ΕΣΠΑ 2014-2020: Ποια προγράμματα θα ανακοινωθούν το επόμενο διάστημα

Οι θεσμικές παρεμβάσεις που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομίας

Πλέγμα δράσεων προωθεί τους πρώτους μήνες του έτους το υπουργείο Οικονομίας για την ουσιαστική παροχή ‭ρευστότητας‬ στην οικονομία και την προώθηση ενός‭ ‬ ‭νέου‭‭ ‬αναπτυξιακού‭ ‬‬μοντέλου‭ ‬που‭ θα ‬αντιμετωπίζει‭ ‬τις‭ ‬δομικές ‬‬παθογένειες‭‬ ‬της‭ ‬ελληνικής‭ ‬οικονομίας, όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης μιλώντας στο διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας.

Ο κ. Χαρίτσης σημείωσε ότι "πλέον ‭για‭ ‬‬πρώτη ‬φορά,‭ ‬σε‬ ρήξη με την πρακτική του παρελθόντος, όλα τα διαθέσιμα εργαλεία‭ -‬οι προσκλήσεις του νέου ΕΣΠΑ, τα καθεστώτα του νέου αναπτυξιακού νόμου, τα σύγχρονα χρηματοοικονομικά εργαλεία που αναπτύξαμε σε συνεργασία‭ ‬‬με‭ ‬‬διεθνείς‭‭ ‬χρηματοπιστωτικούς‭ ‬‬οργανισμούς‬‬- σχεδιάζονται και υλοποιούνται με τις ίδιες προτεραιότητες‭‭ ‬‬για να υπηρετήσουν‭ ‬συγκεκριμένους‭‭ ‬αναπτυξιακούς‭ ‬στόχους‭.‭ ‬‬Αφενός,‬ ενισχύονται‭‭ ‬κατά‭‭ ‬προτεραιότητα‭‭ ‬κλάδοι‭ ‬όπου‭‭ ‬η‭ ‬χώρα‭ ‬παρουσιάζει συγκριτικά‭ ‬‬πλεονεκτήματα‭.‭ ‬‬Αφετέρου,‭ ‬επιδιώκεται‭‭ ‬η‭‭ ‬δημιουργία‬ ολοκληρωμένων αλυσίδων αξίας‭, η δικτύωση των δραστηριοτήτων από‬ την‭ ‬‬πρωτογενή‭ ‬‬παραγωγή‭ ‬μέχρι‭ ‬τη‭ ‬‬μεταποίηση‭‭ ‬και‭‭ ‬τη‭ ‬διάθεση‭ ενός προϊόντος στην ‭‬εσωτερική και εξωτερική αγορά: συνολικά, η έμφαση επιχειρηματικότητα,‭ ‬‬σε‭‭ ‬προϊόντα‭ ‬και‭ ‬υπηρεσίες‭ υψηλής προστιθέμενης αξίας στη‭ ‬δημιουργία σταθερών και ποιοτικών θέσεων εργασίας"‭.

ΕΣΠΑ 2014-2020

Ο κ. Χαρίτσης γνωστοποίησε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί ο δεύτερος κύκλος των τριών‭‭ ‬δράσεων του ΕΠΑνΕΚ για την επιχειρηματικότητα‭ ‬(ο‭ ‬‬α'‭ ‬κύκλος‭ ‬‬συνάντησε‭ ‬τεράστιο ενδιαφέρον, σημείωσε ο ίδιος): ‬νεοφυής‭ ‬επιχειρηματικότητα,‭ ‬υφιστάμενες μικρομεσαίες, αυτοαπασχόληση πτυχιούχων.

