Το φλαμένκο επαναστατεί στη Στέγη

O διάσημος Ισπανός χορευτής και χορογράφος Ισραέλ Γκαλβάν χορεύει το «αδύνατο», δυναμιτίζοντας τη σκηνή.

Ο Γκαλβάν με την ερμηνεία του καταφέρνει με μοναδικό τρόπο να μεταδώσει τον πόνο, τα βάσανα, αλλά και την περηφάνια, το ελεύθερο πνεύμα και την αγάπη για τη ζωή μιας εθνοτικής ομάδας που δεν έχει σταματήσει να διώκεται.

Πώς μπορεί το φλαμένκο να μιλήσει για την εξολόθρευση των τσιγγάνων από τους Ναζί; Μετά το Sadler’s Wells του Λονδίνου, ο διεθνούς φήμης χορευτής και χορογράφος από τη Σεβίλλη, Israel Galván έρχεται να απογειώσει το φλαμένκo και το αθηναϊκό κοινό. Στο «Αληθινό» (“Lo Real”), ο Galván σαγηνεύει άλλοτε με τη στατική του εκφραστικότητα κι άλλοτε με μια ταχύτητα που σε κάνει ν’ ακούς τον αέρα να κόβεται στα δύο. Από την Τετάρτη 23 έως την Κυριακή 27 Απριλίου, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης πρωταγωνιστεί το φλαμένκο.

Κάποτε, ο Γάλλος φιλόσοφος Georges Didi-Huberman είπε στον διάσημο Ισπανό χορευτή: «Ισραέλ, το να χορεύεις την πραγματικότητα είναι συνώνυμο του να χορεύεις το αδύνατο». Κι αυτό ακριβώς αποπειράται να κάνει σε αυτή την παράσταση ο Ισραέλ Γκαλβάν. Επινοεί μια νέα χορογραφική γλώσσα φλαμένκο, ώστε να μπορεί να προσεγγίσει εκφραστικά το δύσκολο θέμα του διωγμού των Ρομά κατά τις δεκαετίες του ’30 και του ’40 από τα φασιστικά καθεστώτα εκείνης της περιόδου.

Ο Γκαλβάν θέτει επί σκηνής τα ερωτήματα που γεννά η αντίφαση ανάμεσα στην έλξη που ασκούσαν στα φασιστικά κινήματα η μουσική και ο χορός της φυλής του και στην απώθηση για την ίδια τη φυλή, που οδήγησε στο ολοκαύτωμά της. Χρησιμοποιεί ιστορικό υλικό που εκφράζει αυτή την αντίφαση, όπως για παράδειγμα την ταινία Tiefland (Κάτω Χώρες, 1943) της περίφημης Γερμανίδας κινηματογραφίστριας Leni Riefenstahl, που είναι βασισμένη στο θεατρικό έργο του Angel Guimerá, Terra baixa. Σε αυτήν, η ίδια εμφανίζεται ως χορεύτρια του φλαμένκο, ενώ χρησιμοποιεί ως κομπάρσους τσιγγάνους από κάποιο κοντινό στρατόπεδο συγκέντρωσης, οι οποίοι μετά το γύρισμα επέστρεψαν στο στρατόπεδο για να εξολοθρευτούν από τους Ναζί.

23 - 27 Απριλίου, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης στις 20:30

Εισιτήρια: Από 15 ευρώ