Έρχεται εξίσωση φόρου κατανάλωσης diesel – βενζίνης;

Τον πόλεμο στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα «κήρυξε» η κυβέρνηση

Τον πόλεμο στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα «κήρυξε» η κυβέρνηση καθώς στην αγωνιώδη προσπάθειά της να βρει δημοσιονομικά μέτρα 5,4 δισ. ευρώ ως το 2018, εξετάζει σοβαρά την εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο ντίζελ κίνησης με αυτόν που επιβάλλεται στη βενζίνη.

Σύμφωνα με το Βήμα της Κυριακής, ο στόχος είναι να εισρεύσουν στα ταμεία του κράτους έσοδα 400 εκατ. ευρώ. Αιτία είναι η πίεση για μέτρα «εδώ και τώρα» και αφορμή σημείωμα στελεχών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα οποία έβαλαν κάτω τις φορολογικές επιβαρύνσεις που ισχύουν για την κατοχή και τη χρήση ΙΧ στην Ελλάδα σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στη χώρα μας υπάρχουν ακόμη περιθώρια για αυξήσεις.

Οι υπόλοιπες περιοχές όπου αναζητούνται περικοπές είναι τα Ειδικά Μισθολόγια (γιατροί, πανεπιστημιακοί, δικαστικοί, ένστολοι κ.λπ.) ενώ φαίνεται ότι έχουν κλειδώσει η ενσωμάτωση της εισφοράς αλληλεγγύης στη φορολογική κλίμακα, οι φόροι στους αγρότες, η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις (περικοπές ως 40%) και η σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ. Αντιθέτως στον κάλαθο των αχρήστων πετάχτηκε - κοινή συναινέσει - η πρόταση για φόρο επί των τραπεζικών συναλλαγών.

Στόχος του υπουργού Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου είναι να κλείσει μέσα σε οκτώ ημέρες τη διαπραγμάτευση, από τις 4 ως τις 12 Απριλίου, καθώς αμέσως μετά οι επικεφαλής του κουαρτέτου θα αναχωρήσουν από την Αθήνα για να μεταβούν σταδιακά στην Ουάσιγκτον όπου πραγματοποιείται η Εαρινή Σύνοδος του ΔΝΤ (15-17 Απριλίου). Ο επικεφαλής της Κομισιόν στην τρόικα Ντέκλαν Κοστέλο έχει ενημερώσει τον κ. Τσακαλώτο ότι μέτρα τουλάχιστον 3% του ΑΕΠ (5,4 δισ. ευρώ) - έναντι 4,5% του ΑΕΠ (8,1 δισ. ευρώ) που ζητεί το ΔΝΤ - είναι το «κατώφλι» ώστε να υπάρξει τεχνική συμφωνία (staff-level-agreement) την οποία θα μπορούσε να επικυρώσει το Eurogroup της 22ας Απριλίου.