* ‭Έπεται η δράση για την ‭αναβάθμιση υφιστάμενων επιχειρήσεων‬‬ μεσαίου‭ ‬μεγέθους‭,‭ ‬με‭ ‬προσωπικό‭ ‬από‭ ‬50‭ ‬μέχρι‭ ‬‬250‭ ‬άτομα,‬ συνολικού προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ. Η ενίσχυση θα αφορά κυρίως τη μείωση του ενεργειακού κόστους‭, που ‬προβάλλεται ως βασικό‬ αίτημα των επιχειρήσεων για την αύξηση της ανταγωνιστικότητάς τους. ‭Σύντομα,‭ θα ξεκινήσουν οι δράσεις‭ για‭ ‬την‭ ‭«Ενίσχυση‭ ‬‬της‭‭ ‬Περιβαλλοντικής‬‬ Βιομηχανίας»‭‭ ‬(με‭ προϋπολογισμό 30 ‬εκατ. ευρώ),‭ για ‬τις‭ ‬‬«Αλυσίδες προστιθέμενης Αξίας»‭ (80 εκατ.‭ ‬ευρώ),‭ ‬‭για‭‬ τη‭ ‬‭δικτύωση των‬‬‬ επιχειρήσεων (δημιουργία clusters, meta-clusters)‭‭ καθώς και για‬‬ τη λειτουργί‭α βιομηχανικών πάρκων‭.‭ ‬‬‬

* ‭Θα‭ ‬ακολουθήσει‭ ‬μια‭ ‬σημαντική‭ ‬δράση‭‭ ‬για‭ ‬την‭ ‬‭κατοχύρωση‬‬ ευρεσιτεχνιών‭, κρίσιμη για τη στήριξη της δημιουργικότητας και‬ της καινοτομίας, είπε ο κ. Χαρίτσης. Έπονται δράσεις για την‭ ‭αναβάθμιση εταιριών‬ franchising ‭‬και‭‭ ‬επιχειρήσεων‭ ‬της‭ ‬‬πολιτιστικής‭‭ ‬και δημιουργικής βιομηχανίας (π.χ. θεατρικών)‭. Οι δράσεις αυτές θα‬ παραμένουν ανοιχτές μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού τους. ‭Όμως, εκτός των 9 στρατηγικών τομέων του ΕΠΑνΕΚ, θα προκηρυχθούν‬ δράσεις για την ‭«‭αναβάθμιση επιχειρήσεων λιανεμπορίου στους‬‬ τομείς‭ ‬της‭ ‬εξοικονόμησης‭ ‬ενέργειας,‭ ‬των‭ ‬logistics ‭‬και‭ ‬των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών»‭, καθώς και για το‬ «ψηφιακό voucher», δηλαδή για ‭κουπόνια αγοράς ηλεκτρονικού‬ εξοπλισμού και αξιοποίησης ψηφιακών υπηρεσιών (π.χ.‭ POS) από όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις‭.‭ Κι αυτές οι δράσεις θ‬‬α παραμένουν‬ ανοιχτές μέχρι την εξάντληση του προϋπολογισμού τους. ‭Ακόμη, ιδιαίτερη‭‭ ‬σημασία‭ δίνεται ‬στη‭ ‭σύζευξη‭ ‬‬της‬‬ επιχειρηματικότητας‭ ‬‬με‭ ‬‬την‭ ‬ερευνητική‭‭ ‬δραστηριότητα‭ ‬στη‬ χώρα. Ξεχωρίζει η δράση, με συνολικό προϋπολογισμό 370 εκατ. ‭‬ευρώ, ‭που θα χρηματοδοτεί συμπράξεις επιχειρήσεων με ερευνητικούς φορείς για την προαγωγή επενδύσεων στην έρευνα και την καινοτομία.

