Σκλαβενίτης: Με στόχο τζίρο 1,3 δισ. στα καταστήματα του Μαρινόπουλου

Οι εκτιμήσεις στηρίζονται στην πλήρη ανάκτηση του κύκλου εργασιών του Μαρινόπουλου πριν από το ξέσπασμα της κρίσης το 2015

Η επίτευξη ετήσιου τζίρου 1,2 - 1,3 δισ. ευρώ είναι το στοίχημα που έχει θέσει ο όμιλος Σκλαβενίτη για την αναβίωση του δικτύου του ομίλου Μαρινόπουλου, που περνά κατά 100% στη νέα εταιρεία που θα συσταθεί για αυτόν τον σκοπό. Το στοίχημα θεωρείται φιλόδοξο δεδομένης της πτώσης των λιανικών πωλήσεων από τη μία, αλλά όχι ανέφικτο δεδομένης της ισχυροποίησης των μεγάλων αλυσίδων του κλάδου τα τελευταία χρόνια, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η Καθημερινή της Κυριακής.

Οι εκτιμήσεις στηρίζονται στην πλήρη ανάκτηση του κύκλου εργασιών του Μαρινόπουλου πριν από το ξέσπασμα της κρίσης το 2015 και την κορύφωσή της το 2016, όταν δηλαδή το 2014 ο τζίρος της άλλοτε κραταιάς εταιρείας λιανεμπορίου είχε φθάσει το 1,5 δισ. ευρώ. Η αισιοδοξία πηγάζει από τη μετατόπιση του τζίρου τα τελευταία χρόνια από τις μικρές προς τις μεγάλες αλυσίδες του κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ ο κλάδος τροφίμων έχασε το 25% του τζίρου του την περίοδο 2008 - 2015, οι ισχυροί παίκτες αύξησαν το μερίδιό τους και σήμερα πέντε μεγάλοι όμιλοι ελέγχουν το 75% της αγοράς. Ο ίδιος ο όμιλος Σκλαβενίτη, άλλωστε, μετά την εξαγορά το 2014 της Makro Cash & Carry (που μετονομάστηκε σε Mart) και του 60% της κρητικής εταιρείας Χαλκιαδάκης το 2015, αύξησε τις πωλήσεις του κατά 40,7%, φθάνοντας το 1,7 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με μελέτη της Infobank Hellastat, η αγορά προβλέπεται να υποχωρήσει φέτος στα 18,7 δισ. ευρώ, καθώς κατά τη διάρκεια του έτους θα αποτυπωθούν πλήρως οι επιδράσεις από τις αυξήσεις του ΦΠΑ και τη γενικότερη αίσθηση αβεβαιότητας στην οικονομία. Καθοριστικό στοιχείο για τη διαμόρφωση του χάρτη στο λιανεμπόριο την επόμενη μέρα είναι και η στάση που θα κρατήσουν οι υπόλοιποι παίκτες του κλάδου, που επίσης αναδιοργανώνουν την πολιτική τους με βάση τα νέα δεδομένα.

Το κρίσιμο στοίχημα δεν είναι άλλο από την επιστροφή των καταναλωτών στα καταστήματα και το χρονικό όριο που τίθεται είναι το αργότερο εντός τετραμήνου, αφού ολοκληρωθούν όλα τα βήματα για την έγκριση της συμφωνίας και τη σύσταση της νέας εταιρείας. Η αναδιάρθρωση του δικτύου ειδικά στην Αττική, όπου ο όμιλος Σκλαβενίτη είναι ήδη ισχυρός, θεωρείται νομοτελειακή. Κάτι τέτοιο άλλωστε μπορεί να υποδειχθεί και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού που θα κληθεί να εγκρίνει τη μεταβίβαση, αμέσως μετά την επικύρωσή της από το Πρωτοδικείο, που αναμένεται στις 21 Σεπτεμβρίου ή ενδεχομένως λίγο αργότερα, καθώς δεν αποκλείεται να ζητηθεί μικρή παράταση.