕΙ ΤΟ ΒΑΠΟΡΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΦΟΥΓΑΡΑ.ΔΗΛΑΔΗ;ΕΜΕΙΣ ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ;ΕΞΗΓΕΙΣΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ,ΕΙΔ'ΑΛΛΩΣ ΜΕΝΟΥΝ ΚΕΝΑ ΣΤΗΝ ΚΟΥΒΕΝΤΑ

  10. avatar Σοφία Αποστόλου- Δικηγόρος

    Εργάζεται ο γιός μου στην εταιρία του κ. Αγγελικούση και είναι αλήθεια ότι πρόκειται για έναν υποδειγματικό εργοδότη. Είναι άξιος θαυμασμού γιατί αγαπά τους ανθρώπους που εργάζονται στα καράβια του και κυρίως αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι φροντίζει ιδιαίτερα την εκπαίδευσή τους, κάτι στο οποίο δεν στάθηκε κανείς από όσους σχολίασαν πριν από εμένα. Η εκπαίδευση είναι όπλο στα χέρια του εργαζόμενου είτε εργάζεται στον κ. Αγγελικούση είτε σε οποιονδήποτε άλλον εργοδότη. Στην εποχή της άσκησής μου ως δικηγόρου το συνηθισμένο ήταν οι εργοδότες δικηγόροι να κρύβουν τους φακέλους για να μην μαθαίνουμε οι ασκούμενοι τα μυστικά του επαγγέλματος. Για τον λόγο αυτό θεωρώ άξιο θαυμασμού τον κ. Αγγελικούση.

  11. avatar Telemark2

    Το κομπλεξ κατωτεροτητας του Αριστερού Νεοέλληνα δεν έχει όριο.Ο αριστερος δεν μπορεί να συμβιβαστεί με ανθρώπους του κύρους του κυρίου Αγγελικουση ΓΙΑΤΊ απλά Ο Ελληνικός εφοπλισμος δίνει άπειρες δυνατότητες για όλους όσους επιθυμουν να εργαστουν και να εχουν ένα αξιοπρεπεστατο επιπεδο διαβιωσης. Ο ΣΚΟΠΌΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΡΟΎ ΕΊΝΑΙ ΈΝΑΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΡΕΙ ΦΤΏΧΕΙΑ.

    1. avatar Αντικήθηρος

      Συμφωνώ απολύτως...

  12. avatar Βελισαριος Παπαδημητρακοπουλος

    Εχω την τιμή να γνωρίζω στενά την οικογένεια Αγγελικουση μια ιδιαίτερη οικογένεια με αρχές και ήθος
    Κάτι που δεν το συναντάς εύκολα
    Ωστόσο για το κράξιμο που ειδα προς την Οικογένεια αγγελικουση εχω να πω μερικά ολίγα πράγματα γιατί δεν αξίζει περαιτέρω ανάλωση με άτομα νοητικης υστέρησης
    Αν δεν υπήρχαν οι "πλούσιες" οικογένειες η οικονομία θα ειχε καταρρεύσει παγκοσμίως και φτωχοί θα έπρεπε να δίνουν και την ψυχή τους στην οικονομία
    Πρέπει να υπάρχουν και οι δυο κατηγορίες και οι "πλούσιοι" και οι φτωχοί
    Σε ολα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία τωρα για όσους είναι φτωχοί και στην ψυχή και στην τσεπη πάω πασο!

  13. avatar Ναυτιλόμενος.

    O των αρίστων ο κράτιστος.

  14. avatar Ουδέτερος

    Γνωρίζει κάποιος τι ΦΠΑ και τι φορολογία πληρωνουν;;;;;

    1. avatar The Who

      ΦΠΑ; Γιατι περίπτερο έχει;

  15. avatar Χρηστος

    Αφου κανει τα αυτονοητα για το προσωπικο του πλεονεκτώντας της νομοθεσιας, πως να μην τον σεβονται ολοι?