Χρηματοδοτικά Εργαλεία

"Επιδιώκουμε‭‭ ‬την‭ ‬άμεση‭ ‬‬και‭ ‬‬ουσιαστική‭ ‬‬παροχή‭ ‬ρευστότητας‭ ‬στην οικονομία, κυρίως στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους νέους επαγγελματίες‭ ‬που ‬επλήγησαν‭ ‬ βαριά ‬από‭ ‬‬την‭ πιστωτική‭‬ ασφυξία‭ ‬των προηγούμενων‭ ‬‬ετών.‭ ‬Το‭ ‬στόχο‭ ‬‬αυτό‭ ‬υπηρετούν‭ ‬τα‭ ‭τρία‭ ‬νέα‬ χρηματοδοτικά εργαλεία που ενεργοποιήσαμε στο τέλος του 2016‭: το‬ καινοτόμο‭ ‭Υπερταμείο Συνεπενδύσεων (Equity‭‬ Fund of ‭‬Funds)‬,‭ ‬‬το Ταμείο‭ ‬Επιχειρηματικότητας‭ ‬ΙΙ‭ ‬και‭ ‬το‭ ‬‬«Εξοικονομώ»‭ ΙΙ‭.‭ ‬Τα‭ ‬τρία‬ ταμεία έχουν προικιστεί με ‭πόρους 1 δισ. ευρώ‬ και, με τη ‭μόχλευση‬ που θα ‬επιτευχθεί, ‬θα‭ ‬κινητοποιήσουν‭ ‭πάνω από‭ 2 δισ. ευρώ στην‬ πραγματική οικονομία" σημείωσε ο κ. Χαρίτσης‭. ‬ Πιο συγκεκριμένα, εξήγσςε ότι μέσα από το Υπερταμείο Συνεπενδύσεων θα μπορούν, για πρώτη φορά, μικρομεσαίες επιχειρήσεις να αντλούν χρηματοδότηση με‭ ‬τη‭ ‬ ‬μορφή‭ ‬της‭ ‬‭συμμετοχής‭‭ ‬στη‭ μετοχική‭ ‬τους‭ ‬σύνθεση‬ ‭‬(equity capital, venture capital). Με αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα σε καινοτόμες επιχειρήσεις ‬να ‭ ‬εξασφαλίσουν‭ ‬κεφάλαια από μεγάλους εγχώριους και διεθνείς επενδυτές που δεν μπορούσαν έως τώρα να τις προσεγγίσουν λόγω του μικρού τους μεγέθους. Τέλος, το‭‬ ‭πρώτο τρίμηνο του 2017‬‭ ‬θα ενεργοποιηθούν ακόμη το‭‬ ‭νέο‬ Ταμείο Υποδομών‭, με έμφαση στην ενεργειακή εξοικονόμηση δημόσιων‬ και δημοτικών κτιρίων, καθώς και τουριστικών υποδομών, αλλά και το νέο Ταμείο Μικροπιστώσεων‭.‬ Ο αναπληρωτής υπουργλος υπενθυμισε ότι έχει ξεκινήσει η αξιοποίηση του‭ ‬‭Σχεδίου Γιούνκερ‭. Έχουν‬‬ υπογραφεί συμφωνίες ύψους 645 εκατ. ευρώ, με τα οποία μοχλεύουμε 1,4‭ ‬‬δισ.‭ ‬ευρώ‭ ‬‬ιδιωτικούς‭ ‬πόρους‭ ‬‬στην‭ ‬πραγματική‭ ‬οικονομία και στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένονται πολλαπλάσιες συμφωνίες για νέα έργα ενώ έχουν ξεκινήσει και οι δράσεις του αναπτυξιακού νόμου.

Θεσμικές παρεμβάσεις

* Στο πλαίσιο των θεσμικών παρεμβάσεων το υπουργείο σχεδιάζει:

