Τα ασυνήθιστα προνόμια που κάποιες εταιρείες δίνουν στους υπαλλήλους τους

Τα ασυνήθιστα προνόμια που κάποιες εταιρείες δίνουν στους υπαλλήλους τους

Άδεια εκπαίδευσης κατοικιδίων, συμμετοχή στα έξοδα του γάμου του εργαζομένου και κάποια άλλα που σίγουρα θα σας κάνουν εντύπωση

Όποιος έχει υιοθετήσει κάποια στιγμή ένα κατοικίδιο, μπορεί να συμμεριστεί την ανησυχία της 24χρονης Gia Nigro: η Gia υιοθέτησε ένα μικρό κουταβάκι, την Rye. Η τρισχαριτωμένη Rye προσφέρει στη Gia πολλή χαρά, αλλά και μεγάλες ευθύνες. Η Rye έχει σημαντικές απαιτήσεις: χρόνο, φροντίδα εκπαίδευση. Και πώς να καταφέρει η σκληρά εργαζόμενη Gia να προσφέρει στη Rye όσα χρειάζεται;

Γράφει η Λήδα Δεληγιάννη

Τη λύση έδωσε ο εργοδότης της Gia (η σκωτσέζικη ζυθοποιΐα Brewdog): της έδωσε μια εβδομάδα άδεια μετ' αποδοχών για την φροντίδα της Rye! Και μάλιστα, όποιος υπάλληλος της Brewdog υιοθετήσει σκυλάκι, θα έχει δικαίωμα αδείας μετ' αποδοχών για μια εβδομάδα.

Η απόφαση αυτή της Brewdog προκαλεί μεγάλη εντύπωση, ειδικά εδώ σε εμάς στην Ελλάδα, που βλέπουμε ακόμη και βασικά επιδόματα και παροχές προς τους εργαζόμενους να κόβονται το ένα μετά το άλλο.

Όμως, υπάρχουν και άλλες εταιρείες στον κόσμο, που δίνουν κάποια προνόμια στους εργαζομένους τους που προκαλούν έκπληξη.

Η εταιρεία που συμμετέχει στα έξοδα του γάμου των υπαλλήλων

Πέρυσι, ο επικεφαλής της εταιρείας Boxed, με έδρα τη Νέα Υόρκη, ανακοίνωσε ένα πολύ χαρμόσυνο νέο στους υπαλλήλους του: τη... νύφη θα την πληρώνει όχι μόνον ο γαμπρός ή η οικογένειά της αλλά και η εταιρεία.
Όταν ο επικεφαλής της Boxed, Chieh Huang, είδε έναν υπάλληλο της εταιρείας να κλαίει, τον ρώτησε γιατί. Εκείνος απάντησε ότι η μητέρα του χρειαζόταν πολύ ακριβά φάρμακα και αυτός θα αναγκαζόταν να τα πληρώσει από τις οικονομίες που είχε κάνει για τα έξοδα του γάμου του. Τότε ο κ. Huang αποφάσισε η εταιρεία να πληρώνει τα έξοδα του γάμου των εργαζομένων (φυσικά ο εργαζόμενος συνέχισε να κλαίει, από χαρά αυτή τη φορά).


«Νομίζω ότι από εκείνη τη μέρα, οι υπάλληλοί μας συνειδητοποίησαν ότι καταλαβαίνουμε πόσο αφοσιωμένοι είναι σε μας, αφιερώνοντας πολλές ώρες από τη μέρα τους για το καλό της εταιρείας και εμείς τους ανταποδίδουμε αυτή την αφοσίωση» είναι τα πραγματικά inspiring λόγια του κ. Huang. Πλέον η Boxed καλύπτει έξοδα γάμου για τους υπαλλήλους της έως και 20.000 δολάρια!

Επίδομα... μεταχρονολόγησης μητρότητας

Ένα ακόμη εντυπωσιακό παράδειγμα «προνομίων» είναι μια πολιτική που έχουν υιοθετήσει δυο εταιρείες – κολοσσοί: η Apple και η Facebook. Οι εταιρείες πληρώνουν ειδικό επίδομα στις γυναίκες υπαλλήλους τους για να καταψύξουν ωάρια, εφόσον το επιθυμούν.

Η εταιρεία που πληρώνει επίδομα... θήλαστρου

Η αμερικανική εταιρεία Zillow δίνει ακόμη ένα εντυπωσιακό «προνόμιο» στις γυναίκες υπαλλήλους: δίνει επιπλέον χρήματα σε όσες γυναίκες, που θηλάζουν, αποθηκεύουν το γάλα τους (που τραβούν με τα ειδικά θήλαστρα και αποθηκεύουν στα ειδικά σακουλάκια), για τα ταΐζονται με αυτό τα βρέφη τους, όταν εκείνες δεν είναι σπίτι λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων.

Ο δικηγόρος του διαβόλου: Το κάνουν για τη δημοσιότητα

Οι πιο καχύποπτοι πάντως υποστηρίζουν ότι οι εταιρείες αυτές δίνουν τα ασυνήθιστα προνόμια που προαναφέραμε ως μέσο διαφήμισης. Ο ειδικός σε θέματα διαφήμισης Glenn Selig έχει μια απάντηση που συμβιβάζει τις δυο εκδοχές. Ναι, λέει, οι εταιρείες μπορεί να εφαρμόζουν κάποιες πολιτικές που και τους υπαλλήλους τους υποστηρίζουν και τους προσφέρουν καλή εικόνα προς τα έξω (στους καταναλωτές, τους επίδοξους πελάτες κ.ο.κ.). Ωστόσο, το ένα δεν αναιρεί το άλλο, οι εργαζόμενοι κερδίζουν από τα προνόμια αυτά ούτως ή άλλως.
Ο επικεφαλής της Boxed, έχει επίσης μια απάντηση για τους... δικηγόρους του διαβόλου: «Υπάρχουν σαφώς πιο φθηνοί τρόποι για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον του Τύπου».
Ο ειδικός σε θέματα εργασιακής ψυχολογίας, Cheryl Isaacs, επικαλείται πολλαπλές έρευνες επί του θέματος και επιβεβαιώνει: οι εταιρείες που έχουν τους υπαλλήλους τους ικανοποιημένους και χαρούμενους είναι οι εταιρείες που έχουν κέρδη και προοπτικές.
Οι αριθμοί «μιλούν»: οι εργαζόμενοι που είναι ικανοποιημένοι με τον εργοδότη τους είναι 12% πιο παραγωγικοί από το μέσο εργαζόμενο ενώ οι απογοητευμένοι υπάλληλοι είναι 10% λιγότερο παραγωγικοί (τα στοιχεία είναι από έρευνα του βρετανικού πανεπιστημίου του Warwick).

Με πληροφορίες από BBC Business