Χυμός πορτοκάλι για… δυνατή μνήμη

Η καθημερινή κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού θα μπορούσε να βελτιώσει τη μνήμη και τη γενικότερη λειτουργία του εγκεφάλου στους μεγαλύτερης ηλικίας ανθρώπους, υποστηρίζουν ερευνητές.

Μάλιστα, όπως αναφέρει μια νέα έρευνα χρειάζεται λιγότερο από δύο μήνες για να φανούν οι βελτιώσεις στη μνήμη, την ομιλία και το χρόνο αντίδρασης.

Οι επιστήμονες πιστεύουν, ότι τα αποτελέσματα που παρατήρησαν στην έρευνά τους οφείλονται στα φλαβονοειδή –φυσικές χημικές ουσίες, οι οποίες περιέχονται σε υψηλό ποσοστά στα πορτοκάλια.

Η έρευνα που δημοσίευσε η βρετανική εφημερίδα Daily Mail, υποστηρίζει ακόμη ότι τα φλαβονοειδή βελτιώνουν τη μνήμη, μέσω της ενεργοποίησης των οδών σηματοδότησης στον ιππόκαμπο, ένα τμήμα του εγκεφάλου που συνδέεται με τη μάθηση και την αποθήκευση των πληροφοριών.

Μια ομάδα επιστημόνων από το πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ στην Αγγλία ζήτησε από 37 υγιείς εθελοντές να πίνουν 500ml χυμό πορτοκαλιού κάθε μέρα, για χρονικό διάστημα οκτώ εβδομάδων.

Οι συμμετέχοντες (24 γυναίκες και 13 άντρες ηλικίας από 60 έως 81 ετών) είδαν σημαντικές βελτιώσεις στη λειτουργία του εγκεφάλου τους, σημειώνουν οι ερευνητές. Η μνήμη, ο χρόνος αντίδρασης και η ευφράδεια του λόγου τους μετρήθηκε στην αρχή και στο τέλος του πειράματος και όπως αναφέρει η έρευνα, οι ερευνητές παρατήρησαν μια σημαντική βελτίωση της τάξης του 8%, σε λιγότερο από δύο μήνες.

Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, δε χρειάζεται να πίνει κανείς αναγκαστικά μισό λίτρο χυμό πορτοκαλιού κάθε μέρα, ωστόσο τονίζουν ότι τα θρεπτικά συστατικά που περιέχονται σε αυτόν πρέπει να παίζουν σημαντικό ρόλο στην παροχή των απαραίτητων, τονωτικών συστατικών που έχει ανάγκη ο εγκέφαλος.

Οι επιστήμονες δε γνωρίζουν ακριβώς για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό, ωστόσο υποψιάζονται ότι οι ουσίες αυτές μπορεί να βελτιώνουν τη ροή του αίματος, να προστατεύουν τους νευρώνες έναντι της οξειδωτικής βλάβης και να αυξάνουν την αποτελεσματικότητα μετάδοσης των διαφόρων σημάτων από τους νευρώνες.

Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό American Journal of Clinical Nutrition.