- Για την απλοποίηση διαδικασιών σύστασης επιχείρησης - Ν.4441/2016 Ηλεκτρονικοποίηση‭ ‬των‭ ‬διαδικασιών‭ ‬σύστασης και ‬διεύρυνση‭ ‬των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών μιας στάσης‭ ‭(One ‬Stop ‭Shop)‬. Θεσπίζεται‭ μια‭ ‬ ‭πλήρως‭ ‬ηλεκτρονική‬ διαδικασία σύστασης‭ ‬επιχειρήσεων που θα είναι έτοιμη‭ το ‬Μάρτιο‭ ‬‬του‭ ‬2017, διασυνδεδεμένη‭ ‬με‭ το‬ Taxis‭ ‬και‭ ‬‬το‭ ‬Γενικό‭ ‬Εμπορικό Μητρώο/ΓΕΜΗ)‭. Κάθε ενδιαφερόμενος θα υποβάλει ηλεκτρονικά όλα‬ τα αναγκαία ‭‬δικαιολογητικά και θα επιβεβαιώνει‭ ‬μέσω διαδικτύου τη σύσταση της εταιρίας του. Η συγκεκριμένη διαδικασία δε θα είναι μόνο λιγότερο χρονοβόρα, αλλά και περισσότερο προσιτή οικονομικά. Στην‭ ‬‬πλατφόρμα‭ ‬θα‭ ‬αναρτηθούν‭ ‭πρότυπα‭ ‬καταστατικά‭,‭ ‬μέσω‭ ‬των‬‬ οποίων η χρήση συμβολαιογραφικού εγγράφου για την ίδρυση ανώνυμης εταιρίας ή εταιρίας περιορισμένης ευθύνης θα καταστεί προαιρετική. Με αυτή τη ρύθμιση δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για σημαντική μείωση του κόστους σύστασης αυτών των νομικών μορφών. - Θέσπιση‭ ‬δυνατότητας‭ ‬μετατροπής‭‭ ‬ομόρρυθμων‭ ‬σε ‬ετερόρρυθμες εταιρίες‭. Η συγκεκριμένη ρύθμιση αποτελεί πάγιο αίτημα φορέων της‬ αγοράς και κυρίως των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Η δυνατότητα αυτή: ενισχύει‭‭ ‬την‭ ‬‬ευελιξία‭ ‬και‭ ‬‬την‭ ‬προσαρμοστικότητα‭ ‬των‬ επιχειρηματιών, διευκολύνει‭ ‬τη‭ ‬διεύρυνση‭ ‬των‭ επιχειρηματικών‭ ‬‬σχημάτων‭ και παράλληλα διασφαλίζει‭ ‬‬απόλυτα‭ ‬‬τρίτους‭ ‬που‭ ‬συναλλάσσονται‭ ‬με‭ ‬μια‬ μετατρεπόμενη εταιρεία, καθώς η ευθύνη του ομόρρυθμου εταίρου που καθίσταται ετερόρρυθμος διατηρείται για πέντε ‬έτη για όσες αξιώσεις‭‭ ‬έχουν‭ ‬δημιουργηθεί‭ ‬‬μέχρι‭ ‬τη‭ ‬μέρα‭ ‬μετατροπής, ακολουθώντας τον κανόνα παραγραφής εμπορικών απαιτήσεων.

- ‭Μετάβαση‭ ‬από‭ ‬μια‭ ‬βαριά‭ ‬‬και‭ ‬γραφειοκρατική‭ ‬‬διαδικασία‬ αδειοδότησης‭‭ ‬εκ‭ ‬των‭ ‬προτέρων ‬(ex ‭ante)‭ σε‭ ‬μια‭ ‬‬απλή διαδικασία γνωστοποίησης‭ ‬‬για ‬την‭ ‬έναρξη ‭‬μιας‭ ‬ οικονομικής δραστηριότητας‭ και‭ ‬σε‭ ‬ένα‭ ‬σύστημα,‭ από ‬εκεί‭ ‬και‭ ‬πέρα, ουσιαστικών‭ ‬‬ελέγχων‭ ‬‬εκ‭‭ ‬των‭ ‬υστέρων‭‭ ‬(ex ‭post),‭ ‬στην πραγματική λειτουργία της επιχείρησης‭. Ενώ πριν απαιτούνταν‬ 30 μέρες κατά μέσο όρο για την έκδοση της άδειας, με το νέο νόμο ‬η λειτουργία της επιχείρησης θα μπορεί να αρχίζει άμεσα μετά τη γνωστοποίηση των όρων. Πλέον, τα δικαιολογητικά δεν προσκομίζονται. Τα κρατά η επιχείρηση στο αρχείο της και είναι διαθέσιμα στις ελεγκτικές αρχές. ‭- Εισάγεται για πρώτη φορά μια‬ ‭ολοκληρωμένη στρατηγική για‬‬ ολόκληρη την αλυσίδα αδειοδότησης‭ (γνωστοποίηση ή έγκριση,‬ διαχείριση‭ ‬εγκρίσεων‭ ‬και‭ ‬ελέγχων).‭ ‬ ‭ ‬Σε‭ ‬‬αυτή‭ ‬τη‭ ‬βάση, αυτοματοποιούνται‭ ‬οι‭ ‬διαδικασίες,‭ ‬προσδιορίζεται‭‭ ‬ο αντικειμενικός‭ ‬και‭ ‬τεχνικός‭ ‬‬χαρακτήρας‭ ‬‬τους,‭ ‬οπότε ελαχιστοποιείται‭ ο‭ ‬κίνδυνος‭‭ ‬εξωγενών‭ ‬ ‭ ‬παρεμβάσεων (διαφθοράς‭ ‬και‭ ‬‬διαπλοκής).‭ ‬Οι‭‭ ‬συνεπείς‭ ‬επιχειρηματίες‬ επωφελούνται‭ ‬από‭ ‬τις‭ ‬απλές‭ ‬και‭ ‬αντικειμενικές/αυτόματες διαδικασίες.‭ Οι‭ ‬παραβάτες‭ ‬ ‭ ‬εντοπίζονται‭ ‬‬και ‭‬έχουν ‬να αντιμετωπίσουν αυστηρές κυρώσεις.

