Όταν ο Mark Zuckerberg αρνήθηκε 1 δις δολάρια

Στο συνέδριο SXSW, ο συνιδρυτής του PayPal και από τους πρώτους επενδυτές του Facebook, Peter Thiel, μίλησε για την ημέρα που ο ιδρυτής του Facebook απέρριψε πρόταση εξαγοράς του κοινωνικού δικτύου από τη Yahoo, ύψους 1 δισεκατομμυρίων δολαρίων!

Ο Thiel ξεκίνησε λέγοντας πως “η πιο σημαντική στιγμή που μπορώ να σκεφτώ για το Facebook, έλαβε χώρα το 2006”. Εκείνη την εποχή το Facebook ήταν μόλις δύο χρονών. Ήταν ένα ενδο-κολεγιακό site με περίπου οκτώ εκατομμύρια χρήστες και ενώ τα έσοδά του άγγιζαν τα 30 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, δεν αρκούσαν για να το χαρακτηρίσουν ως επικερδές. “Τότε ήταν που λάβαμε μία προσφορά από τηYahoo ύψους 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων”, εξηγεί ο Thiel.

Μετά την πρόταση της Yahoo ο Thiel θυμάται το συμβούλιο των τριών τους, Zuckerberg Thiel και του Jim Breyer. “Εγώ και ο Breyelσκεπτόμενοι ρεαλιστικά, θέλαμε να δεχτούμε την προσφορά, όμως ο Zuckerberg ξεκίνησε το συμβούλιο λέγοντας πως 'Αυτό είναι ένα τυπικό συμβούλιο που δε θα διαρκέσει περισσότερο από 10 λεπτά. Προφανώς και δε θα πουλήσουμε'”.

Την περίοδο εκείνη ο Zuckerberg ήταν μόλις 22 χρονών, με τον Thiel να προσπαθεί να αναλύσει την κατάσταση λέγοντας στον Zuckerbergπως “ίσως θα έπρεπε να μιλήσουμε περισσότερο για αυτό. 1 δισεκατομμύριο δολάρια είναι πάρα πολλά χρήματα. Έχεις στην κατοχή σου το 25%, είναι τόσα πολλά πράγματα που μπορείς να κάνεις με αυτά τα λεφτά”.

Για να πάρουν την απάντηση “δεν έχω ιδέα τι μπορώ να κάνω με αυτά τα λεφτά. Πιθανώς να ξεκινήσω ένα άλλο κοινωνικό δίκτυο. Όμως μου αρέσει αυτό που έχω ήδη”.

Ο Thiel υποστηρίζει πως η φιλοσοφία του είναι να στηρίζει τα ένστικτα του εκάστοτε ιδρυτή. Βέβαια εκείνη την εποχή αναφέρει πως είχε ακούσει πολλές άσχημες κριτικές για εκείνη την απόφαση. Πράγματα όπως “Πως μπορείς να για CEO της εταιρίας κάποιον που δε γνωρίζει πότε να πουλήσει;” ή “Αυτά συμβαίνουν όταν ο CEO μίας εταιρίας είναι μόλις 22 χρονών”.

Τελικά, η ιστορία έδειξε πως η απόφαση του Thiel να στηριχθεί στην πυγμή και το όραμα του Zuckerberg ήταν η σωστή. Μάλιστα,ο ίδιος έφτασε στο συμπέρασμα πως “οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν ιδέες για το μέλλον, ιδέες που είναι τελείως διαφορετικές από τα δεδομένα τις κάθε εποχής, αυτό είναι κάτι που δε μπορεί να εκτιμηθεί οικονομικά”.