Πολιτική κόντρα για τις 257 προσλήψεις στο μετρό

Κόντρα μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης προκάλεσε η επαναπρόσληψη των 257 πρώην συμβασιούχων της ΑΜΕΛ, οι οποίοι είχαν προσληφθεί επί κυβέρνησης Καραμανλή προεκλογικά το 2009, με διαδικασίες εκτός ΑΣΕΠ και έφυγαν από την εταιρία το 2010 επί του Γιώργου Παπανδρέου, έπειτα από τη μη ανανέωση των συμβάσεών τους.

Συγκεκριμένα, έπειτα από καταγγελία του βουλευτή και τομέαρχη Υποδομών της ΝΔ, Λευτέρη Αυγενάκη περί εσπευσμένων προσλήψεων των εργαζομένων εν μέσω πρωτοφανών καταστάσεων για τη χώρα, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης απάντησε ότι «ο κ. Αυγενάκης και η ΝΔ ως κήνσορες της νομιμότητας και της "τάξης" πρέπει να μας πουν αν σέβονται τον ελληνικό νόμο ή όχι, αν πρέπει να εφαρμόζεται ο νόμος ή όχι».

Ο κ. Αυγενάκης είχε δηλώσει ότι «μετά τον προκλητικό διορισμό -μόλις χθες- του Ιωάννη Μπενίση, συντρόφου της Περιφερειάρχη Αττικής Ρ.Δούρου στη θέση του Προέδρου της ΕΥΔΑΠ, λίγες ώρες πριν την χρεοκοπία της χώρας, οι ενορχηστρωτές της ταπείνωσης των Ελλήνων και φυσικοί αυτουργοί της καταστροφής της χώρας, προχωρούν σε προσλήψεις 230 υπαλλήλων στο ΜΕΤΡΟ».

«Μετά από 5 μήνες παλινωδιών και ερασιτεχνισμών ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζης και ο Αν. Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης Γ.Κατρούγκαλος, "περήφανοι και αξιοπρεπείς" κατά τ' άλλα, επιλέγουν σκανδαλωδώς να υπογράψουν την απόφαση επαναπρόσληψης των 230 απολυμένων, σήμερα, μόλις 3 ημέρες πριν το κρίσιμο δημοψήφισμα» αναφέρει ο κ. Αυγενάκης.

«Και όλα αυτά, λίγη ώρα πριν ο κ. Κατρούγκαλος μεταβεί στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για να προπαγανδίσει υπέρ του "ΟΧΙ". Την ώρα που η χώρα καταρρέει, που οι συνταξιούχοι σχηματίζουν ουρές έξω από τράπεζες για να πάρουν μέρος της σύνταξής τους, που κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα έχει νεκρώσει, η Κυβέρνηση αντί να ασχοληθεί με την κατάσταση συντριβής που έχει προκαλέσει στη χώρα μας, αναλώνεται σε απεγνωσμένες προσπάθειες ενίσχυσης του πελατειακού κράτους» καταλήγει.

Η επαναπρόσληψη των 257 κατέστη εφικτή έπειτα από την ψήφιση τροπολογίας από την Βουλή τον Δεκέμβριο του 2014, η οποία προβλέπει την ένταξη των πρώην συμβασιούχων κατά παρέκκλιση κάθε ειδικής ή γενικής διάταξης στις κενές οργανικές θέσεις της ΣΤΑΣΥ ΑΕ σύμφωνα με την εκπαίδευση και την εμπειρία τους, έπειτα από κοινή υπουργική απόφαση των συναρμόδιων υπουργών.

Πρόκειται για ζήτημα που είχε διχάσει την κυβέρνηση του κ. Αντώνη Σαμαρά και είχε προκαλέσει σύγκρουση μεταξύ του πρώην υπουργού Υποδομών, κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδηκαι του πρώην υφυπουργού Υποδομών, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλο, καθώς οι δύο άνδρες διαφωνούσαν έντονα για την τακτοποίηση του ζητήματος. Ωστόσο, έπειτα από πίεση της ΝΔ, το θέμα προχώρησε.

Είχε προηγηθεί η απαλλαγή με βούλευμα από το τριμελές δικαστικό συμβούλιο του Εφετείου από τις κατηγορίες για απιστία σε βαθμό κακουργήματος και από τις εναντίον τους ποινικές διώξεις, των δέκα μελών του πρώην διοικητικού συμβουλίου της Αττικό Μετρό Εταιρία Λειτουργίας (ΑΜΕΛ) για τους διορισμούς.

Νωρίτερα, είχε ξεκινήσει ανάκριση από ειδικό ανακριτή για την καταπολέμηση της διαφθοράς, που οδήγησε στην άσκηση ποινικών διώξεων από την Εισαγγελία Πρωτοδικών για απιστία σε βαθμό κακουργήματος και με βάση της επιβαρυντικές διατάξεις του νόμου 1608/50 περί καταχραστών σε βάρος του δημοσίου.

Η υπόθεση είχε πάει στη Δικαιοσύνη, έπειτα από καταγγελίες για παράνομους - προεκλογικού χαρακτήρα- διορισμούς που περιέχονταν σε πόρισμα του γενικού επιθεωρητή διοίκησης κ. Λέανδρου Ρακιντζή, το οποίο έστειλε στον εισαγγελέα ο πρώην υπουργός Υποδομών, κ. Δημήτρης Ρέππας.

Ενδιαφέρον για το ζήτημα υπέρ των συμβασιούχων είχαν δείξει τον Δεκέμβριο του 2013 οι τότε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, κ.κ. Γιάννης Σταθάς, Αλέξης Μητρόπουλος, Δημήτρης Στρατούλης και οι κυρίες Νάντια Βαλαβάνη, Ρένα Δούρου και Ευγενία Ουζουνίδου, καταθέτοντας ερώτηση στη Βουλή.