Παραμένουν αγνοούμενοι οι οκτώ ναυτικοί του Piri Reis

Άκαρπες παραμένουν οι έρευνες για τον εντοπισμό των οκτώ αγνοούμενων αλλοδαπών ναυτικών, μέλών του πληρώματος του φορτηγού πλοίου Piri Reis, το οποίο βυθίστηκε 87 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά της Πύλου, μετά από σύγκρουση με το φορτηγό πλοίο CONSOUTH τα ξημερώματα της Μεγάλης Δευτέρας.

Πλέον, στην έρευνα συμμετέχουν μόνο παραπλέοντα πλοία.

Το πλοίο CONSOUTH κατέπλευσε στην Καλαμάτα, όπου ο πλοίαρχος δήλωσε μηχανική βλάβη, με αποτέλεσμα να παραμένει στο αγκυροβόλιο, καθώς η προσέγγιση στο λιμάνι κρίθηκε επισφαλής. Το σκάφος επιθεωρείται από κλιμάκιο της Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων, ώστε να διερευνηθούν τα αίτια του ατυχήματος.

Το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας απαγόρευσε τον απόπλου του πλοίου, λόγω της μηχανικής βλάβης και των υλικών ζημιών που υπέστη από της σύγκρουση. Αναμένεται η διενέργεια επιθεώρησής του από επιθεωρητή του MOU.

Οι επτά διασωθέντες ναυτικοί, μέλη πληρώματος του Piri Reis, μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Καλαμάτας για την παροχή πρώτων βοηθειών και τη διενέργεια προληπτικών εξετάσεων, καθώς επίσης και οι δύο σοροί για νεκροψία - νεκροτομή.

Από την αρμόδια Διεύθυνση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου απεστάλη σήμα προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου Πιριρέις "για υπενθύμιση των υποχρεώσεών της αναφορικά με τη λήψη κάθε πρόσφορου μέτρου για αποφυγή πρόκλησης ρύπανσης της θάλασσας", όπως σημειώθηκε στην ανακοίνωση του Λιμενικού.

Τα Λιμεναρχεία Καλαμάτας, Χανίων, Πύλου, Γυθείου, Νεάπολης Βοιών, Ζακύνθου και Κατακόλου, τέθηκαν σε ετοιμότητα για αντιμετώπιση ρύπανσης που ενδέχεται να προκληθεί λόγω του ατυχήματος.  

Πάντως, τα πληρώματα εναέριων μέσων του Λιμενικού που έκαναν έλεγχο της θαλάσσιας περιοχής δε διαπίστωσαν κάτι ανησυχητικό σε ό,τι αφορά τον εντοπισμό ρύπανσης και παρατηρήθηκαν μόνο διάσπαρτες κηλίδες αυτοδιαλυόμενης μορφής.

Το πλοίο, σύμφωνα με δήλωση της διαχειρίστριας εταιρείας, μετέφερε 12,577 μ.τ. φορτίο φωσφάτα, ενώ η ποσότητα καυσίμων ανέρχεται σε 3,500 λίτρα λιπαντέλαια, 145 μ.τ. fuel oil, 67 μ.τ. diesel oil και 2 μ.τ. υγρά κατάλοιπα καύσης, μίγματα χώρων μηχανοστασίου και κατάλοιπα δεξαμενών φορτίου.