- Κατατάσσονται οι δραστηριότητες σε τρεις κατηγορίες σε σχέση‬ με τις προϋποθέσεις έναρξης της λειτουργίας τους: (α) ελεύθερη άσκηση, (β) γνωστοποίηση,‭ ‬‭που στονΝ. 4262 ήταν η ασαφής‬ αναγγελία, ‭(γ) εκ των προτέρων έγκριση.‬

- Κατηγοριοποιούνται‭‭ ‬οι‭‭ ‬δραστηριότητες‭ ‬σε‭ ‬τρία‭ ‬επίπεδα‬ κινδύνου‭ ‭‬(χαμηλού‭ ‬‬ρίσκου=ελεύθερη‭ ‬άσκηση,‭‭ ‬μεσαίο‬ ρίσκου=γνωστοποίηση, υψηλού ρίσκου=έγκριση‭‬ ex ‭ ‬ante) γίνεται πλέον‭ ‬‭με‭ ‬σαφή,‭ ‬επιστημονικά‭ ‬κριτήρια‭,‭ ‬σε‭ ‬‬τρεις‭‭ ‬άξονες:‭ ‬(1)‬‬ κίνδυνος για την ‬υγεία των καταναλωτών, (2) κίνδυνος‭ ‬για ‭‬την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων και περιοίκων, (3) κίνδυνος για‭ ‬το‭ ‬‬φυσικό‭‭ ‬και‭ ‬πολιτιστικό‭‭ ‬περιβάλλον‭ ‬στο‭ ‬βαθμό‭ ‬που‭ ‬‬δεν καλύπτεται από άλλη νομοθεσία.

- Εφαρμογή του ‬νέου ‬νόμου ‬άμεσα σε‭ ‬τρεις ‬κλάδους‭ που‬ συνεισφέρουν αποφασιστικά στο ΑΕΠ της χώρας: βιομηχανία τροφίμων‭ ‬και‭ ποτών,‭ ‬καταστήματα‭ ‬ ‭ ‬υγειονομικού ενδιαφέροντος,‭ ‬τουριστικά‭ ‬καταλύματα‭.‭ ‬Σταδιακά‭ ‭‬θα‬ εντάσσονται στη νέα νομοθεσία ‭και άλλοι κλάδοι‭, ξεκινώντας από‬‬ εκείνους με τις πιο βαριές διαδικασίες. Έτσι,‭ ‬‭μέχρι το Μάρτιο‬ του 2017 θα εξεταστούν και θα ενσωματωθούν οι εξορυκτικές δραστηριότητες και τα διαμετακομιστικά κέντρα (logistics)‭.‬ ‭

