Μια κόκκινη ιστορία!

Το κόκκινο είναι ένα από τα αγαπημένα μας χρώματα, σύμβολο του πάθους και της πολυτέλειας. Έτσι, δε θα μπορούσε να λείπει από τη χρωματική παλέτα του μακιγιάζ και συγκεκριμένα από τα κραγιόν. Το κόκκινο κραγιόν φορέθηκε ακόμα και στη Ρωμαϊκή εποχή και έχει καταφέρει αιώνες μετά να βρίσκεται στη λίστα μακιγιάζ κάθε γυναίκας. Η ιστορία του σίγουρα θα σας εκπλήξει!

 

Στην αρχαία Αίγυπτο, οι γυναίκες (και μερικές φορές και οι άνδρες) χρησιμοποιούσαν σπασμένες κόκκινες ημιπολύτιμες πέτρες για να διακοσμήσουν τα χείλη τους, ενώ λέγεται ότι η Κλεοπάτρα έλιωνε σκαθάρια και μυρμήγκια προκειμένου να πάρει τη χρωστική ουσία και να τη χρησιμοποιήσει στα χείλη της. Η φράση "φιλί του θανάτου" προέκυπτε από ένα μείγμα άλγης-μύκητα, ιωδίου και βρωμίου, το οποίο παρά το γεγονός ότι ήταν τοξικό και προκαλούσε ασθένειες, θανατηφόρες πολλές φορές, οι γυναίκες το χρησιμοποιούσαν για να φτιάχνουν κραγιόν.

Στα χρόνια του Μεσαίωνα, ήταν η βασίλισσα Ελισάβετ που έκανε το μακιγιάζ διάσημο, συνδυάζοντας το λευκό πουδραρισμένο δέρμα, με έντονα κόκκινα χείλη, τα οποία πετύχαινε απλώνοντας ένα μείγμα από κερί μέλισσας με κόκκινες χρωστικές φυτών. Την εποχή εκείνη πίστευαν ότι το κραγιόν και γενικά τα καλλυντικά μπορούσαν να αποτρέψουν το θάνατο ενώ αξίζει να σημειωθεί πως οποιοδήποτε ίχνος μακιγιάζ, αποτελούσε ταμπού και χαρακτήριζε τις ιερόδουλες.

 Στις Η.Π.Α. το κόκκινο κραγιόν άρχισε να διαφημίζεται από το 1890, όπου για χρωστική χρησιμοποιούσαν ένα είδος σκαθαριού που είχε βαθύ κόκκινο χρώμα. Το 1915 η Maurice Levy δημιούργησε την πρώτη μεταλλική συσκευασία για κραγιόν και μέχρι το 1923, η συσκευασία είχε εκμοντερνιστεί αρκετά ώστε μεγάλοι οίκοι μόδας και καλλυντικών όπως Chanel, Guerlain, Elizabeth Arden, Helena Rubinstein και Max Factor, να αρχίσουν να κατασκευάσουν τα πρώτα κόκκινα κραγιόν.

Επειδή τότε κινηματογράφος ήταν ασπρόμαυρος και το κόκκινο ήταν δύσκολο να αποτυπωθεί, σύντομα έγινε μόδα το βαθύ vampy κόκκινο κραγιόν το οποίο φορούσαν λίγες σταρ της εποχής όπως η Clara Bow.

 Το 1930 η διαφήμιση έπαιξε καθοριστικό ρόλο στις πωλήσεις του κραγιόν, με την Helena Rubenstein να λανσάρει το πρώτο κραγιόν με SPF ενώ μια δεκαετία αργότερα ο Β' Παγκόσμιος πόλεμος θα το καθιστούσε δυσπρόσιτο. Ωστόσο στα χρόνια του πολέμου η χημικός Hazel Bishop εφήυρε το πρώτο επαναστατικό κραγιόν που υποσχόταν διάρκεια για όλη την ημέρα. Τότε ακολούθησε μια προπαγανδιστική προσπάθεια να πειστούν οι νεαρές κοπέλες ότι το κόκκινο κραγιόν ήταν ανεπιθύμητο στους άντρες αλλά εταιρείες όπως οι Maybelline, Revlon, και CoverGirl απάντησαν με έντονες διαφημιστικές καμπάνιες, καταφέρνοντας μέχρι το τέλος της δεκαετίας του '40, το 90% των Αμερικανίδων να φοράνε κόκκινο κραγιόν!

 Μέχρι το 1950, το κόκκινο κραγιόν είχε γίνει αποδεκτό στην κοινωνία και πλέον ήταν sexy. Οι πωλήσεις του εκτινάχθηκαν λόγω των starlets της εποχής με πρώτη τη Marilyn Monroe και στη συνέχεια τις Rita Hayworth, Ava Gardner και Elizabeth Taylor. Στα '60s και '70s το κόκκινο κραγιόν εκθρονίστηκε από χρώματα όπως τα μπεζ, άσπρα, ενώ λόγω του punk κινήματος έκαναν την εμφάνισή τους τα μαύρα και τα μωβ κραγιόν!

Το μεγάλο comeback έγινε το 1980 όταν η δημοφιλής εταιρεία M.A.C λάνσαρε την πρώτη της συλλογή από κραγιόν και η Madonna έκανε διάσημο το μέχρι σήμερα υπάρχον και αγαπημένο Russian Red, το οποίο φορούσε σε όλη τη "Like A Virgin" περιοδεία της.

 Στα '90s  το grudge κίνημα έκανε μόδα τα καφέ και τα δαμασκηνί κραγιόν τα οποία υποστηρίχθηκαν έντονα από την ηθοποιό Drew Barrymore. Παρόλα αυτά το κόκκινο κραγιόν παρέμεινε η νούμερο ένα επιλογή για τις stars, τα μοντέλα και γενικά οποιαδήποτε γυναίκα ήθελε να ξεχωρίζει!

 Σήμερα το κόκκινο κραγιόν αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι στη συλλογή μακιγιάζ όλων των γυναικών, δεδομένου ότι οι πολλές αποχρώσεις και οι μοντέρνες πλέον υφές καθιστούν εύκολη και απλή την εφαρμογή του είτε την ημέρα είτε σε ένα βραδινό event!

 

 Διαβάστε επίσης:

Παρακαλούμε περιμένετε ...