Γιατί κάποιους ανθρώπους δεν τους τσιμπάνε ποτέ κουνούπια;

Το καλοκαιράκι έρχεται κι εσείς το... έργο το έχετε ξαναδεί: Να μην μπορείτε να απολαύσετε μια καλοκαιρινή νύχτα έξω γιατί θα καταλήξετε να χτυπιέστε σε διάφορα σημεία του σώματός σας σαν τρελός ενώ δεν θα μπορείτε να σταματήσετε τη φαγούρα με τίποτε. Εν τω μεταξύ κάποιος από την παρέα θα κάθεται άνετος και δεν θα τον έχει τσιμπήσει ούτε ένα κουνούπι.

Γιατί λοιπόν κάποιους ανθρώπους δεν τους τσιμπάνε ποτέ τα κουνούπια ενώ κάποιους άλλους τους... λατρεύουν;

Εξαρτάται από τα βακτήρια που έχει κάθε άνθρωπος στο δέρμα του. Φυσιολογικά, σε κάθε άνθρωπο, όσο συχνά και αν κάνει μπάνιο, υπάρχουν τρισεκατομμύρια βακτήρια στο δέρμα του πάνω.

Αυτά παράγουν χημικές ουσίες. Ανάλογα με τα βακτήρια που έχει κάθε άνθρωπος το δέρμα του μυρίζει διαφορετικά (εξαιτίας των χημικών που αυτά παράγουν). Κάποιες από αυτές τις μυρωδιές είναι πολύ ελκυστικές για τα κουνούπια, ενώ άλλες τα απωθούν.

Τα βακτήρια που υπάρχουν στο δέρμα κάθε ανθρώπου ποικίλλουν πάρα πολύ. Μόλις το 10% των βακτηρίων που φέρει κάθε άνθρωπος είναι κοινά με αυτά ενός άλλου ανθρώπου.

Και δεν υπάρχουν πολλά που μπορεί να κάνει κάποιος για να το αλλάξει αυτό. Βεβαίως οι μυρωδιές κάθε ανθρώπου επηρεάζονται από το πόσο αλκοόλ πίνει, τα φαγητά που τρώει, τα μπαχαρικά που επιλέγουν αλλά και το είδος των ρούχων που φορά.

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση PLOS ONE.