- Δημιουργείται ‬το‭ ‭«Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα‬‬ 'Ασκησης Δραστηριοτήτων και Ελέγχων» (ΟΠΣ-ΑΔΕ),‭ ‭‬που θα‬ υπάγεται‭ ‬στη‭ ‬‬γενική‭ ‬γραμματεία‭ ‬ ‭ ‬Βιομηχανίας‭ ‬του‭ υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Το σύστημα θα είναι ‭διαλειτουργικό,‬ διασυνδεδεμένο με το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) και το σύστημα TAXIS‭. ‬

- Το‭‬ ΟΠΣ-ΑΔΕ‭ ‬‬έχει‭ ‬σχεδιαστεί‭ ‬‬κατά‭ ‬‬τρόπο‭ ‬που‭ ‬επιτρέπει‭ ‬τη‬ σταδιακή‭ ‬υλοποίησή‭ του‭ ‬σε‭ ‬τρεις‭‭ ‬κύριες‭‭ ‬φάσεις‭‭ ‬(6‭‭ ‬μήνες ολοκλήρωση α' φάσης - 15 μήνες ολοκλήρωση β' φάσης - 30 μήνες πλήρης λειτουργία). ‭

Σημειώνεται ότι θα υπάρχει σε 2 μήνες μεταβατικό‭ ‬πληροφοριακό‭ ‬σύστημα‭ ‬για‭ ‬την‭ ‬εφαρμογή‭ ‬της διαδικασίας ‭‬γνωστοποίησης‭ ‬μέχρι‭ ‬την‭ ‬υλοποίηση‭ του ‬ΟΠΣ- ΑΔΕ.

Το‭ ‬σύστημα‭ ‬θα‭ ‬προσφέρει‭ ‬τη‭ ‬‭δυνατότητα‭ ‬ηλεκτρονικής‬ υποβολής‭ ‬της‭ ‬φόρμας‭ ‬γνωστοποίησης‭ ‬‬αρχικά‭‭ ‬για‭ ‬τέσσερις τομείς‭ ‬‬δραστηριότητας‭ ‬(μεταποίηση‭ ‬‬τροφίμων‭ ‬‬&‭ ‬ ‭ ‬ποτών, καταστήματα‭ ‬‬υγειονομικού ‬ενδιαφέροντος,‭ ‬‬Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, κολυμβητικές δεξαμενές), καθώς και βασικές διασφαλίσεις‭ ‭‬όπως η δυνατότητα αυθεντικοποίησης‬ των χρηστών / υπόχρεων σε γνωστοποίηση μέσω του taxis και των χρηστών‭ ‬‬/‭ ‬αρμόδιων‭ ‬υπηρεσιών‭‭ ‬υποδοχής‭ ‬της‭ ‬γνωστοποίησης μέσω‭ ‬‬Διαύγειας.‭ ‬ ‭ ‬

Τα‭ ‬δεδομένα‭ ‬που‭ ‬‬περιέχονται‭ ‬στις γνωστοποιήσεις θα εγγράφονται σε βάση δεδομένων, τόσο για την επεξεργασία τους ως πληροφορίες, όσο και για την εισαγωγή τους μετέπειτα στο ΟΠΣ-ΑΔΕ. Θα είναι‭‬ ‭προσβάσιμο μέσω ανεξάρτητης ιστοσελίδας, που θα‬ είναι‭ ‬το‭ ‬σημείο‭ ‬υποδοχής‭ ‬‬των‭ γνωστοποιήσεων,‭ ‬μέσω‭ του οποίου‭ ‬οι‭ ‬υποβληθείσες‭‭ ‬φόρμες‭ ‬‬θα‭ διανέμονται‭ ‬στους αρμόδιους‭ ‬‭ ‬φορείς‭ ‬για‭ ‬τη‭ ‬διαχείριση ‬των‭ ‬γνωστοποιήσεων‭‭ ‬-‬ σήμερα‭ δήμοι‭ (ΚΥΕ),‭ διευθύνσεις‭ ‭ανάπτυξης‭‭ ‬Περιφερειακών Ενοτήτων (μεταποίηση και Κέντρα Αποθήκευσης & Διανομής) και Περιφερειακές Υπηρεσίες Τουρισμού (κολυμβητικές δεξαμενές). Έχει επιλεγεί ανάδοχος για το έργο.

