Γιατί αντιδρούν οι ξενοδόχοι στις ιντερνετικές πλατφόρμες κρατήσεων

Γιατί αντιδρούν οι ξενοδόχοι στις ιντερνετικές πλατφόρμες κρατήσεων

Το καμπανάκι του κινδύνου κρούει η ευρωπαϊκή συνομοσπονδία των εθνικών Ενώσεων Ξενοδοχείων

Οι ξενοδόχοι στη Βόρεια Ελλάδα χάνουν τον έλεγχο των προϊόντων τους και της διανομής τους καθώς μεγάλο μέρος των όρων λειτουργίας τους υπαγορεύεται πλέον από τις κυρίαρχες διαδικτυακές πλατφόρμες κρατήσεων.

Το καμπανάκι του κινδύνου κρούει η ευρωπαϊκή συνομοσπονδία των εθνικών Ενώσεων Ξενοδοχείων, Εστίασης και Καφέ (HOTREC). Σε πρόσφατη ευρωσυνεδρίαση με θέμα τη διαφάνεια στις online πλατφόρμες – Airbnb, Booking.com- η HOTREC υπογράμμισε ότι οι καταναλωτές πολύ συχνά παραπλανώνται και πιέζονται υπερβολικά από τους διαδικτυακούς μεσάζοντες στο να προβούν σε κάποια κράτηση όπως αναφέρει το ρεπορτάζ της εφημερίδας «Το Βήμα».

«Επιβάλλεται να διασφαλιστεί πως θα υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια τόσο για τις επιχειρήσεις, όσο και για τους καταναλωτές» λέει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γιώργος Τσακίρης.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους καταναλωτές είναι η αναντιστοιχία στην τιμή μεταξύ της αρχικής προσφοράς και της τελικής τιμής που πωλείται το πακέτο των διακοπών, όπου τη διαφορά πληρώνει ο καταναλωτής.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδος, αν δεν υπάρχει δυνατότητα δωρεάν ακύρωσης ο καταναλωτής θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεχτικός όταν καταχωρεί τα προσωπικά του στοιχεία.

Από την άλλη πλευρά οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες οφείλουν να ενημερώνουν αναλυτικά και κατανοητά τόσο για το ελάχιστο περιεχόμενο της υπηρεσίας που αγοράζει κάποιος όσο και για κάθε πρόσθετη παροχή και με τι κόστος.