Πεπόνι για 27.000 δολάρια: Στην Ιαπωνία τα φρούτα πωλούνται σαν κοσμήματα!

Η καλλιέργεια τέλειων προϊόντων απαιτεί σχολαστικές πρακτικές, που αναπτύχθηκαν από τους Ιάπωνες αγρότες

Όχι, δεν είναι κοσμηματοπωλείο αν και κάλλιστα θα μπορούσε να περάσει για τέτοιο. Οι βιτρίνες λαμποκοπούν και τα προϊόντα πίσω από αυτές, είναι τακτοποιημένα με τάξη μέσα σε καλαίσθητες συσκευασίες. Ποιος θα το περίμενε ότι ένας τέτοιος χώρος θα φιλοξενούσε... φρούτα. Ζουμερά, όμορφα και λαχταριστά φρούτα!

Αυτή η απίστευτη τάξη και χλιδή επικρατεί σε όλα τα καταστήματα Sembikiya στο Τόκιο όπου τα φρούτα φυλάσσονται ως θησαυρός. Εδώ ο πελάτης θα βρει καρπούζια σε σχήμα καρδιάς, σταφύλια με μεγάλες, ομοιόμορφες ρόγες -στο μέγεθος μιας μπάλας πινγκ πονγκ-, πεπόνια τέλεια σχηματισμένα, κατακόκκινα μήλα συσκευασμένα το κάθε ένα ξεχωριστά στη δική του διάφανη συσκευασία... Αυτό το κατάστημα στη μακρινή Ιαπωνία, ειδικεύεται στην πώληση ελκυστικών φρούτων, στις πιο σοκαριστικές τιμές. Κοστίζουν ακριβά, καλλιεργούνται με ιδιαίτερη φροντίδα και προσοχή αλλά δεν τα βρίσκει κανείς μόνο στη συγκεκριμένη αυτή αλυσίδα καταστημάτων.

Σε όλη την Ιαπωνία, τέτοια προϊόντα πωλούνται έναντι δεκάδων χιλιάδων δολαρίων σε δημοπρασίες. Το 2016, όπως αναφέρει το CNN, δυο πεπόνια πωλήθηκαν έναντι 27.240 δολαρίων! «Τα Φρούτα αντιμετωπίζονται διαφορετικά στις ασιατικές καλλιέργειες και στην Ιαπωνική κοινωνία ιδιαίτερα», δηλώνει ο Soyeon Shim, κοσμήτορας στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison. 

«Η αγορά και η κατανάλωση φρούτων, συνδέεται με κοινωνικές και πολιτισμικές πρακτικές. Δεν αποτελούν απλά μέρος της διατροφής τους, αλλά, ίσως το πιο σημαντικό, θεωρούνται είδος πολυτελείας», συμπληρώνει τονίζοντας πως συνηθίζεται να προσφέρονται και ως δώρα. 

Καλλιέργεια κύρους  
 
Η καλλιέργεια τέλειων προϊόντων απαιτεί σχολαστικές πρακτικές, που αναπτύχθηκαν από τους Ιάπωνες αγρότες. «Είναι δύσκολο να πετύχεις το τέλειο σχήμα για τις φράουλες», λέει στο CNN ο Okuda Nichio ο οποίος καλλιεργεί υψηλής αισθητικής και τιμής, φράουλες. «Μου πήρε 15 χρόνια για να φτάσω στο επίπεδο της τελειότητας», προσθέτει. Οι φράουλές του, έχουν το μέγεθος μιας μπάλας του τένις και παράγει μόλις 500 το χρόνο. Γιατί; Συνήθως πωλείται έναντι 4.395 δολάρια η κάθε μία! 
 
Αν αυτά τα ποσά σας φαίνονται εξωφρενικά και παράλογα, που να μάθετε για πόσο πουλήθηκε ένα τσαμπί σταφύλι σε δημοπρασία: 320 δολάρια η κάθε ρόγα για ένα τσαμπί με περίπου 30 ρόγες.  
 
Άραγε, γιατί οι Ιάπωνες βάζουν τόσο βαθιά το χέρι στη τσέπη για να αποκτήσουν ένα καρπούζι, που στον υπόλοιπο κόσμο πωλούνται έναντι ελάχιστων ευρώ; «Οι Ιάπωνες αγοράζουν τέτοια ακριβά φρούτα, για να δείξουν στους αποδέκτες, πόσο ακριβά είναι τα δώρα που τους προσφέρουν. Αυτά συνήθως προσφέρονται σε ειδικές περιστάσεις ή σε κάποιον που βρίσκεται ψηλά στην ιεραρχία», εξηγεί ο Shim. 
 
Ο Ken Gehrt, καθηγητής μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο του Σαν Χοσέ, στην Καλιφόρνια δίνει τη δική του εξήγηση και λέει ότι «οι Ιάπωνες λέγεται ότι τρώνε με τα μάτια...».