Υπουργικές Αποφάσεις

Στις υπουργικές αποφάσεις που ετοιμάζονται αναφέρθηκε τέλος ο κ. Χαρίτσης:

1) ‬Υπουργική Απόφαση (ΥΑ) για την υπαγωγή στο νέο νόμο του κλάδου‭ ‬της‭ μεταποίησης‭ ‬τροφίμων‭ ‬και‭ ‬ποτών.‭ ‬Έχει ολοκληρωθεί το κείμενο, βρίσκεται στο τελικό στάδιο προς υπογραφή. Τα βασικά σημεία είναι:

-‭ Γνωστοποίηση για τη λειτουργία των δραστηριοτήτων (αντί για‬ άδεια λειτουργίας).

-‭ Καθορισμός των αναγκαίων εγγράφων που οφείλει να τηρεί ο‬ ενδιαφερόμενος‭ ‬‬στην‭ έδρα‭ ‬‬του‭ ‬‬(αντί‭ να‭‭ ‬τα‭ ‬‬υποβάλλει‭ ‬στην υπηρεσία)‭.

-‭ Ορισμός‭ ‬ελεγκτικών‭ ‬αρχών,‭ ‬στις‭ ‬οποίες‭ ‬κοινοποιείται‭ ‬η‬ γνωστοποίηση. -‭ Κατάργηση πιστοποιητικού υγειονομικής καταλληλότητας‭.‬‬ -‭ Διαδικασίες γνωστοποίησης ‬σε‭ ‬‬περίπτωση ‭μεταβολής ‬επιμέρους‬ στοιχείων της εγκατάστασης.

-‭ Κυρώσεις που προσδιορίζονται με κριτήρια, π.χ. σοβαρότητα‬ παράβασης, όχληση επιχείρησης, αριθμός εργαζομένων‭.

‬-‭ Επιβαρυντικές‭ ‬‬περιπτώσεις‭ ‬ή‭ ‬παράβαση‭‭ ‬που‭ ‬θέτει ‬σε‬ διακινδύνευση‭ ‬ή προκαλεί βλάβη στο δημόσιο‭ συμφέρον ‬ή η παράβαση καθ' υποτροπή. -‭ Μείωση‭ ‬προστίμου‭ ‬σε‭ ‬‬περίπτωση‭‭ ‬συνεργασίας‭ ‬και‭ ‬άμεσης‬ συμμόρφωσης.

2.‭ ‬Κοινή‭‭ ‬Υπουργική ‬Απόφαση ‬(ΚΥΑ‭) ‬για‭ ‬τα ‬Καταστήματα Υγειονομικού Ενδιαφέροντος. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας, ολοκληρώνεται το κείμενο. Βασικά σημεία της:

