Ελαιόλαδο : Λουκέτο για 6 στις 10 επιχειρήσεις μέσα σε δύο χρόνια

ΑΠΟ ΤΟ ΝΕΚΤΑΡΙΟ Β. ΝΩΤΗ

Ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Και, στην περίπτωση του ελληνικού ελαιολάδου, η φράση αυτή ταιριάζει απόλυτα. Το ελντοράντο των επενδύσεων στη γεωργία της χώρας μας αποδεικνύεται από τα πιο δύσκολα - και όχι απαραίτητα κερδοφόρα - προϊόντα για αποκόμιση κέρδους.

Τα στοιχεία έρευνας της εταιρείας DK Consultants, που παρουσιάστηκαν χθες στο συνέδριο Food for Success, στην Αθήνα, είναι αποκαλυπτικά.

Μέσα σε δύο χρόνια, από τις 12 Μαΐου του 2011 έως την 1η Ιουνίου του 2013, σε 55 αλυσίδες λιανικής με περισσότερα από 650 καταστήματα σε Κεντρική, Βόρεια και Νοτιοανατολική Ευρώπη:

Καταμετρήθηκαν 2.643 ελληνικές ετικέτες, από τις οποίες

το 63,4% δεν επανεμφανίστηκαν.

Δηλαδή, 6 στις 10 επιχειρήσεις απέσυραν τα λάδια τους από τα ράφια, καταγράφοντας μέσο όρο ζωής μόλις 14 μήνες και μέσο όρο κόπωσης 9 μήνες. Η μέση τιμή πώλησης ήταν 6,50 ευρώ  το λίτρο και το πρωτογενές κόστος χωρίς περιεχόμενο στα 0,90 έως και 5,25 ευρώ.  

Τι σημαίνουν αυτά, σύμφωνα με την έρευνα ; Ότι...

  • το ελληνικό εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο δεν είναι εξαιρετικά κερδοφόρο
  • υπάρχει πληθώρα ετικετών
  • το story telling είναι ανύπαρκτο
  • η στρατηγική και το marketing είναι ανεπαρκή από τις εταιρείες αυτές
  • τα προϊόντα τους δεν είναι ανταγωνιστικά και
  • η ενασχόληση είναι ερασιτεχνική.

Όλα αυτά έχουν ως συνέπειες :

  • την έλλειψη συνέχειας
  • να μην εδραιώνονται και να μην αναπτύσσονται οι εταιρείες
  • να μην υπάρχει διαφοροποίηση και αγοραστική συνήθεια
  • να δυσφημούνται τα ελληνικά προϊόντα.

Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας, Δημήτρης Καραβασίλης, σε πολλές περιπτώσεις, οι παραγωγοί φρόντιζαν και έδιναν ιδιαίτερο βάρος στη συσκευασία, η οποία ήταν εντυπωσιακή και ιδιαίτερα ακριβή, αλλά το περιεχόμενο δεν ανταποκρινόταν στις προσδοκίες της εξωτερικής εμφάνισης.

Τι πρέπει να κάνει μια τέτοια εταιρεία, σύμφωνα με την DK Consultants ;

Επτά είναι τα βασικά βήματα :

  • Ολιστικό marketing
  • Συλλογική προσπάθεια
  • Στρατηγικό πλάνο 10ετίας
  • Πλάνο τακτικών ενεργειών για την εξέλιξη του προϊόντος
  • Πολλαπλασιαστικά οφέλη
  • Οικονομίες κλίμακας
  • Διεύρυνση προϊοντικού χαρτοφυλακίου