Υπερ- επόπτες στις εφορίες τοποθετεί η Κ. Σαββαΐδου

Υπερ- επόπτες βάζει η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων στις εφορίες προκειμένου να διευκολύνει το έργο της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης.

Με απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων Κατερίνας Σαββαΐδου από την 1η Σεπτεμβρίου 2014 θα λειτουργήσουν οι φορολογικές περιφερειες Αθήνας, Πειραιά, Θεσσαλονίκης και Πάτρας που θα αναλάβουν την εποπτεία και καθοδήγηση των εφοριών που υπάγονται στην χωρική αρμοδιότητα τους.

Η χωρική αρμοδιότητα των φορολογικών περιφερειών έχει ως εξής:

-Στην Φορολογική Περιφέρεια Αθηνών, με έδρα την Αθήνα, αντιστοιχεί η χωρική αρμοδιότητα των Δημόσιων Οικονομικών Υπηρεσιών (των Περιφερειών Αττικής και Στερεός Ελλάδας.

-Στην Φορολογική Περιφέρεια Πειραιώς, με έδρα τον Πειραιά, αντιστοιχεί η χωρική αρμοδιότητα των ΔΟΥ της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιώς και της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων της Περιφέρειας Αττικής, καθώς και των Περιφερειών Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου και Κρήτης.

-Στην Φορολογική Περιφέρεια Θεσσαλονίκης, με έδρα την Θεσσαλονίκη, αντιστοιχεί η χωρική αρμοδιότητα των ΔΟΥ των Περιφερειών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας και Θεσσαλίας.

-Στην Φορολογική Περιφέρεια Πατρών, με έδρα την Πάτρα, αντιστοιχεί η χωρική αρμοδιότητα των Δ.Ο.Υ. των Περιφερειών Δυτικής Ελλάδος, Πελοποννήσου, Ηπείρου και Ιονίων Νήσων.

Έργο των φορολογικών περιφερειών είναι η εποπτεία των οικείων εφοριών, η κατανομή των επιμέρους επιχειρησιακών σχεδίων και δράσεων σε αυτές, η παρακολούθηση, η καθοδήγηση και ο έλεγχος για την υλοποίησή τους, η κατανομή των στόχων, η αξιολόγηση της απόδοσης του έργου τους και η ενημέρωση της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης, με σκοπό την περαιτέρω αξιολόγησή τους.

Οι φορολογικές περιφέρειες θα είναι ευρύτερα αρμόδιες για το συντονισμό της λειτουργίας των εφοριών, καθώς και για την υποστήριξη στην υλοποίηση των επιχειρησιακών τους σχεδίων.

Τέλος, θα υποβάλλουν και εκθέσεις, αναφορές και προτάσεις στην ηγεσία της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησης, για θέματα λειτουργίας των εφοριών, κατανομής των πόρων τους ανά την περιφέρεια, αλλά και για τη διαχείριση, αξιολόγηση και αξιοποίηση του δυναμικού τους.