Ξημέρωμα στο Κουφονήσι για το Ράλλυ Αιγαίου

Ανταπόκριση από Κουφονήσι: Μάνος Ρούδας

Η πιο γρήγορη ιστιοδρομία του 50ού Ράλλυ Αιγαίου μέχρις στιγμής, ήταν αυτή από την Πάτμο στο Κουφονήσι.

Τα σκάφη πήραν εκκίνηση από τον κόλπο της Σκάλας Πάτμου στις 10.00 το πρωί με τον άνεμο να είναι μέτριας εντάσεως, ενώ σε κάποια σημεία η ένταση αυξανόταν. Υπήρχε ένα σημείο στροφής στα όρτσα, ώστε τα σκάφη να ξεκινήσουν με ασφάλεια και από εκεί ο πλους ήταν ελεύθερος για το Μεγάλο Κουφονήσι. Ακόμα και το πρώτο αυτό σκέλος της διαδρομής μέσα στον κόλπο, προσφερόταν για τακτική που σε συνδυασμό με την εκκίνηση, χάρισε μέτρα σε όσους το χειρίστηκαν σωστά.

Μετά η πλεύση ήταν ανοικτή και χρειαζόταν μεγάλη προσπάθεια στο τιμόνεμα και συνεχές τριμάρισμα των πανιών. Οι ταχύτητες των σκαφών ήταν μεγάλες καθώς η ένταση του ανέμου διατηρούνταν στα 6 μποφόρ, μέχρι που σε κάποιο σημείο στο Ικάριο Πέλαγος, ο καιρός εξασθένησε σημαντικά και γύρισε όρτσα. Αυτό ανάγκασε τα πρώτα σκάφη τουλάχιστον να αλλάξουν πορεία και να κάνουν αλλαγή πλωριού πανιού.

 

Εκεί χάθηκε αρκετός χρόνος μέχρι ο καιρός να ξαναστρώσει και να συνεχιστεί η κούρσα σε γρήγορους ρυθμούς. Τελικά, τα σκάφη τερμάτισαν νωρίς στο Κουφονήσι, έχοντας αγωνία για τα αποτελέσματα. Το Ράλλυ Αιγαίου είναι ένας αγώνας αντοχής και στρατηγικής. Οι ιστιοδρομίες είναι μεγάλες και περιλαμβάνουν πάντα σημεία που χρήζουν προσοχής, όσον αφορά την τακτική.

Γενικά η ιστιοπλοΐα είναι ένα άθλημα που παίζεται με το μυαλό, περισσότερο από ότι με τη μυϊκή δύναμη, όσο κι αν αυτό φαντάζει ξένο, βλέποντας τους ιστιοπλόους του Ράλλυ Αιγαίου να μάχονται τα μποφόρ του πελάγους. Και όμως, η εκκίνηση που θα κάνει κάθε σκάφος, η διαδρομή που θα ακολουθήσει, η χρήση των κατάλληλων πανιών, η γωνία πλεύσης, τα περάσματα κοντά ή μακριά από τα νησιά, καθορίζουν το τελικό αποτέλεσμα.

Ωστόσο, από το σχεδιασμό του αγώνα δεν θα μπορούσε να λείπει και μία ιστιοδρομία sprint, δηλαδή καθαρά ταχύτητας, λίγων μιλίων, που κάθε δευτερόλεπτο στο χρόνο και κάθε δέκατο του μιλίου στην ταχύτητα είναι μείζονος σημασίας. Αυτή η ιστιοδρομία θα λάβει χώρα την Παρασκευή 26 Ιουλίου, προσφέροντας στους αγωνιζόμενους την ευκαιρία για αλλαγές στην κατάταξη, αλλά και στους πολυάριθμους τουρίστες ένα μοναδικό θέαμα.

Τα αποτελέσματα μετά την τελευταία ιστιοδρομία διαμορφώθηκαν ως εξής:

ORCi
1. OPTIMUM 3 - ASPIDA, NIKOLAOS LAZOS - PERIKLIS LIVAS
2. BLUE LINE, GIORGOS DRAKOPOULOS
3. ARISTOFANI - ENEOS, N.SINOURIS - S. KAMPOURIDIS

IRC
1. DRAGON, VIRGINIA ETHNOPOULOU
2. URSUS MINOR, NOUTSOS STELIOS
3. iSAIL, ST. HATZIGRIGORIS - C. KARIDIS

ORC Club
1. SOROCOS, PELEKANAKIS-DELIGIANNISSOYVALTZIS
2. ALTER EGO, STELIOS BONAS
3. KORMORANOS II, KONSTANTINOS MANIOUDAKIS

Ιδιαίτερα υψηλό το επίπεδο του αγώνα

Χαρακτηριστικό του υψηλού επιπέδου του αγώνα είναι ότι για μία ακόμα φορά, οι τερματισμοί σε διορθωμένο χρόνο είχαν σε πολλές περιπτώσεις χρονική διαφορά δευτερολέπτων, κρίνοντας τη θέση στην ιστιοδρομία και τους τόσο πολύτιμους βαθμούς για τη γενική κατάταξη. Στην κατηγορία ORCi, το πρώτο με το δεύτερο σκάφος , μετά από ταξίδεμα μίας ημέρας, τερμάτισαν με διαφορά μόλις 9 δευτερολέπτων, ενώ το δεύτερο με το τρίτο σκάφος είχαν διαφορά ενός λεπτού.

Στη γενική κατάταξη των ORCi τη διαφορά έκανε το σκάφος BLUE LINE από την Καλαμάτα που βγήκε δεύτερο στην ιστιοδρομία και ανέβηκε στην 5η θέση της γενικής, ενώ οι ισοβαθμίες ήταν πολλές και σε όλες τις κατηγορίες. Το πρώτο και το δεύτερο σκάφος, OPTIMUM 3 – ASPIDA και SERENDIPITY χτίζουν μία ασφαλή διαφορά 6 βαθμών από τα επόμενα σκάφη, ενώ μετά οι διαφορές στους βαθμούς είναι μικρές και ανατρέπονται εύκολα. Στην κατηγορία IRC, δεύτερο με τρίτο και τέταρτο με πέμπτο σκάφος ισοβαθμούν.

Στη γενική κατάταξη των ORC Club, το σκάφος SOROCOS του Πολεμικού Ναυτικού έχει διαφορά 6 βαθμών από το δεύτερο σκάφος, ενώ από εκεί και κάτω οι διαφορές είναι μικρές. Έτσι λοιπόν όλα κρίνονται ακόμα, με τους πρώτους να έχουν το άγχος της διατήρησης ασφαλούς διαφοράς και τους επόμενους να βλέπουν πιθανή τη βελτίωση.

* Ο Μάνος Ρούδας ακολουθεί το Ράλλυ Αιγαίου σε όλη του τη διαδρομή, μεταδίδοντας για το news.gr ζωντανά στιγμιότυπα και αποτελέσματα.