Ο καθηγητής που έφερε την Κάρμεν στο Πανεπιστήμιο και την έβαλε να τσακωθεί

Του Γιώργου Λαμπίρη

Πέρασα έξω από την πόρτα του αμφιθεάτρου. Ξαφνικά άκουσα μία φωνή να τραγουδάει Κάρμεν. Η όπερα του Μπιζέ, διέφυγε από τους στενόμακρους τοίχους της αίθουσας και πλημμύρισε το κτίριο. Ανοίγοντας την πόρτα είδα μία νεαρή γυναίκα να ξεδιπλώνει τις φωνητικές τις αρετές μπροστά σε μία ομάδα έκθαμβων φοιτητών του τρίτου έτους, οι οποίοι την παρακολουθούσαν ελαφρώς... μουδιασμένοι.

Η αρχή έγινε μετά από την ιδέα που είχε ο καθηγητής του τμήματος Χημικών Μηχανικών, Μάρκος Ασσαέλ. Σκέφτηκε να "στήσει" έναν εικονικό καυγά με πρωταγωνίστρια τη μέτζο σοπράνο, Κασσάνδρα Δημοπούλου με σκοπό να κάνει πιο ενδιαφέρον το μάθημα της χημικής μηχανικής.

"Δύο ήταν οι λόγοι που σκέφτηκα να κάνω κάτι τέτοιο. Αρχικά θυμήθηκα όταν ήρθε ο γιος μου πριν απο 4-5 χρόνια στο μάθημα. Αφού παρακολούθησε, μου έστειλε ένα sms και μου είπε: "μακάρι να έχω κάποια μέρα καθηγητές σαν εσένα για να με εμπνέύσουν". Αυτή για 'μένα ήταν η καλύτερη δυνατή επιβράβευση", λέει ο Μάρκος Ασσαέλ στο news.gr.

Mε την πρωταγωνίστρια του τηλεφωνικού διαπληκτισμού γνωρίστηκε πριν από ένα χρόνο σε ένα μπαρ της Θεσσαλονίκης. Κι αυτός ήταν ο δεύτερος λόγος που τον οδήγησε στην ευρηματική... ανατροπή μίας αυστηρής πανεπιστημιακής παράδοσης. "Είχαμε πάει με παρέα για ποτό. Τότε είδα την Κασσάνδρα να κυκλοφορεί ανάμεσα στα τραπέζια και να τραγουδάει Κάρμεν. Το σκηνικό που αντίκρισα μου θύμισε την εποχή που είχε κυκλοφορήσει η Κάρμεν. Κάτι ατμοσφαιρικά μοναδικό", εξηγεί ο Μάρκος Ασσαέλ.

"Αμέσως σκέφτηκα πώς θα μπορούσα να φέρω την Κάρμεν μέσα στην τάξη, δεδομένου ότι γνώρισα την Κασσάνδρα και πλέον διατηρούμε φιλική σχέση. Μάλιστα, είχε πει και στον άνδρα της, Φίλιππο Μοδινό, αν θα ήθελε κι εκείνος να συμμετάσχει στο σκετς μέσα στην τάξη".

Τα αρχικά τους σχέδια όμως, ανατράπηκαν στη συνέχεια, όπως λέει ο ίδιος.

"Αυτό που είχαμε σκεφτεί ήταν να βρίσκονται και οι δύο στο αμφιθέατρο και να κάνουν ότι μαλώνουν. Ωστόσο, την τελευταία στιγμή ο Μοδινος δεν μπορούσε να παραστεί και επομένως έπρεπε να... επανασχεδιάσουμε το πώς ακριβώς θα στήναμε αυτό που είχαμε στο μυαλό μας. Η Κασσάνδρα ήταν εκείνη που μου έλυσε τα χέρια, καθώς αποφάσισε να αυτοσχεδιάσει. Έτσι, όταν την άκουσα να φωνάζει στο τηλέφωνο μέσα στην αίθουσα, νόμιζα ότι μιλούσε πραγματικά σε κάποιον".

Οι φοιτητές, βλέποντας ξαφνικά μία γυναίκα να τσακώνεται, και στη συνέχεια να άδει την Κάρμεν, σάστισαν.

"Στην αρχή δεν ήξεραν τι γίνεται και αν πρόκειται απλά για μία τρελή που δεν ξέρει τι της γίνεται. Κοιτούσαν εμένα, χωρίς να γυρίσουν το βλέμμα τους προς την Κασσάνδρα, καθώς ήταν το πρώτο μάθημα χημικής μηχανικής μαζί μου και υπήρχε μία φυσιολογική συστολή. Όταν κατάλαβαν τι γίνεται, ακολούθησε ένα πολύ έντονο χειροκρότημα", περιγράφει ο Μάρκος Ασσαέλ.

Η επιτυχία που είχε η συγκεκριμένη κίνηση καταγράφεται στον αριθμό των θεατών που έχουν δει μέχρι στιγμής το βίντεο στο youtube. Η ανταπόκριση ήταν τόσο μεγάλη, που μέσα σε μόλις πέντε ημέρες ξεπέρασε τα 80.000 "χτυπήματα".

Σε σημείο μάλιστα που οι φοιτητές έψαχναν - μετά το... περιστατικό - να βρουν μία θέση στη γεμάτη αίθουσα για να παρακολουθήσουν το μάθημά.

Ο Μάρκος Ασσαέλ διατηρεί πολύ καλές σχέσεις με τους φοιτητές του, όπως λέει ο ίδιος. "Είναι κάτι διαφορετικό αυτό που συνέβη. Συνήθως μπαίνουμε σε μία τάξη και αρχίζουμε, παραδίδοντας ένα ψυχρό μάθημα. Τις περισσότερες φορές μάλιστα, οι περισσότεροι έχουν πολύ αρνητική εικόνα για τα ελληνικά πανεπιστήμια. Ότι κατακλύζονται από σκουπίδια και κυριαρχούν οι καταλήψεις. Δεν είναι μόνο έτσι όμως... Το Αριστοτέλειο είναι μία ολόκληρη κοινωνία με περισσότερα από 100.000 άτομα. Επομένως υπάρχουν και τα καλά και τα άσχημα".

Όταν τον ρωτάμε εάν οι φοιτητές του τον αποκαλούν με το μικρό του όνομα απαντάει: "Σπούδασα στην Αγγλία και όλοι εκεί σε φωνάζουν με το μικρό σου. Στην Ελλάδα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Συνήθως με φωνάζουν 'κύριε καθηγητά'. Στην Ελλάδα είναι πιο δύσκολο να αποκαλείς κάποιον με το μικρό του όνομα. Γιατί είναι πολύ εύκολο να εξελιχθεί σε "άντε ρε μαλ....!". Και επειδή δεν μιλάω έτσι, δεν θα ήθελα να μου μιλάνε έτσι. Δεν είναι ξεκάθαρη άλλωστε η διαχωριστική αυτή γραμμή", λέει ο Μάρκος Ασσαέλ.