Η Cosco Shipping εξαγοράζει την Orient Overseas έναντι $6,3 δισ.

Η Cosco Shipping εξαγοράζει την Orient Overseas έναντι $6,3 δισ.

Η συμφωνία έγινε καθώς υποβαθμίζεται η σημασία του Χονγκ Κονγκ ως μεταφορικού κόμβου

H μετοχή της COSCO Shipping Holdings εκτινάχθηκε σήμερα, μετά την προσφορά που έκανε για την εξαγορά της ναυτιλιακής εταιρείας Orient Overseas International Ltd (OOIL) του Χονγκ Κονγκ. Πρόκειται για μία συμφωνία που θα έκανε την COSCO Shipping την τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευμάτων στον κόσμο και υπογραμμίζει τις φιλοδοξίες της Κίνας αναφορικά με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Η προσφορά για την OOIL έγινε ενώ η κινεζική κυβέρνηση προωθεί την ενίσχυση του προφίλ της χώρας στην παγκόσμια ναυτιλία, που συνδέεται με την πρωτοβουλία της για τον νέο δρόμο του μεταξιού, με στόχο την αύξηση της επιρροής της Κίνας στο εμπόριο από την Ασία προς την Ευρώπη.

Το Πεκίνο συγχώνευσε πέρυσι δύο ναυτιλιακές εταιρείες για να δημιουργήσει την COSCO Shipping, η οποία, μετά την τελευταία συμφωνία, θα ανέβει από την τέταρτη στην τρίτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, μετά τη δανική Maersk Line και την ελβετική Mediterranean Shipping Co (MSC).

Η κρατικά στηριζόμενη COSCO Shipping προσφέρθηκε χθες να αγοράσει τις μετοχές της OOIL με προσαύξηση 31,1% σε σχέση με την τιμή που είχαν κλείσει (στο χρηματιστήριο) την Παρασκευή. Η μετοχή μίας εταιρείας που θέλει να εξαγοράσει μία άλλη συχνά υποχωρεί μετά την υποβολή της προσφοράς, αλλά η εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ μετοχή της COSCO Shipping αυξήθηκε σήμερα 6%, στο υψηλότερο επίπεδο σχεδόν δύο ετών. Η μετοχή της OOIL αυξήθηκε - όπως συμβαίνει συνήθως με τις εξαγοραζόμενες εταιρείες - αλλά κατά 20%, διαμορφώθηκε δηλαδή χαμηλότερα από την τιμή της προσφοράς εξαγοράς.

Η συμφωνία έγινε καθώς υποβαθμίζεται η σημασία του Χονγκ Κονγκ ως μεταφορικού κόμβου. Η σημασία του ενισχύθηκε με την έκρηξη των εξαγωγών στο δέλτα του ποταμού Περλ τη δεκαετία του 1990, αλλά το λιμάνι του που ήταν κυρίαρχο παγκοσμίως τώρα υποχωρεί στην πέμπτη θέση, πίσω από τα λιμάνια της Σανγκάης και της Σεντζέν. Η COSCO ανακοίνωσε ότι θα διατηρήσει τα κεντρικά γραφεία της OOIL στο Χονγκ Κονγκ, αλλά αναλυτές σημείωναν ότι το λιμάνι της πόλης θα επηρεασθεί από την εξαγορά.

Η OOIL ελέγχει λίγο κάτω από το 3% της παγκόσμιας αγοράς θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων και έχει σημαντική έκθεση στην αγορά των ΗΠΑ. Μετά τη συμφωνία, η COSCO Shipping μπορεί να αναμένει ένα ποσοστό 18% στην αγορά των ΗΠΑ από 11-12% σήμερα, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της COSCO Shipping Ζουνγού Σου, σε συνέντευξη που έδωσε σήμερα.