Τέλη κυκλοφορίας 2017: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν

Περισσότεροι από 1.200.000 φορολογούμενοι, ιδιοκτήτες οχημάτων ιδιωτικής χρήσης αναμένεται να επηρεαστούν, πληρώνοντας μεγαλύτερα ποσά, λόγω των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας του 2017.

Το σχέδιο του υπουργείου Οικονομικών προβλέπει αύξηση των τελών κυκλοφορίας για τα ΙΧ, που βγήκαν για πρώτη φορά στην κυκλοφορία την τελευταία δεκαετία. Η πρώτη κυκλοφορία αφορά τόσο την Ελλάδα όσο και κυκλοφορία στην ΕΕ.

Αντιθέτως μειωμένα τέλη θα δουν περίπου 800.000 ιδιοκτήτες με ΙΧ παλαιότητας μεγαλύτερης των 10 ετών.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει τις εξής αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας:

  • Σημαντικές αυξήσεις τελών κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα με μεγάλη εμπορική αξία, τα οποία κυκλοφόρησαν πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα από το 2011 και μετά.
  • Μικρότερες αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας για τα μεγάλης εμπορικής αξίας Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή στην Ελλάδα την περίοδο από το 2006 έως το 2010.
  • Μικρές μειώσεις τελών κυκλοφορίας για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν πρώτη φορά την περίοδο από το 2000 έως το 2005 σε Ε.Ε. ή Ελλάδα.
  • Μεγαλύτερες μειώσεις στα τέλη για τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού Ι.Χ. τα οποία κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στην Ε.Ε. ή την Ελλάδα πριν από το 2000.
  • Ακόμη, εξετάζεται το ενδεχόμενο για όλα τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου του 2007 έως το 2010, τα οποία σήμερα επιβαρύνονται με τέλη υπολογιζόμενα με βάση τα κυβικά εκατοστά των κινητήρων τους, να ισχύσει το σύστημα υπολογισμού με βάση τους ρύπους. Αυτό θα έχει ως συνέπεια πάνω από 1 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να πληρώσουν σημαντικά υψηλότερα τέλη, σε σχέση με πέρυσι.
  • Αυξήσεις τελών κυκλοφορίας και για ΙΧ που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους κάτω από τα 90 γραμ. διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Ενδέχεται το όριο να μειωθεί ακόμη και στα 80 γραμ., και έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες, που έως τώρα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ, θα πληρώσουν τέλη.