Η ενίσχυση του ανοσοποιητικού φρένο στον καρκίνο

Έναν τρόπο ενίσχυσης του ανοσοποιητικό συστήματος, προκειμένου αυτό να "επιτίθεται" στον καρκίνο, ανακάλυψαν Αμερικανοί επιστήμονες, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό "Nature Medicine".

Το ανοσοποιητικό σύστημα μπορεί να επιτεθεί με επιτυχία στους "εισβολείς",  αλλά όχι στους ιστούς του οργανισμού.

Μια δημοφιλής περιοχή έρευνας στον καρκίνο και τις αυτοάνοσες νόσους είναι τα κύτταρα Treg, πάνω στα οποία δούλεψαν οι ερευνητές από το Children's Hospital of Philadelphia, όπως γράφει το BBC.

Τα Treg aποτελούν μέρος του ανοσοποιητικού που φυσιολογικά ηρεμούν τα πάντα, λειτουργούν δηλαδή ως "φρένο", για να εμποδίσουν το ανοσοποιητικό να επιτεθεί στον οργανισμό.

Οι ερευνητές προσπάθησαν να διαταράξουν τη λειτουργία των Treg αφαιρώντας αποτελεσματικά τα φρένα από το ανοσοποιητικό, για να επιτεθεί στον καρκίνο.

H μετατόπιση της ισορροπίας θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για νέες αγωγές για τον καρκίνο, σύμφωνα με τους επιστήνονες.

Ο ερευνητής, Dr Wayne Hancock, δήλωσε ότι έπρεπε να ανακαλύψει ένα τρόπο να μειώσει τη λειτουργία των Treg ώστε να επιτραπεί η αντικαρκινική δραστηριότητα,  χωρίς να εμφανιστούν αντιδράσεις από το ανοσοποιητικό.

Οι ερευνητές τροποποίησαν γενετικά ποντικούς με έλλειψη χημικής ουσίας που θα επέτρεπε τη σωστή δράση των Treg. Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν ένα φάρμακο που παρήγαγε το ίδιο αποτέλεσμα σε φυσιολογικό ποντικό.

Στα 2 πειράματα η μετατόπιση στο ανοσοποιητικό περιόρισε την ανάπτυξη ενός είδους καρκίνου του πνεύμονα.

Ο Dr Hancock δήλωσε ότι προχωρά ο τομέας προς μια δυνητικά σημαντική νέα ανοσοθεραπεία καρκίνου. Ωστόσο ο δρόμος για θεραπεία είναι ακόμα μακρύς, καθώς χρειάζονται νέες έρευνες για να διαπιστωθεί αν οι ίδιες διαδικασίες μπορούν να χειριστούν το ανθρώπινο ανοσοποιητικό σύστημα πριν δοκιμαστούν σε κλινικές δοκιμές.