Αεροπλάνο Malaysia : Μπορεί οι επιβάτες να είναι ακόμη ζωντανοί;

Επιμέλεια : Λήδα Δεληγιάννη

Φωτογραφία εξωφύλλου : Θανάσης Βιρβίλης

Τα όσα έχουν γραφτεί τις τελευταίες 10 μέρες για το αεροσκάφος - φάντασμα της Malaysia Airlines ξεπερνούν ακόμη και την επιστημονική και κινηματογραφική φαντασία.

Τα νέα σενάρια πυροδότησε και η ανακοίνωση των Ηνωμένων Εθνών ότι δεν υπάρχει ενδεχόμενο το αεροπλάνο να εξερράγη ή να συνετρίβη καθώς δεν έχει καταγραφεί κάτι τέτοιο. Έτσι εγείρεται και πάλι το ερώτημα αν οι επιβάτες είναι ζωντανοί και κρατούνται κάπου ως όμηροι.

Τα σενάρια και οι υποθέσεις πολλά.

Πόσα όμως από αυτά είναι βάσιμα; Και πόσα όχι.

Το news.gr προσπάθησε να συγκεντρώσει όσο περισσότερα σενάρια και στοιχεία είναι δυνατόν σχετικά με το τι μπορεί να έγινε το μοιραίο Boeing 777 που κάθε ίχνος του χάθηκε το περασμένο Σάββατο, 8 Μαρτίου.

  • Καταρχήν, τα στοιχεία των τελευταίων ημερών έχουν αποκλείσει πλέον το ενδεχόμενο του ατυχήματος.

Οι New York Times και άλλα μέσα ενημέρωσης επικαλούνται Αμερικανούς και Μαλαίους αξιωματούχους που επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων ότι κάποιος από το πιλοτήριο του αεροσκάφους ευθύνεται για την εξαφάνιση του.

Σύμφωνα με τους ΝΥΤ, κάποιος μέσα από το κόκπιτ, με 7-8 εντολές που δεν βρίσκονται στο manual πλοήγησης του αεροσκάφους έκλεισε το σύστημα επικοινωνίας με το κέντρο ελέγχου και τα ραντάρ, το λεγόμενο Σύστημα Διαχείρισης Πτήσης (Flight Management System - FSM).

Το Reuters σε ανάλυση του αναφέρει ότι η εξαφάνιση του αεροπλάνου ήταν προσχεδιασμένη και μάλιστα από άνθρωπο που γνωρίζει πάρα πολύ καλά. Το Malaysian Insider γράφει ότι δεν είναι γνωστό αν η πορεία του αεροπλάνου επαναπρογραμματίστηκε (διαφορετικά από την επίσημη) πριν ή μετά την απογείωση.

Πάντως, όποιος το έκανε έδρασε με ακρίβεια δευτερόλεπτου. Το τελευταίο σήμα "όλα καλά, καληνύχτα" μεταδόθηκε στις 1.21 τη νύχτα (τοπική ώρα) και μόλις 2 λεπτά μετά, ο ασύρματος έκλεισε. Καθόλου τυχαίο καθώς εκείνη ακριβώς την ώρα το αεροπλάνο μπήκε στη "μεθόριο" δυο εναέριων χώρων (της Μαλαισίας και του Βιετνάμ) και έτσι αμφότερες οι αρχές δεν σήμαναν αμέσως συναγερμό αφού υπέθεσαν ότι το αεροπλάνο ήταν στο χώρο δικαιοδοσίας της μιας ή της άλλης χώρας.

Ακόμη, φαίνεται πως το αεροπλάνο αυξομείωσε ύψος αρκετές φορές, αποφεύγοντας έτσι τα στρατιωτικά ραντάρ.

Έτσι το αεροπλάνο έπεσε σε μια "μαύρη τρύπα" τόσο από τεχνικής άποψης όσο και από άποψη δυνατότητας επικοινωνίας με αυτό.

