Μια ασπιρίνη την ημέρα, τον καρκίνο κάνει πέρα

Μια δόση ασπιρίνης την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο υποτροπής του καρκίνου του μαστού, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.

Προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι το φάρμακο μπορεί να εμποδίζει αποτελεσματικά και την εξάπλωση των καρκίνων του παχέος εντέρου, του γαστρεντερικού και του καρκίνου του προστάτη.

Επιστήμονες από την Μονάδα Έρευνας του Καρκίνου του Ιατρικού Κέντρου Veterans Affairs του Κάνσας, θέλησαν να ελέγξουν κατά πόσο η ασπιρίνη θα μπορούσε να αλλάξει την μοριακή σύσταση των καρκινικών κυττάρων σε τέτοιο βαθμό ώστε να σταματήσει η εξάπλωσή τους.

Ο Δρ. Μπαντζερτζί και η ομάδα του, εξέτασαν στο εργαστήριο καρκινικά κύτταρα του μαστού, τα οποία εξέθεσαν σε διάφορες δόσεις ακετυλοσαλικυλικού οξέος, όπως λέγεται η δραστική ουσία της ασπιρίνης.

Από τα ευρήματα της μελέτης φάνηκε ότι το φάρμακο αύξησε κατακόρυφα τον ρυθμό θανάτου των κυττάρων, ενώ όσα κύτταρα επέζησαν, είχαν χάσει σε μεγάλο βαθμό την ικανότητα ανάπτυξης.

Στη συνέχεια, οι ερευνητές ανέλυσαν περισσότερα από 20 ποντίκια με επιθετικούς όγκους μαστού. Επί 15 ημέρες, οι ερευνητές έδιναν στα μισά ζώα δόση ακετυλοσαλικυλικού οξέος που αντιστοιχεί στην επονομαζόμενη «μικρή ασπιρίνη» (δηλαδή 75 mg), διαπιστώνοντας πως οι όγκοι τους συρρικνώθηκαν κατά 47%.
Σε μία άλλη ομάδα ποντικιών, εξάλλου, εξέτασαν κατά πόσον το φάρμακο μπορούσε να δράσει προληπτικά, διαπιστώνοντας πως μετά τη συστηματική λήψη του τα ζώα ανέπτυσσαν πολύ λιγότερους όγκους όταν οι ερευνητές τους μεταμόσχευαν καρκινικά μαστικά κύτταρα.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η ασπιρίνη θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να μειώσει τον κίνδυνο επανεμφάνισης του καρκίνου, πέντε έως 10 χρόνια μετά την αρχική διάγνωση του ασθενούς.
«Η λήψη ασπιρίνης μετά την χημειοθεραπεία θα μπορούσε να δρα προληπτικά έναντι των υποτροπών», επεσήμανε ο επικεφαλής της μελέτης.