Η γρίπη αγαπάει… τους άνδρες

Ο ιός της γρίπης φαίνεται να είναι... γένος αρσενικού, καθώς μια νέα έρευνα έδειξε ότι η έλλειψη των γυναικείων ορμονών κάνει το ανοσοποιητικό σύστημα των ανδρών πιο αδύναμο, καθιστώντας τους πιο επιρρεπείς σε κρυολογήματα και λοιμώξεις.

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ πιστεύουν ότι η έλλειψη οιστρογόνων κάνει τους άνδρες πιο επιρρεπείς στην πνευμονία και σε άλλες αναπνευστικές παθήσεις. Η μελέτη τους, που δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό Life Sciences , εξέτασε την επίδραση της βακτηριακής πνευμονίας σε ποντίκια με την εισαγωγή του ιού στους πνεύμονές τους. Από τα αποτελέσματα της μελέτης φάνηκε ότι τα θηλυκά ποντίκια ήταν πιο ανθεκτικά στα βακτήρια. Η αυξημένη αντοχή τους συνδέθηκε με το ένζυμο νιτρικού οξειδίου 3 (NOS3) – το οποίο ενεργοποιείται από την απελευθέρωση των γυναικείων ορμονών , οιστρογόνων.

Οι επιστήμονες, στη συνέχεια, αφαίρεσαν το γονίδιο που ευθύνεται για την παραγωγή του συγκεκριμένου ενζύμου σε ένα άλλο σύνολο αρσενικών και θηλυκών ποντικιών. Βρήκαν ότι η διαγραφή του γονιδίου αυτού σήμαινε ότι οι θηλυκοί ποντικοί δεν ήταν πλέον πιο ανθεκτικοί στη μόλυνση. Χορηγώντας μια απλή δόση οιστρογόνων στα αρσενικά και τα θηλυκά ποντίκια, έγινε εκκαθάριση των βακτηρίων από τους πνεύμονες τους πολύ πιο γρήγορα από ότι στα ποντίκια που δεν είχαν λάβει την δόση οιστρογόνων.

Η ερευνητική ομάδα ελπίζει ότι, στο μέλλον, αυτή η γνώση θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σύστημα στις κοινές και σοβαρές λοιμώξεις των πνευμόνων και την πρόληψη της γρίπης που εξελίσσεται σε πιο σοβαρή πνευμονία.

Επίσης, μια προγενέστερη μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Durham πέρυσι ,κατέδειξε ότι οι άνδρες υποφέρουν περισσότερο από το βήχα και το κρυολόγημα, επειδή έχουν επιπλέον υποδοχείς θερμοκρασίας στον εγκέφαλο από ότι οι γυναίκες, και έτσι βιώνουν χειρότερα συμπτώματα.