Όποιος "έκλεψε" το αεροπλάνο θέλει το φορτίο του

Ένα ακόμη σενάριο που εξετάζεται σοβαρά και μεταδίδουν κυρίως αυστραλιανά μέσα ενημέρωσης είναι ότι όποιος εξαφάνισε το αεροπλάνο, θέλει το φορτίο του. Το The West Australian μεταδίδει ότι το αεροπλάνο μπορεί να πέταξε ακόμη και πάνω από 3 χώρες σε τόσο χαμηλό ύψος που ξέφυγε των ραντάρ. Πηγές από εμπορικά λόμπι της Σιγκαπούρης δήλωσαν ανώνυμα στον Τύπο ότι το φορτίο του αεροπλάνου ήταν "εξαιρετικά πολύτιμο" και πως για λόγους ασφαλείας δεν μπορεί να αποκαλυφθεί τι μετέφερε.

Το αεροπλάνο της πτήσης MH370 εξαφανίστηκε πετώντας στη σκιά ενός άλλου αεροπλάνου

Το Mashable παραθέτει την ανάλυση ενός ειδικού συμβούλου τεχνολογιών ασφαλείας που ουσιαστικά λέει ότι το boeing της Malaysia Airlines εξαφανίστηκε πετώντας ουσιαστικά στη σκιά ενός άλλου αεροπλάνου ξεγελώντας έτσι όλα τα ραντάρ.

Υπάρχουν σαφή τεκμήρια ότι το χαμένο αεροπλάνο κατευθύνθηκε σκόπιμα προς τη θάλασσα Ανταμάν της Ινδονησίας. Αν συνέβη αυτό, η πορεία του συμπίπτει για ένα μεγάλο διάστημα με την πορεία της πτήσης 68 της Singapore Airlines (SIA). Ο Keith Ledgerwood μελέτησε όλα τα τελευταία σήματα που μετέδωσε στο κανονικό σύστημα αλλά και στους δορυφόρους το MH370. Όπως δείχνουν τα στοιχεία, το χαμένο αεροπλάνο πρέπει να βρέθηκε για περισσότερο από 15 λεπτά ακριβώς πίσω από την πτήση 68 της SIA, διασχίζοντας τη θάλασσα Ανταμάν, προς τον Κόλπο της Βεγγάλης δια μέσου Ινδίας, Πακιστάν, Τουρκμενιστάν. Κατόπιν η πτήση 68 κατευθύνθηκε προς τη Μαδρίτη.

Μπορεί το σενάριο να ακούγεται εξωπραγματικό αλλά το να καλυφθεί από ένα άλλο αεροπλάνο, είναι ίσως ο μοναδικός τρόπος να πέρασε απαρατήρητο από ραντάρ χωρών όπως η Ινδία, η Κίνα ή το Αφγανιστάν.

Τρομοκράτες αλλά όχι της Αλ Κάιντα

Το σενάριο της τρομοκρατικής επίθεσης εξετάζεται επισήμως από τις μαλαισιανές αρχές. Αμερικανός σύμβουλος εθνικής ασφαλείας που επικαλείται το The Blaze εκτιμά ότι οι αρχές δεν θα πρέπει να κοιτούν προς την Αλ Κάιντα αλλά άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις και συγκεκριμένα το Κίνημα για την Απελευθέρωση του Ανατολικού Τουρκεστάν. Πρόκειται για ένα εξτρεμιστικό μόρφωμα Ουιγούρων (τουρκόφωνων κατοίκων της Κίνας, με διασυνδέσεις και στο Πακιστάν), οι οποίοι ζητούν αυτονόμηση από την Κίνα και ευθύνονται για την πολύνεκρη επίθεση σε σε σιδηροδρομικό σταθμό της Κίνας πριν από λίγες εβδομάδες.

Διαβάστε: Νέο σενάριο: Κρύβουν το αεροσκάφος της Malaysia για να το κάνουν όπλο

Πρόσφατα ο ηγέτης των Ουιγούρων, Αμπντουλάχ Μανσούρ, περιέγραψε την Κίνα ως "εχθρό των Μουσουλμάνων" και είπε πως "υπάρχουν σχέδια για πολλές και μεγάλες επιθέσεις κατά της Κίνας".