Προσωπικά στοιχεία στις τηλεπικοινωνίες και το απόρρητο της επικοινωνίας

Δικαιώματα καταναλωτή επί τηλεφωνικών καταλόγων και το απορρήτο των τηλεπικοινωνιών

Οι τηλεπικοινωνίες καλύπτονται από τη γενική προστασία προσωπικών δεδομένων των πολιτών.

Οι τηλεφωνικοί κατάλογοι περιλαμβάνουν εκείνα τα προσωπικά στοιχεία που είναι απολύτως απαραίτητα για την αναγνώριση της ταυτότητας του συνδρομητή (όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, διεύθυνση)

Ο συνδρομητής έχει δικαίωμα να ζητήσει:

  • Να χρησιμοποιεί ψευδώνυμο
  • Να μην περιλαμβάνονται τα στοιχεία του σε καταλόγους
  • Να παραλείπεται εν μέρει η διεύθυνση του
  • Να μην αναφέρεται το φύλο του, εφόσον αυτό είναι γλωσσικά εφικτό
  • Να μην χρησιμοποιούνται τα στοιχεία του για διαφημίσεις κλπ

Σχετικά με τα στοιχεία που αφορούν στο λογαριασμό:

Η εταιρεία μπορεί να διατηρεί και να επεξεργάζεται μόνο όσα στοιχεία είναι αναγκαία για την έκδοση και την πιθανή διεκδίκηση της είσπραξης των λογαριασμών (μονάδες κλπ) και μόνο για το αναγκαίο διάστημα

Ο συνδρομητής μπορεί να ζητήσει να διαγράφονται από το λογαριασμό του και από τα αρχεία της εταιρίας, τα 3 τελευταία ψηφία των κληθέντων αριθμών ή να διαγράφονται όλα τα στοιχεία αμέσως μετά την αποστολή του λογαριασμού.

Παράλληλα, το περιεχόμενο της επικοινωνίας μας προστατεύεται από τη νομοθεσία περί προστασίας απορρήτου
Απαγορεύεται αυστηρά σε οποιονδήποτε και ειδικά στην εταιρία που παρέχει τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες:

- Να παρεμβαίνει με οποιονδήποτε τρόπο και για οποιονδήποτε λόγο κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας
- Να ακροάται, να καταγράφει, να μαγνητοφωνεί, να αποκαλύπτει και να αναμεταδίδει το περιεχόμενο οποιασδήποτε επικοινωνίας

Το απόρρητο καλύπτει κυρίως το περιεχόμενο της τηλεφωνικής επικοινωνίας, καθώς και την ταυτότητα του καλούντος και του καλουμένου, δευτερευόντως δε τα άλλα περιγραφικά στοιχεία, όπως τον τόπο, το χρόνο και τη διάρκεια των συνδιαλέξεων.

 

Χρύσα Τσιώτση, Νομικός

[email protected]