Ανατροπή στην αγορά ηλεκτρικών στην Αττική επιχειρεί ελληνική αλυσίδα

Ανατροπή στην αγορά ηλεκτρικών στην Αττική επιχειρεί ελληνική αλυσίδα

Πτωτικά ο κλάδος στο πρώτο τετράμηνο του έτους

Με στόχο να αναπτύξει την παρουσία της στην πρωτεύουσα κινείται το τελευταίο χρονικό διάστημα η Electronet, η οποία βολιδοσκοπεί την αγορά της Αττικής, διερευνώντας πιθανές κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Μία από τις πιθανότητες που εξετάζουν τα στελέχη της επιχείρησης, όπως ανέφεραν στο news.gr, είναι η δημιουργία ιδιόκτητων καταστημάτων από την επιχείρηση, η οποία αυτή τη στιγμή λειτουργεί με το σχήμα ομπρέλα, υπό την οποία φιλοξενούνται 80 αυτόνομες επιχείρήσεις από 74 διαφορετικούς ιδιοκτήτες σε όλη την Ελλάδα - κατέχουν ένα ή δύο καταστήματα. Όλοι τους συμμετέχουν στην εταιρεία ως μικρομέτοχοι με μέγιστο μετοχικό ποσοστό 5%.

Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης

Σύμφωνα μάλιστα με τη διοίκηση της εταιρείας, επιθυμητή είναι η παρουσία σε όλους τους νομούς της χώρας, ενώ αυτή τη στιγμή το ισχυρό χαρτί για την Electronet είναι η ελληνική επαρχία, από την οποία απορρέει το 85% του τζίρου της. Ιδιαίτερα ισχυροποιημένη παρουσία έχει η εταιρεία τόσο στην Κρήτη όσο και στη Θεσσαλία.

Σε ό,τι αφορά στα μερίδια αγοράς, η Electronet αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην τρίτη θέση των επιχειρήσεων ηλεκτρικών συσκευών με 4,8% πίσω από τη leader του κλάδου Dixons (Κωτσόβολος) και τη δεύτερη στη σειρά Media Saturn (Media Markt).

Mε βάση το διαφημιστικό πλάνο της εταιρείας, στόχος είναι τόσο η below the line καμπάνιες μέσω της διανομής φυλλαδίων και την τοποθέτηση διαφημιστικών αφισών αλλά και η above the line καμπάνια μέσω παραδοσιακών μέσων όπως η τηλεόραση το ραδιόφωνο αλλά και το ίντερνετ. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται πλέον και στις ηλεκτρονικές αγορές, τομέα στον οποίο η Electronet επένδυσε 100.000 ευρώ πριν από περίπου ένα χρόνο, αναβαθμίζοντας το e-shop της.

Σταδιακή ανακαίνιση του δικτύου

Στο σχεδιασμό της επιχείρησης εντάσσεται η σταδιακή ανακαίνιση του δικτύου των καταστημάτων της.

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών η εικόνα για το 2016 εμφανίζεται σημαντικά βελτιωμένη για την εταιρεία, η οποία παρουσιάσε τζίρο της τάξεως των 57,15 εκατ. ευρώ έναντι 55,75 εκατ. ευρώ το 2015 και κέρδη προ φόρων τα οποία ανήλθαν στις 500 χιλ. ευρώ, έναντι 427 χιλ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Σημειώνεται ότι η εταιρεία προέβη για πρώτη φορά στη διανομή μερίσματος προς τους μετόχους της μετά από 6 χρόνια. Την ίδια στιγμή παρουσιάζει μηδενικό τραπεζικό δανεισμό.

Πτωτικά η αγορά στο πρώτο τετράμηνο του έτους

Αναφερόμενα στην εικόνα της αγοράς ηλεκτρικών ειδών, τα στελέχη της εταιρείας τόνισαν ότι κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους εμφανίζει πτωτικές τάσεις στα επίπεδα του -6%, με τον κλιματισμό να επανακτά σταδιακά τη δυναμική του, εμφανίζοντας άνοδο της τάξεως του 30% στο τετράμηνο, εάν αναλογιστεί κανείς ότι κατά την έναρξη της κρίσης έκανε βουτιά σε επίπεδο πωλήσεων που έφτασε ακόμα και το -70%. Σημειώνεται ότι σε επίπεδο κύκλου εργασιών η Κωστόβολος έκλεισε το 2016 με 408 εκατ. ευρώ με χρήση που έκλεισε στις 30 Απριλίου και η Media Markt με 190 εκατ. ευρώ.