“Πρόκληση το ελληνικό επιχειρείν”

Μια νέα πολύχρωμη προσθηκη στις επιλογές διαμονής στη Θεσσαλονικη ειναι τα COLORS,  τα οποια εχουν ξεκινησει απο το 2012 παρεχοντας value-for-money διαμονη σε κεντρικα σημεια της συμπρωτεύουσας. Ο κ. Φώτης Δρακόπουλος, ιδιοκτήτης των COLORS, μας μιλά για τη νεανική επιχειρηματικότητα, το μέλλον της ελληνικής τουριστικής αγοράς και τα όνειρα του για το μέλλον.

Ως νέος επιχειρηματίας, πώς βλέπετε την κατάσταση όσον αφορά την νεανική επιχειρηματικότητα;

Οι καλές ιδέες πρέπει να δοκιμάζονται και να αντέχουν στις δύσκολες εποχές, και οι νέοι επιχειρηματίες δείχνουν να το έχουν κατανοήσει. Θεωρώ ότι η Ελληνική πραγματικότητα είναι μια πραγματική πρόκληση για όσους θέλουν να ασχοληθούν με το επιχειρείν, ένα δύνατό μάθημα.

Η κατάσταση είναι καλύτερη σήμερα. Υπάρχει έντονη κινητικότητα σε startups και θεωρώ ότι κάποιες από αυτές θα παραμείνουν ενεργές και θα δυναμώσουν με την πάροδο του χρόνου.

Υπάρχουν, πλέον, προσπάθειες από νέους σε πολλούς κλάδους και αυτό είναι καλό νεό. Γενικότερα, αν έχεις μια καλή ιδέα, ξεκίνα σήμερα γιατί κάθε μέρα που περνάει είναι χαμένη. Με αυτή τη λογική ξεκινήσαμε τα COLORS στα 28 μας έτη. ­

Πως εκτιμάτε το μέλλον της ελληνικής τουριστικής αγοράς;

Είμαι αισιόδοξος, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι. Τα στατιστικά δείχνουν διαρκή αύξηση στις τουριστικές αφίξεις, ενώ ενεργοποιούνται περισσότερες αγορές του εξωτερικού. Το αποτέλεσμα της κρίσης που βιώνει η χώρα μας έχει οδηγήσει σε ένα ‘ξεσκαρτάρισμα’ στον κλάδο των τουριστικών επιχειρήσεων και οι επισκέπτες της χώρας μας λαμβάνουν σωστότερες υπηρεσίες σε χαμηλότερες τιμές.

Σε μια τριετία από σήμερα η χώρα μας θα είναι στους top προορισμούς παγκοσμίως, όχι μόνο επειδή είναι όμορφη και προσφέρει ωραίες παραλίες. Είναι τεράστιος ο αριθμός των ξένων που αγαπάει την Ελλάδα και θα την στηρίζει σε ετήσια βάση από εδώ και στο εξής. ­

Πώς βλέπετε την εξέλιξη του τουριστικού προϊόντος με την πάροδο των ετών;Πόσο επηρεάζουν τα νέα οικονομικά δεδομένα τους ταξιδιώτες και τις ανάγκες τους;

Τα νέα οικονομικά δεδομένα στην Ευρώπη και τις άλλες χώρες, σε συνδυασμό με την διαφάνεια που υπάρχει στην online προώθηση των καταλυμάτων, έχουν δώσει την δυνατότητα στους επισκέπτες να έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα στο τι επιλέγουν και στο πόσο θα πρέπει να πληρώσουν για αυτό.

Οι επισκέπτες αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στην προετοιμασία του ταξιδιού τους και είναι αναζητούν λύσεις με το μέγιστο value­for­money. Επιπλέον, δεν αναζητούν μόνο ξενοδοχεία. Αναζητούν tailored λύσεις και επιλέγουν εναλλακτικά καταλύματα, όπως είναι τα bed&breakfast, οι ξενώνες νεότητες και τα επιπλωμένα διαμερίσματα. Το ίδιο βλέπουμε και στο κομμάτι των corporate επισκεπτών.

Στα COLORS έχουμε πολλoύς εταιρικούς επισκέπτες από όλους διαφορετικούς κλάδους. Λόγω της οικονομικής κατάστασης, ακόμα και μεγάλες εταιρίες επαναξιολόγησαν τις συνεργασίες τους και αναζήτησαν οικονομικότερες λύσεις. Ο κόσμος πάντα διστάζει, αλλά στην συνέχεια πείθεται.

Στα COLORS προσφέραμε και συνεχίζουμε να προσφέρουμε δωμάτια στις τιμές 45 - ­80 ευρώ. Για ένα αντίστοιχο δωμάτιο σε ένα κλασσικό ξενοδοχείο, ο επισκεπτης θα έπρεπε να πληρώσει 80 - ­120 ευρώ.

