Οι Έλληνες εφοπλιστές επιδεικνύουν ήδη από τις αρχές Ιανουαρίου μεγάλη δραστηριότητα τόσο στις νέες παραγγελίες νεότευκτων όσο και στην αγορά πλοίων από δεύτερο χέρι.
Στη διάρκεια του 2013 οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε τοποθετήσεις νέων παραγγελιών για 319 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 28,6 εκατ. dwt έναντι 114 πλοίων το 2012 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 7,73 εκατ. dwt. Επισημαίνεται ότι οι νέες παραγγελίες των Ελλήνων εφοπλιστών, με όρους dwt, αποτελούν το 16,71% του συνόλου των παγκόσμιων παραγγελιών, ενώ το 2012 αποτελούσαν το 14,33%. Και οι παραγγελίες αυτές συνεχίζονται και το 2014.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους, οι ελληνικών συμφερόντων εφοπλιστικές επιχειρήσεις απέκτησαν τις τελευταίες εβδομάδες στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων περισσότερα από 15 πλοία (12 bulkers και 3 δεξαμενόπλοια), επενδύοντας 300 εκατ. δολάρια, ενώ δόθηκαν παραγγελίες και για τη ναυπήγηση 19 νεότευκτων πλοίων.
Στο ίδιο πλαίσιο αίσθηση προκάλεσαν τα στοιχεία που δημοσιοποίησε στα μέσα Ιανουαρίου η online υπηρεσία αξιολόγησης πλοίων VesselsValue.com σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν τον στόλο με την μεγαλύτερη αξία παγκοσμίως. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν ο ελληνόκτητος στόλος, αξιολογήθηκε στο ποσό των 101 δισ. Δολαρίων, αγοραστική αξία που κατατάσσει την Ελλάδα μπροστά από την Ιαπωνία και την Κίνα.