Θύελλα αντιδράσεων για την κλήρωση των σημαιοφόρων στα δημοτικά

Θύελλα αντιδράσεων για την κλήρωση των σημαιοφόρων στα δημοτικά

Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας - Τι απαντά το υπουργείο

Μέχρι σήμερα, ο μαθητής που κρατούσε τη σημαία έπρεπε να έχει άριστες επιδόσεις. Στο εξής όμως, σημαιοφόρος δεν θα είναι ο μαθητής με τους καλύτερους βαθμούς, αλλά ο πιο τυχερός. Αυτό εξάλλου εμπεριέχει το Προεδρικό Διάταγμα για τα δημοτικά σχολεία που πήρε ΦΕΚ.

Η επίμαχη παράγραφος του Προεδρικού Διατάγματος

«Σημαιοφόροι, παραστάτες και υπεύθυνοι για την κατάθεση στεφάνου ορίζονται μαθητές της ΣΤ΄ τάξης. Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της ΣΤ’ τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Η κλήρωση διενεργείται παρουσία του συνόλου των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης με ευθύνη του διευθυντή της σχολικής μονάδας ή του νόμιμου αναπληρωτή του και συντάσσεται σχετικό πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων καθορίζεται ο τρόπος επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και των υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου, εφόσον στη ΣΤ΄ τάξη λειτουργούν περισσότερα του ενός (1) τμήματα, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου».

«Κανένα όριο στην ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ»

«Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, πιστή στο δόγμα του εξισωτισμού προς τα κάτω, καταργεί το κριτήριο της επίδοσης για την επιλογή́ σημαιοφόρων, παραστατών και υπευθύνων κατάθεσης στεφάνου και εισάγει την κλήρωση ως τρόπο επιλογής», δήλωσε η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Νίκη Κεραμέως. Η βουλευτής της ΝΔ ανέφερε ότι η κυβέρνηση καταργεί και την παρουσία των σημαιοφόρων στις δοξολογίες και με αυτόν τον τρόπο ανατρέπει παραδόσεις δεκαετιών στο όνομα ενός δήθεν προοδευτισμού. «Για άλλη μία φορά, αποθεώνεται η λογική της ήσσονος προσπάθειας. Το μήνυμα που δίνουν στη νέα γενιά είναι ότι δεν χρειάζεται προσπάθεια και προσωπικός αγώνας για την επιτυχία και την καταξίωση, αλλά τύχη. Αυτό επιχειρεί λυσσαλέα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στην Παιδεία, να γίνουν όλοι ίσοι με το βλέμμα προς τα κάτω. Σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα της μετριότητας και της ημιμάθειας. Στον αντίποδα, η δική μας λογική για την Παιδεία, το δικό μας όραμα, συνίσταται στο αξιακό τρίπτυχο της αριστείας, της φιλομάθειας και της αξιοκρατίας», τόνισε η κ. Κεραμέως.

Μητσοτάκης: Εξίσωση προς τα κάτω, παντού

«Σημαιοφόροι με κλήρωση: Ετσι αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ την επιβράβευση της προσπάθειας. Εξίσωση προς τα κάτω, παντού», σχολιάζει σε ανάρτησή του στο Twitter ο πρόεδρος της ΝΔ, Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Από την αριστεία στη λοταρία»

Ο Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, υπεύθυνος του Τομέα Παιδείας της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Συνεπής ο Υπουργός Παιδείας στις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για την κατάργηση της «αριστείας». Με το Π.Δ 79/2017 η αριστεία και η επιβράβευση, μετατρέπεται σε μια διαδικασία λοταρίας . Η επιλογή των σημαιοφόρων και των παραστατών δεν είναι πλέον αποτέλεσμα προσπάθειας και αξιολόγησης των μαθητών. Είναι μια τυπική διαδικασία κλήρωσης . Η παιδαγωγική αξία των κινήτρων για μια ακόμη φορά ,λείπει από το εκπαιδευτικό λεξικό της πρώτης φοράς αριστερά. Τίποτα πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των άνισων κ. Υπουργέ».

