Ελλάδα, η μόνη ναυτική χώρα της ΕΕ χωρίς διαλυτήριο πλοίων

Ελλάδα, η μόνη ναυτική χώρα της ΕΕ χωρίς διαλυτήριο πλοίων

Το ενδιαφέρον για την κατασκευή εγκαταστάσεων στην Ελλάδα και τα εμπόδια

Η μοναδική ναυτική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που δε διαθέτει διαλυτήριο πλοίων είναι η Ελλάδα, όπως προκύπτει από λίστα που δημοσίευσε τον Δεκέμβριο του 2016 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις εγκαταστάσεις όπου μπορούν να διαλύονται πλοία.

Σε αυτήν τη λίστα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», περιλαμβάνονται 18 ναυπηγεία που επεξεργάζονται παλιά σκαριά, όχι με τη μέθοδο της κοπής με οξυγόνο, αλλά υδραυλικά, αφού αφαιρεθούν λάδια, έπιπλα και διάφορα όργανα (ακόμη και οι συλλέκτες σπάνιων ναυτικών οργάνων μπαίνουν μέσα στα πλοία πριν αυτά οδηγηθούν προς διάλυση).

Όσον αφορά στη χώρα μας, για μεγαλύτερα πλοία, ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη δημιουργία διαλυτηρίου δείχνει η Χαλυβουργική, ενώ όχι μακριά από τις εγκαταστάσεις της, στο παλαιό διαλυτήριο Μπακοπούλου, η οικογένεια Σπανοπούλου, που αγόρασε το οικόπεδο και την άδεια του διαλυτηρίου (χρονολογείται στο 2000), θέλει να στήσει μια εγκατάσταση για μικρότερα πλοία.

Η Περιφέρεια, σύμφωνα με το ίδιο ρεπορτάζ, ανακάλεσε την άδεια όταν, πριν από τη μεταβίβαση του διαλυτηρίου στους νέους ιδιοκτήτες, πήγε στην εγκατάσταση και δεν βρήκε τον εξοπλισμό. Όταν, όμως, οι νέοι ιδιοκτήτες δήλωσαν την πρόθεσή τους να προχωρήσουν στην επένδυση, δεν εκδόθηκε καν οικοδομική άδεια επειδή δεν διέθεταν... άδεια διαλυτηρίου.

Η παλιά άδεια, που είναι υψηλής όχλησης ως προς την ιπποδύναμη που χρησιμοποιείται για τη διάλυση πλοίων, δεν ταιριάζει στο προφίλ που θέλει να δώσει ο Δήμος Ελευσίνας στην περιοχή. Θέλει να μετατρέψει αυτό το τμήμα της πόλης σε χαμηλής όχλησης. Ηταν μεσαίας όχλησης, αλλά, όταν έχει βγει μια άδεια για εγκατάσταση, η άδεια και ο τύπος της όχλησης μεταβιβάζονται άνευ αλλαγών στον νέο ιδιοκτήτη. Προφανώς, αυτή η πολιτική θα ακολουθηθεί και απέναντι στη Χαλυβουργική από τον Δήμο Ασπροπύργου αλλά και από την Περιφέρεια, που συμφωνεί με τον Δήμο Ελευσίνας.

Όταν ο αγοραστής του παλαιού διαλυτηρίου ζήτησε να νοικιάσει τον αιγιαλό, το Λιμενικό Ταμείο συμφώνησε. Όμως εμφανίσθηκε το συνδικάτο των εργαζομένων άλλης επιχείρησης που βρίσκεται στη δυτική άκρη του κόλπου της Ελευσίνας, το οποίο δήλωσε ότι διαφωνεί με την ενοικίαση του αιγιαλού από το Δημόσιο.