-‭ Κατάργηση προέγκρισης από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής‭.‬‬ Αντί‭ ‬‬αυτής‭ απαιτείται‭ ‬βεβαίωση‭ ‬‬από‭ τον‭ ‬‬προϊστάμενο‭ ‬της αρμόδιας‭ ‬‬υπηρεσίας ‬του‭ ‬δήμου,‭ ‬ότι‭ ‬‬η‭ ‬ ‭ συγκεκριμένη δραστηριότητα‭ ‬μπορεί‭ ‬να‭ ‬ιδρυθεί‭ στη ‭ ‬συγκεκριμένη‭ ‬θέση.‭ ‬‬Η αρμόδια για τη χορήγηση της βεβαίωσης υπηρεσία διερευνά τις υφιστάμενες ‭ ‬χρήσεις‭ ‬ γης ‭και ‬άλλους‭ ‬περιορισμούς ‬που‭‭ ‬τίθενται στην κείμενη νομοθεσία ή σε κανονιστικές αποφάσεις του δήμου και χορηγεί τη βεβαίωση εντός δεκαπέντε ημερών από την υποβολή της σχετικής αίτησης.
-‭ Γνωστοποίηση λειτουργίας (αντί για άδεια λειτουργίας)‬ -‭Γνωστοποίηση‭ ‬‬χρήσης‭‭ ‬μουσικής‭ ‬‬(αντί‭ ‬για‭ ‬άδεια)‬.‭ ‬Η‭ ‬χρήση μουσικής απαλλάσσεται από παράβολο.
-‭ ‬Απλοποιημένο‭ ‬‬έντυπο‭ ‬γνωστοποίησης‭ ‬για‭ ‬αυτόματους‭ ‬‬πωλητές τροφίμων‭ ‬‬και‭ ‬ποτών,‭ ‬‬για‭ πώληση‭‭ ‬καφέ‭‭ ‬σε‭ ‬‬διερχομένους‭ ‬και πώληση τυποποιημένων τροφίμων.
-‭ Καθορισμός των αναγκαίων εγγράφων που οφείλει να τηρεί ο‬ ενδιαφερόμενος‭ ‬στην‭ ‬έδρα‭ ‬‬του‭ (αντί‭‭ ‬να‭ ‬τα‭ ‬υποβάλει‭‭ ‬στην υπηρεσία)‭.‬ 
-‭ ‬Ορισμός‭ ‬ελεγκτικών‭ ‬‬αρχών,‭ ‬στις‭ ‬οποίες‭‭ ‬κοινοποιείται‭‭ ‬η γνωστοποίηση. 
-‭ ‬Διαδικασίες ‬γνωστοποίησης ‬σε ‭‬περίπτωση ‬μεταβολής‭‭ ‬επιμέρους στοιχείων της εγκατάστασης. 
-‭ Κυρώσεις‭ που‭‭ ‬προσδιορίζονται ‬με ‬κριτήρια,‭ ‬‬πχ‭ σοβαρότητα‬ παράβασης,αριθμός εξυπηρετούμενων ‬ατόμων ή αριθμός εργαζομένων‭.‬ 
-‭ ‬Επιβαρυντικές‭‭ ‬περιπτώσεις‭ ‬η‭ ‬‬παράβαση‭ ‬που‭ ‬θέτει‭ ‬σε διακινδύνευση‭ ‬ή‭ ‬‭ ‬προκαλεί‭ ‬βλάβη‭ ‬στο‭ ‬δημόσιο‭ ‬συμφέρον‭‭ ‬ή‭ ‬η παράβαση καθ' υποτροπή. 
-‭ Μείωση‭‭ ‬προστίμου‭ ‬σε‭ ‬περίπτωση‭ ‬συνεργασίας‭ ‬και‭ ‬άμεσης‬ συμμόρφωσης‭.‬ 
-‭ Κατάταξη ‬των ‬καταστημάτων ‬από‭ την‭ Πυροσβεστική ‬σε‬ κατηγορίες κινδύνου, με απαλλαγή της πρώτης κατηγορίας από την υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικού πυροπροστασίας‭. Στην‬ κατηγορία Α εμπίπτουν οι χώροι συνάθροισης κοινού με θεωρητικό πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των 150 ατόμων και τα καταστήματα με εμβαδόν μικρότερο ή ίσο των 1000 τ.μ.
-‭ Καθορισμός των αναγκαίων εγγράφων που οφείλει να τηρεί ο‬ ενδιαφερόμενος‭ ‬στην‭ έδρα‭ ‬του‭ ‬(αντί‭ να‭ ‬‬τα‭ ‬‬υποβάλει ‬στην υπηρεσία)‭.‬ -‭ Ορισμός‭ ‬‬ελεγκτικών‭ ‬αρχών,‭ ‬στις‭ ‬οποίες‭ ‬κοινοποιείται‭ ‬η‬ γνωστοποίηση.
-‭ Κατάργηση πιστοποιητικού υγειονομικής καταλληλότητας‭.‬‬ 
-‭ Διαδικασίες γνωστοποίησης‭ ‬σε ‬περίπτωση ‭‬μεταβολής ‬επιμέρους‬ στοιχείων της εγκατάστασης
-‭ Κυρώσεις που προσδιορίζονται με κριτήρια, π.χ. σοβαρότητα‬ παράβασης, όχληση επιχείρησης, αριθμός εργαζομένων‭, κλπ.