Τι απαντά το υπουργείο

Σε ανακοίνωσή του μετά τις αντιδράσεις, το υπουργείο Παιδείας τονίζει: «Με βαθύ αίσθημα ευθύνης απέναντι στη νέα γενιά των Ελλήνων, θεωρούμε ότι το σύμβολο της πατρίδας, τη σημαία, κάθε μαθητής και μαθήτρια πρέπει να έχει την δυνατότητα να την τιμήσει και να τιμηθεί από αυτή. Το προνόμιο να κοινωνήσει το σύμβολο της πατρίδας μας θα το δικαιούται επιτέλους το σύνολο των μαθητών και μαθητριών ανεξάρτητα από επιδόσεις σε μαθήματα.Ταυτόχρονα, η εκπαιδευτική κοινότητα θα μπορεί απερίσπαστα να αφιερωθεί ακόμα περισσότερο στην ουσία του εκπαιδευτικού της έργου. Λυπούμαστε ειλικρινά που η αξιωματική αντιπολίτευση επιμένει σε αναχρονισμούς που ταλαιπωρούν το εκπαιδευτικό σύστημα και δεν είναι σε θέση να σκεφτεί τρόπους που να τιμούν ουσιαστικά και τη σημαία αλλά και το σύνολο των μαθητών, μαθητριών και εκπαιδευτικών των δημοτικών σχολείων. Οι καλές επιδόσεις των μαθητών και μαθητριών έχουν τη δική τους αυτόνομη αξία. Η δήλωση της τομεάρχου παιδείας της ΝΔ αποδεικνύει περίτρανα το πνεύμα λαϊκισμού και του ψευδεπίγραφου ενδιαφέροντος για την παιδεία, έξω και πέρα από κάθε παιδαγωγική αντίληψη αφού επιλέγει να ταυτίζει ζητήματα αριστείας και μαθητικών επιδόσεων με την ύψιστη κοινή ευθύνη και τον σεβασμό προς την πατρίδα που αφορά όλους τους μαθητές και μαθήτριες».

Γαβρόγλου: Η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο

Για μίζερη αντιμετώπιση κατηγόρησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, με αφορμή την κριτική που άσκησαν στο θέμα της επιλογής του σημαιοφόρου με κλήρωση στην τελευταία τάξη του Δημοτικού Σχολείου. Όπως σημειώνει μάλιστα στη σχετική του δήλωση, οι ανακοινώσεις της Νέας Δημοκρατίας και της Χρυσής Αυγής «είναι σαν να είναι γραμμένες από τον ίδιο συντάκτη». «Για εμάς η σημαία δεν πρέπει να είναι βαθμολογικό έπαθλο. Όλοι έχουν δικαίωμα να την κρατούν, όπως και υποχρέωση να την υπερασπίζονται. Στρατό δεν πάνε μόνον οι άριστοι μαθητές, πάνε όλοι, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις τους» συνεχίζει ο υπουργός Παιδείας και προσθέτει: «Δεν είναι δυνατόν ένας μικρός αλλά υπαρκτός αριθμός οικογενειών να διαγκωνίζονται μεταξύ τους και να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς να δώσουν βαθμούς για να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος. Εμείς προτείνουμε να γίνεται κλήρωση και να αναδεικνύεται ο σημαιοφόρος. Κλήρωση ανάμεσα σε ίσους ως προς τις υποχρεώσεις τους απέναντι στην Πολιτεία». «Δηλώσεις που συνδέουν την αριστεία με την σημαία είναι κάτι βαθιά αντιδημοκρατικό. Οι επιδόσεις των μαθητών βαθμολογούνται, η αριστεία έχει πολλούς τρόπους να καταγραφεί» υπογραμμίζει καταληκτικά ο κ. Γαβρόγλου.

ΝΔ: Εκτός τόπου και χρόνου ο γραφικός Γαβρόγλου

Σχολιάζοντας τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, η Νέα Δημοκρατία αναφέρει σε ανακοίνωσή της:

«Ο κ. Γαβρόγλου είναι εκτός τόπου και χρόνου, καθώς δεν αντιλαμβάνεται ότι η συντριπτική πλειονότητα της ελληνικής κοινωνίας καταδικάζει την απόφασή του. Παραμένει ένας γραφικός εκφραστής μιας ακραίας μειοψηφικής έκφρασης. Ο Υπουργός Παιδείας θα πρέπει επιτέλους να αντιληφθεί ότι στη συνείδηση του κόσμου οι σημαιοφόροι στις παρελάσεις είναι ταυτισμένοι με την αριστεία και την πρόοδο. Είναι ξεκάθαρο ότι και αυτή η απόφαση θα αλλάξει από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας».