Ισπανία: Κήρυξαν απεργία από τις σχολικές εργασίες όλο το Νοέμβριο!

Η ένωση γονέων και κηδεμόνων

Απεργία από τις σχολικές εργασίες κήρυξαν οι γονείς των μαθητών στην Ισπανία. Η μεγαλύτερη ένωση γονέων και κηδεμόνων της χώρας κάλεσε σήμερα τα μέλη της να απεργήσουν από τις... σχολικές εργασίες για να διαδηλώσει με αυτό τον τρόπο ότι ο υπερβολικός φόρτος εργασίας των παιδιών καταστρέφει τη ζωή τους και μάλιστα χωρίς να βελτιώνει τις επιδόσεις τους στο σχολείο.

Η πρωτοφανής αυτή απεργία κηρύχθηκε από την ισπανική Συνομοσπονδία Ενώσεων Πατέρων και Μητέρων Μαθητών (CEAPA) και ισχύει για όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα. Η CEAPA εκπροσωπείται σε 12.000 από τα 18.000 δημόσια σχολεία όπου φοιτούν μαθητές ηλικίας από 6 έως 18 ετών.

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Χοσέ Λουίς Πάθος εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η CEAPA είναι "απολύτως πεπεισμένη ότι οι σχολικές εργασίες είναι επιζήμιες" επειδή δυσχεραίνουν την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών καθώς προσφέρουν μόνο καθαρά "ακαδημαϊκές" γνώσεις.

Η Ισπανία βρίσκεται στην πέμπτη θέση μεταξύ 38 χωρών σε ό,τι αφορά την ποσότητα των σχολικών εργασιών που δίνονται στους μαθητές για το σπίτι. Ακόμη περισσότερες εργασίες κάνουν μόνο οι μαθητές στη Ρωσία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Πολωνία, σύμφωνα με μια πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για το θέμα αυτό.

Οι επιδόσεις των Ισπανών μαθητών όμως στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις επιστήμες δεν φτάνουν ούτε στο μέσον όρο των συνομηλίκων τους των άλλων χωρών, αναφέρει η έκθεση Evaluation Pisa. Παράλληλα, το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο είναι διπλάσιο σε σύγκριση με των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά στη Φινλανδία ή τη Νότια Κορέα έχουν καλές επιδόσεις μολονότι ο χρόνος που τους χρειάζεται για να ολοκληρώσουν τις εργασίες που τους δίνονται για το σπίτι δεν ξεπερνούν τις 3 ώρες την εβδομάδα --στην Ισπανία είναι 6,5 ώρες και ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ 4,9 ώρες.

"Δεν θα πρέπει να μαθαίνουμε στα παιδιά να παπαγαλίζουν αλλά να χειρίζονται τις πληροφορίες, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη, να μπορούν να ξεχωρίζουν τις σωστές από τις λάθος πληροφορίες", είπε ο Πάθος, τονίζοντας ότι "η κοινωνία έχει αλλάξει σε βάθος αλλά η ατμόσφαιρα στις σχολικές αίθουσες παραμένει η ίδια".