  16. avatar vasiliki54

    Αντιλαμβάνομαι σωστά; Μερικοί προτιμούν να μην υπάρχουν κάποιοι τέτοιοι άνθρωποι για να μην κακοπερνούν οι υπάλληλοι ή εργάτες;
    Αλλά αν δεν υπήρχαν δε θα υπήρχε καν η δυνατότητα για εργασία για τους υπαλλήλους τους.
    Πείτε μου υποχρέωσε κανέναν να πάει να δουλέψει εκεί;
    Έδωσε όμως δυνατότητα να βρούν κάποιοι δουλειά.Σωστά;
    Αν εξαφανίζονταν οι "πλούσιοι" που κατηγορούν μερικοί θα είχαμε καλύτερες πιθανότητες να περάσουμε καλά οι υπόλοιποι;
    Τις συνθήκες δουλειάς να τις βελτιώνουμε αλλά ποτέ εξαφανίζοντας τους εργοδότες. Γιατί τους χρειαζόμαστε να μας δίνουν δουλειά.
    Εσείς που κράζετε προσπαθήστε να γίνετε αφεντικά και μάλιστα καλύτερα αφεντικά αν μπορείτε.
    Το κράξιμο δε μας ταϊζει.

    1. avatar Chris

      Και έγιναν οι πλούσιοι πλουσιότεροι, οι φτωχοί φτωχότεροι. Και ζήσαν οι πλούσιοι καλά και οι φτωχοί μέσα στη φτώχεια τους και στη δυστυχία τους

      1. avatar Β_Χ

        Άλλη μία αριστερή μπαρούφα.
        Εσύ που τα λές αυτά για πες μου γιατί μόνο από τους αριστερούς "παράδεισους" σε όλο το κόσμο οι άνθρωποι προσπαθούσαν να ξεφύγουν πηδώντας το Τείχος ή κολυμπώντας στην θάλασα.
        Σε όλους τους αριστερούς παράδεισους τι δικαιώματα είχαν οι εργάτες, φαντάζομαι ότι είχαν περισότερα από τους δυτικούς.... Τι δεν είχαν δικαιόματα? τι προτότυπο για την αριστερη φασιστερα!

  17. avatar Απόστολος/Πλοίαρχος Ε.Ν.

    Είναι η πρώτη φορά που σχολιάζω .Ταξιδεύοντας την εποχή μου, από το VF μάθαινες πολλά για τους Έλληνες εφοπλοιστάς, άλλοτε καλές κουβέντες και άλλοτε όχι καλές. Όμως δεν βρέθηκε κάποιος ναυτικός που να κάνει άσχημη κριτική για τον εργοδότη Κο Αγγελικούση, ίσως γιατί τα λόγια του πατέρα του πιάσανε τόπο. Αθόρυβος , αλλά πάντα δίπλα στους ανθρώπους που ταξιδεύουν τα πλοία του , τιμά την καταγωγή του.

  18. avatar Παναγιωτης

    Τον κ. Αγγελικουση δεν τον γνωριζω. Ομως στη ζωη πρεπει να αναγνωριζουμε την πορεια ανθρωπων που καταφεραν να φθασουν τοσο ψηλα. Επισης το γεγονος οτι το συνολο σχεδον των πλοιων του φερει ελληνικη σημαια και προτιμαει ως πληρωματα Ελληνες, τον τιμα ιδιαιτερα.Ας προσπαθησουμε ο καθενας στη δουλεια του και στον τομεα του να τον μιμηθουμε και οχι να τον απαξιωνουμε.

  19. avatar Β25

    Ειχε μυαλο ο ανθρωπος αρπαξε την ευκαιρια κ εγινε μαγκας μακαρι να ειχαμε ολοι ανοιχτα μυαλα αντι να κοιταμε την πολιτκη κ τους πολιτικους...Μπραβο του
    !!!

  20. avatar arvantiles

    ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙΣ ΣΕ ΟΤΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΩΤΑ ΝΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΑΣ ΜΕΤΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΑΤΕΛΕΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΘΕΣΕΙ. ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΕΤΥΧΕΙ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΠΡΩΤΟΙ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΦΕΥΓΟΥΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΙ. ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΥΣΗΣ

Παρακαλούμε περιμένετε ...