Ξεκίνησε η ανάλυση των μαύρων κουτιών του ρωσικού αεροσκάφους

Εθνικό πένθος έχει κηρυχθεί σήμερα στη Ρωσία για τα θύματα της χθεσινής αεροπορικής τραγωδίας στο Σινά ενώ η Μόσχα έχει στείλει στην Αίγυπτο μεγάλη ομάδα ερευνητών και εμπειρογνομώνων, αλλά και τους δύο αρμόδιους υπουργούς για να εποπτεύουν τις έρευνες για τα αίτια του δυστυχήματος με 224 νεκρούς.

Την ίδια ώρα, ερευνητές από τη Γαλλία και τη Γερμανία αναμένονται σήμερα στην Αίγυπτο, ενώ δικαστικές και κυβερνητικές πηγές στην Αίγυπτο δήλωσαν ότι ξεκίνησε η ανάλυση των μαύρων κουτιών του αεροσκάφους, η οποία θα γίνει στο υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας στο Κάιρο 

Ο Αιγύπτιος πρόεδρος, Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, ζήτησε από όλους να περιμένουν τα αποτελέσματα της έρευνας προτού προβούν σε εικασίες για τις πιθανές αιτίες της συντριβής του αεροσκάφους και προειδοποίησε ότι η έρευνα θα πάρει μήνες. 

"Θα πρέπει να αφήσουμε τους ειδικούς να εργαστούν και να μην αναφερόμαστε σε αιτίες καθώς αυτό ακριβώς αποτελεί το αντικείμενο μιας μεγάλης, περίπλοκης τεχνικής έρευνας" είπε απευθυνόμενος σε αξιωματικούς του στρατού, σύμφωνα με το ειδησεογραφικό πρακτορείο MENA.

"Πρόκειται για ένα περίπλοκο ζήτημα που απαιτεί τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και ερευνών που μπορεί να κρατήσουν μήνες", συνέχισε.

Μέχρι ώρας έχουν ανασυρθεί 163 από τις 224 σορούς των επιβαινόντων στο μοιραίο Airbus και οι αιγυπτιακές αρχές διεύρυναν σήμερα τις έρευνές τους ώστε να καλύψουν μεγαλύτερη περιοχή και να εντοπίσουν και τις υπόλοιπες 61 σορούς των  θυμάτων της χθεσινής αεροπορικής τραγωδίας στο Σινά της Αιγύπτου.

Τι δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία για το σενάριο κατάρριψης από το Ισλαμικό Κράτος

Οι αρχές είχαν ανακοινώσει χθες ότι εντόπισαν συντρίμμια από το μοιραίο αεροσκάφος σε περίμετρο περίπου 8 χιλιομέτρων, το οποίο, σύμφωνα με ειδικούς, δείχνει υποθετικά ότι το Airbus A321-200 της Metrojet, δεν έπεσε στο έδαφος ακέραιο, αλλά είχε διαλυθεί ή εκραγεί εν πτήσει.

Παράλληλα το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων RIA μετέδωσε επικαλούμενο Ρώσους εισαγγελείς που είναι αρμόδιοι για θέματα μεταφορών ότι η ποιότητα των καυσίμων που είχε το ρωσικό αεροσκάφος ανταποκρινόταν σε όλες τις προδιαγραφές. Επίσης, οι πιλότοι του Airbus είχαν υποβληθεί πρόσφατα σε ιατρικές εξετάσεις και ήταν υγιείς, σύμφωνα με το Ιντερφαξ. 

Το Ισλαμικό Κράτος ανακοίνωσε ότι κατέρριψε το αεροπλάνο σε αντίποινα για τη ρωσική επέμβαση στη Συρία- ισχυρισμός που απορρίπτουν Ρώσοι και Αιγύπτιοι αξιωματούχοι. 

Επιφυλακτικοί είναι επίσης οι ειδικοί σε θέματα αεροναυπηγικής όσον αφορά τον ισχυρισμό του ΙΚ, οι οποίοι θεωρούν πιθανότερες άλλες υποθέσεις, όπως μια τεχνική βλάβη ή μια βόμβα μέσα στο αεροσκάφος.

 Σύμφωνα με αξιωματούχους της αιγυπτιακής πολιτικής αεροπορίας, ο πιλότος του διαμαρτυρήθηκε για μια τεχνική βλάβη του συστήματος επικοινωνίας. Ωστόσο ο Αιγύπτιος υπουργός Πολιτικής Αεροπορίας Χοσάμ Καμάλ δήλωσε ότι "οι επικοινωνίες μεταξύ του κυβερνήτη και του πύργου ελέγχου ήταν κανονικές" έως ότου χάθηκε η επαφή με το αεροπλάνο και ο πιλότος δεν είχε ζητήσει να αλλάξει πορεία. 

Σε ανακοίνωσή της, η εταιρεία Metrojet υπογραμμίζει ότι το αεροπλάνο της είχε υποβληθεί σε πλήρη τεχνικό έλεγχο το 2014 και υπερασπίζεται τον πιλότο του, ο οποίος είχε στο ενεργητικό του, σύμφωνα με την ίδια, 12.000 ώρες πτήσης. 

Σύμφωνα με στρατιωτικούς ειδικούς, οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους δεν διαθέτουν πυραύλους ικανούς να πλήξουν ένα αεροπλάνο στα 9.144 μέτρα. Ωστόσο οι ίδιοι δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να είχε τοποθετηθεί μια βόμβα στο αεροπλάνο ή την πιθανότητα να χτυπήθηκε από μια ρουκέτα ή έναν πύραυλο την ώρα που ενδεχομένως είχε κατέβει σε μικρότερο ύψος λόγω μιας τεχνικής βλάβης ή για άλλους λόγους μετά την απώλεια της επαφής μαζί του.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο Αιγύπτιος πρωθυπουργός Σερίφ Ισμαήλ απέφυγε τις ερωτήσεις όσον αφορά την ανάληψη αυτή ευθύνης από το Ισλαμικό Κράτος και επανέλαβε ότι μόνον τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους θα αποκαλύψουν "τα αίτια της συντριβής" του.