Τι σημαίνει η νέα εποχή που έρχεται στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Την ώρα, που η εθνική διαπραγματευτική ομάδα της κυβέρνησης βρίσκεται στο Παρίσι, διαπραγματευόμενη την επόμενη μέρα για την ελληνική οικονομία...

Την ώρα, που η τρόικα ζητά ξανά επώδυνα μέτρα και νέες θυσίες από τον ελληνικό λαό, μια πολύ σημαντική κίνηση, προερχόμενη μάλιστα από τη Γερμανία, έρχεται να δώσει την απόλυτη ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα, στέλνοντας ένα μήνυμα με πολλαπλούς αποδέκτες:

- στις κυβερνήσεις της Ευρωζώνης,
- στις Βρυξέλλες,
- στους εκπροσώπους των δανειστών,
- στις αγορές,
- στους υποψήφιους επενδυτές για τη χώρα μας.

Η εξαιρετική -όπως χαρακτηρίζεται και από κύκλους της αγοράς- προσφορά της κοινοπραξίας Fraport-Slentel (Όμιλος Κοπελούζου), για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, με το ποσό των 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ και 22,9 εκατομμύρια ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, οδήγησε το ΤΑΙΠΕΔ να ανακηρύξει την κοινοπραξία ως προτιμητέο επενδυτή και σημαίνει πολλά για τη χώρα.

Δείτε γιατί:

1. Το γεγονός ότι μέτοχοι στη Fraport είναι με 30% το κρατίδιο του Essen και με 20% ο δήμος της Φρανκφούρτης, δηλώνει ότι στην ουσία το ίδιο το γερμανικό κράτος - μέσω δύο φορέων του - επιλέγει να επενδύσει στην Ελλάδα και αποδεικνύει πως το… αυστηρό και απαιτητικό Βερολίνο έχει πλέον πεισθεί ότι μπορεί να βάλει -χωρίς κίνδυνο και με πολλές προοπτικές- τα χρήματά του στη χώρα μας ότι εμπιστεύεται την προσπάθεια, που έχει κάνει μέχρι σήμερα η χώρα μας.

2. Πρόκειται στην ουσία για μια εξαιρετική προσφορά από τη γερμανική πλευρά, αφού και διευκολύνει -για όλους αυτούς τους λόγους- στο μέγιστο βαθμό τη συζήτηση της Ελλάδας στις διαπραγματεύσεις με τους δανειστές (καθώς, επιπλέον, καλύπτει και το μεγαλύτερο μέρος του στόχου των ιδιωτικοποιήσεων) και συμβάλλει στην ελάφρυνση του χρέους αφού τα χρήματα από ιδιωτικοποιήσεις πηγαίνουν στην αποπληρωμή του χρέους, αλλά και τα πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία από τη συγκεκριμένη επένδυση θα βοηθήσουν περαιτέρω στην ανάπτυξη, δηλαδή θα αυξήσουν τον παρονομαστή και θα μειώσουν το λόγο Χρέος/ΑΕΠ.

3. Η κίνηση αυτή καταρρίπτει σε μεγάλο βαθμό τις όποιες αμφιβολίες και πιθανές ενστάσεις έχουν όσοι -όμιλοι και fund- επιθυμούν να επενδύσουν και να φέρουν τα χρήματά τους στην Ελλάδα, αλλά διστάζουν.

4. Οι επενδύσεις, τις οποίες σχεδιάζει η κοινοπραξία και η εμπειρία και τεχνογνωσία της Fraport θα εκσυγχρονίσουν τα περιφερειακά αεροδρόμια, πολλά από τα οποία παρουσιάζουν συχνά εικόνα εγκατάλειψης, παρά το γεγονός ότι το καλοκαίρι υποδέχονται σημαντικό αριθμό τουριστών