Νομιμοποιούν αυθαίρετα νέας γενιάς;

Στη νομιμοποίηση αυθαιρέτων νέας γενιάς προχωρά η κυβέρνηση με στόχο να βάλει επιπέον έσοδα στα ταμεία της, τόσο από τη νομιμοποίηση όσο και από τη φορολογία στη συνέχεια.

Όπως αναφέρει ο Ελεύθερος Τύπος, τα αυθαίρετα ακίνητα που χτίστηκαν δηλαδή μετά την 28η Ιουλίου του 2011 και δεν καλύπτονται από το νόμο Καλαφάτη μπορούν να νομιμοποιηθούν με βάση νέο σχέδιο νόμου που έρχεται το επόμενο διάστημα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα όσες κατασκευές τηρούν τις πολεοδομικές διατάξεις, του σήμερα ή του χρόνου κατά τον οποίο χτίστηκαν να εκδώσουν ή να αναθεωρήσουν την άδεια δόμησης.

Ακόμη δεν υπάρχει σχετικό νομοσχέδιο, ενώ πρέπει να τονιστεί ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας έχει θέσει ως κόκκινη γραμμή την 28η Ιουλίου του 2011 και παραμένει εξαιρετικά δύσκολο να δεχθεί νομιμοποίηση νέων αυθαιρέτων.

Ήδη η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) με την υπ΄ αριθμ. 3341/2013 απόφασή της έκρινε αντισυνταγματική την τακτοποίηση των αυθαιρέτων νέας γενιάς με 'πάγωμα' της κατεδάφισής τους για 30 χρόνια (αφού καταβληθεί το σχετικό πρόστιμο), όπως επίσης έκρινε αντισυνταγματικό στο σύνολό του το νόμο 4014/2011 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, την δημιουργία του "Πράσινου Ταμείου", κ.λπ.

Να σημειωθεί ότι και κατά το πρόσφατο παρελθόν η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έχει κρίνει αντισυνταγματική την παλαιότερη προσπάθεια (παλαιό νομοθετικό πλαίσιο) νομιμοποίησης των αυθαιρέτων.

Ειδικότερα, η Ολομέλεια των συμβούλων της Επικρατείας (πρόεδρος ο Κ. Μενουδάκος και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου) έκρινε κατά πλειοψηφία ότι ο Ν. 4014/2011 είναι αντίθετος στο άρθρο 24 παράγραφος 2 του Συντάγματος που προστατεύει το περιβάλλον, τον ορθολογικό πολεοδομικό σχεδιασμό, το οικιστικό περιβάλλον, κ.λπ.

Με το ίδιο νομοσχέδιο θα μπορούν να πάρουν νόμιμη άδεια και να χτίσουν τα τυφλά οικόπεδα, με την προϋπόθεση να μην μπορούν μέσω τακτοποίησης να αποκτήσουν πρόσωπο σε οδό.

Επίσης κερδίζουν έως 1 μέτρο σε ύψος τα κτίρια που θα χρησιμοποιήσουν ως χώρο στάθμευσης το ισόγειο.