Αρχικά, οι χαμηλές τιμές που επιλέξαμε δημιούργησαν μια ανασφάλεια, αλλά στην συνέχεια, στο check­out των πελατών ακούγαμε πάντα την έκφραση ‘μας πως μπορείτε και δίνετε τόσα πολλά σε τόσο χαμηλές τιμές;’. Ο κόσμος είχε συνηθίσει να πληρώνει ακριβά και αυτή ήταν η βασική πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ξεκινώντας. ­

Έχετε δημιουργήσει μια νέα, πρωτοποριακή πρόταση διαμονής στην συμπρωτεύουσα. Πώς έχει αντιμετωπιστεί αυτή η κίνηση από τους πελάτες σας; ­

Το COLORS Rooms&Apartments ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2011 στην περιοχή της Βαλαωρίτου, προσφέροντας value­for­money accommodation. Ο κόσμος το είδε θετικά, καθώς προσφέραμε τα μεγαλύτερα δωμάτια της πόλης (30 - ­45 τ.μ.), με καλό design, στο κέντρο της πόλης και σε λογικές τιμές.

Παρότι στοχεύαμε κυρίως στην αγορά 20­45, είδαμε ότι είδαμε ότι προσελκύσαμε πελάτες όλων των ηλικιών. Μόλις έξι μήνες πριν, τον Ιούλιο του 2013, δημιουργήσαμε το COLORS Central, στο ιστορικό κέντρο της πόλης, στην περιοχή Λαδάδικα.

Αυτή την φορά επιλέξαμε διατηρητέο κτίριο στην πιό όμορφη περιοχή της πόλης, για να στεγάσουμε τους επισκέπτες του COLORS. Η συνταγή μας έιναι ίδια: όμορφα δωμάτια, κεντρική τοποθεσία, χαμηλές τιμές (55­75 E).

Όπως μπορεί να δει κάποιος στο www.colorscentral.gr, τα νέα μας δωμάτια είναι υπέροχα. Αναλύοντας το προφίλ των επικεπτών μας, έχουμε αρκετές οικογένειες, εταιρικούς πελάτες και ανεξάρτητους ταξιδιώτες που επαναλαμβάνουν τις επισκέψεις τους στα COLORS.

Θα μπορούσα να πω ότι ο κόσμος βλέπει με θετικό μάτι και αναγνωρίζει τα COLORS ως μία αξιόπιστη λύση για την διαμονή τους στην Θεσσαλονίκη.

Ποιες είναι οι ανάγκες του σύγχρονου ταξιδιώτη και κατά πόσον τα ελληνικά δεδομένα μπορούν να τις ικανοποιήσουν;

Ο σύγχρονος ταξιδιώτης θέλει να επιλέγει το τι πληρώνει, αυτή είναι η βασικότερη ανάγκη του. Δεν μπορούμε να πούμε ότι όλοι οι ταξιδιώτες έχουν τις ίδιες ανάγκες όταν ταξιδεύουν.Πέρα από τις πρωτογενείς ανάγκες (καλό στρώμα, ησυχία, καθαριότητα και free wifi), ο επισκέπτης των COLORS μπορεί να ‘χρωματίζει’ την διαμονή του με διάφορες add­on υπηρεσίες.

Θεωρώ ότι δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός λόγω των Ελληνικών δεδομένων, αντιθέτως, υπάρχει η δυνατότητα για τους επισκέπτες της χώρας μας να απολαύσουν υπηρεσίες σε τιμές πολύ χαμηλότερες από τις αντίστοιχες της χώρας του. ­

Οι εναλλακτικές δράσεις και η οικολογική ευαισθησία παίζουν κεντρικό ρόλο στη φιλοσοφία  σας. Υπάρχει θετική ανταπόκριση από το ελληνικό κοινό;

Είναι σίγουρο το ότι αρκετός κόσμος επιλέγει τα COLORS για την διαμονή του, καθώς βλέπει ότι έχει δημιουργηθεί από νέους και απασχολεί μόνο νέους. Στα COLORS υιοθετούμε υπεύθυνες περιβαλλοντολογικές πρακτικές σε πολλά από τα στάδια λειτουργίας μας.

Παράλληλα, στηρίζουμε ότι θετικό συμβαίνει στην πόλη, στο κομμάτι του εθελοντισμού, της τέχνης και του πολιτισμού. Λειτουργούμε με την λογική ‘γίνε η αλλαγή που θες να δείς γύρω σου’. Η απήχηση της κουλτούρας μας είναι εντονότερη σε ξένους και όχι στους Έλληνες επισκέπτες μας.

Στο κομμάτι της Ελληνικής αγοράς δεν υπάρχει η ανταπόκριση που θα περιμέναμε. Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μας ξενίζει, καθώς εκ φύσεως οι Έλληνες καταναλωτές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να εξοικοιωθούν με νέες πρακτικές. ­

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Υπάρχουν αλλαγές, που θα θέλατε κάνετε στα COLORS;

Έχουμε ανοίξει 2 COLORS σε δύο χρόνια στην Θεσσαλονίκη. Πάντα υπάρχει η σκέψη για επέκταση στην Αθήνα και έχουν υπάρξει κάποιες επισκέψεις προς αυτή την κατεύθυνση. Μας έχουν γίνει προτάσεις και από την Χαλκιδική, προς το παρόν ανυπομονούμε για το ερχόμενο καλοκαίρι στην Θεσσαλονίκη.

Θέλουμε να συνεχίσουμε να διασκεδάζουμε αυτό που κάνουμε και ζούμε, να συνεχίσουμε να ερχόμαστε στα COLORS κάθε μέρα με όρεξη για δουλεία.