Χάρτινο εισιτήριο τέλος: Με το χιλιόμετρο θα πληρώνουμε στα ΜΜΜ

Μέσα στο 2017 θα πρέπει να ξεχάσουμε όλα όσα ξέραμε για τις συγκοινωνίες και τις μετακινήσεις μας με τα μέσα μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ).

Καταρχάς, μέσα στην επόμενη χρονιά, σύμφωνα με τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών, θα περάσει στην ιστορία το γνωστό χάρτινο εισιτήριο.

Στη θέση του θα μπουν ειδικές πλαστικές κάρτες, με το σύστημα ανέπαφης συναλλαγής που ορισμένοι πιθανόν γνωρίζουν από τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

Στους σταθμούς του μετρό και του προαστιακού θα τοποθετηθούν - σε πρώτη φάση- 1.062 πύλες που θα ανοίγουν με το σκανάρισμα της ειδικής κάρτας που θα αντικαταστήσει το εισιτήριο.

Επίσης, στα λεωφορεία θα τοποθετηθούν ειδικά επικυρωτικά μηχανήματα (επίσης με ανέπαφο σύστημα χρέωσης. Στις ώρες αιχμής η επιβίβαση θα γίνεται από όλες τις πόρτες ενώ τις υπόλοιπες ώρες, η επιβίβαση θα γίνεται μόνον από την πόρτα του οδηγού. Εφόσον η κάρτα δεν είναι φορτισμένη, θα υπάρχει ειδική κόκκινη σήμανση.

Τα πρώτα μηχανήματα επικύρωσης των νέων εισιτηρίων έχουν ήδη τοποθετηθεί σε λεωφορεία, τραβώντας τα βλέμματα των επιβατών, όπως συμβαίνει και με τα πρώτα ΑΤΜ φόρτισης σε σταθμούς μετρό και ΗΣΑΠ.

Τα νέα εισιτήρια θα φορτίζονται σε ειδικά μηχανήματα έκδοσης όπου θα μπορούν οι επιβάτες να πληρώνουν με μετρητά αλλά και πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.

Στους σταθμούς θα εγκατασταθούν 293 ειδικά μηχανήματα έκδοσης ενώ σε 600 επιπλέον σημεία - ανάμεσά τους και περίπτερα - θα εγκατασταθούν μηχανήματα POS για τη φόρτιση.

Επιπλέον θα υπάρχουν και οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών, που θα είναι αυστηρά προσωπικές, με τυπωμένη τη φωτογραφία και το ονοματεπώνυμο του κατόχου.

Ήδη έχει γίνει παραγγελία για 1 εκατομμύριο τέτοιες κάρτες.

Τιμή εισιτηρίου και καρτών απεριορίστων διαδρομών

Για την ώρα, δεν θα αλλάξει η τιμή ούτε των εισιτηρίων, ούτε των καρτών.

Όμως σύμφωνα με το σχεδιασμό του αρμόδιου υπουργείου αλλά και του ΟΑΣΑ, σύντομα θα εφαρμοστεί ένα σύστημα τιμολόγησης, που θα καταργήσει το ενιαίο εισιτήριο (διάρκειας 90 λεπτών) και έτσι οι επιβάτες θα πληρώνουν το κόστος ανά χιλιόμετρο.

Ο ΟΑΣΑ εκτιμά ότι το σύστημα αυτό θα είναι πολύ δικαιότερο αφού οι επιβάτες θα πληρώνουν τα ΜΜΜ μόνον για όσο τα χρησιμοποιούν.

Πότε θα εφαρμοστεί το νέο εισιτήριο στα ΜΜΜ

Η λειτουργία του νέου συστήματος θα ξεκινήσει σε λεωφορεία, τρόλεϊ, γραμμή 1 του μετρό (ΗΣΑΠ) και τραμ την 1η Ιανουαρίου 2017, ενώ στις γραμμές 2 και 3 του μετρό, το νέο σύστημα θα ισχύσει από τις 30 Ιουνίου 2017.

Ο πρώτος που έχει δοκιμάσει το νέο σύστημα έξυπνου εισιτηρίου είναι ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας, που έκανε την πρώτη δοκιμαστική χρήση κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.