Απειλή ακόμα και δύο επιπλέον ώρες ύπνου τα Σαββατοκύριακα

Οι διαφορές στις συνήθειες του ύπνου ανάμεσα στις καθημερινές ημέρες εργασίας και τα σαββατοκύριακα που συνήθως κοιμόμαστε κάποιες ώρες περισσότερο, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο για παχυσαρκία, διαβήτη και καρδιακή νόσο, αναφέρει μια νέα επιστημονική μελέτη.

Επιστήμονες από το Συμβούλιο Ιατρικής Έρευνας, ανέλυσαν τα δεδομένα σχετικά με την υγεία, το βάρος, το ύψος και τις συνήθειες ύπνου σε περισσότερους από 800 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 38 ετών. Οι ερευνητές υπολόγισαν το μέσο ύπνο των συμμετεχόντων τις μέρες εργασίας και τον συνέκριναν με το μέσο ύπνο τα Σαββατοκύριακα.

Η ανάλυση έδειξε ότι εκείνοι που κοιμόντουσαν περισσότερο τα Σαββατοκύριακα είχαν περισσότερες πιθανότητες να είναι παχύσαρκοι, να πάσχουν από διαβήτη ενώ διέτρεχαν υψηλότερο κίνδυνο να υποστούν έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

«Απλά μια διαφορά δύο ωρών στις συνήθειες του ύπνου είναι αρκετή για να επιβαρύνει την υγεία», αναφέρει η έρευνα που δημοσιεύτηκε στο «International Journal of Obesity».

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι λόγοι είναι ασαφείς αλλά μια εξήγηση είναι ότι οι αλλαγές στις συνήθειες του ύπνου οδηγούν το DNA μας στο χάος, γεγονός που ενεργοποιεί τα γονίδια που επεξεργάζονται το λίπος και ζάχαρη σε λάθος ώρα της ημέρας. Επίσης οι αλλαγές στις ώρες του ύπνου μπορεί να επηρεάσουν τις ορμόνες της όρεξης , με αποτέλεσμα τα άτομα που τις καθημερινές ξυπνούν νωρίς για δουλειά, να έχουν αυξημένη όρεξη και να αναζητούν λιπαρά και ζαχαρούχα σνακ.

«Αυτά τα στοιχεία προστίθεται σε προηγούμενες έρευνες που έχουν δείξει ότι ζώντας ενάντια στο βιολογικό μας ρολόι, μπορεί να κρύβεται πίσω από την παχυσαρκία και συναφείς ασθένειες», εξήγησαν οι ερευνητές.