Norman Atlantic: Τρεις Έλληνες νεκροί και εννέα αγνοούμενοι

Επιβεβαιώθηκε από την Πρεσβεία της Ελλάδας στη Ρώμη, η ταυτοποίηση της σορού ενός άνδρα που προκύπτει ότι πρόκειται για τον ελληνικής υπηκοότητας Νικόλαο Παράσχη. Αυτό ανακοίνωσε πριν από λίγο το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής. Σημειώνεται ότι πρόκειται για τον τρίτο νεκρό 'Ελληνα του μοιραίου πλοίου Νorman Atlantic.

Ο άτυχος άνδρας ήταν από το χωριό Γερακαρία της Ζακύνθου, 58 ετών και πατέρας δύο παιδιών, σύμφωνα με συγγενικό του πρόσωπο, έδωσε σημεία ζωής για τελευταία φορά το βράδυ του Σαββάτου, όταν ταξίδευε με το «Norman Atlantic» από την Πάτρα προς την Ανγκόνα, μεταφέροντας λάδι. Έκτοτε δεν επικοινώνησε με κανέναν και δυστυχώς οι φόβοι της οικογένειας επαληθεύτηκαν. 

Ο Νίκος Παράσχης ήταν ο τρίτος Έλληνας νεκρός, ο οποίος ταυτοποιήθηκε από τις αρχές. 

Εννέα οι αγνοούμενοι

Eν τω μεταξύ τα στοιχεία εννέα Ελλήνων που επέβαιναν στο πλοίο ''NORMAN ATLANTIC'' και φέρονται ως αγνοούμενοι, ανακοίνωσε το βράδυ της Τετάρτης το αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής. Τα ονόματα τους βρίσκονται στην ιστοσελίδα του Αρχηγείου του Λιμενικού.

1. ΚΟΥΦΟΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ

2. ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

3. ΤΣΑΜΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

4. ΝΙΚΟΛΑΡΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ

5. ΚΑΖΑΝΤΖΙΔΗΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ

6. ΣΑΓΙΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

7. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

8. ΚΑΡΑΒΑΓΓΕΛΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ

9. ΣΟΦΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Η περιγραφή των χειριστών ελικοπτέρων

Καρέ καρέ περιέγραψαν οι δύο χειριστές τω ελικοπτέρων Super Puma τις δυσκολίες και τους κινδύνους που συνάντησαν κατά την επιχείρηση διάσωσης, μέσα στην παγωμένη νύχτα.

"Ο παγωμένος αέρας της Αδριατικής και η θερμότητα που εξέπεμπε το πλοίο εξαιτίας της φωτιάς στο εσωτερικό του προκαλούσαν πάνω από το Norman Atlantic στροβιλισμό ανέμων, ο οποίος δυσκόλευε εξαιρετικά την προσέγγιση του ελικοπτέρου και την αιώρησή του" επισήμανε στη "Δημοκρατία" ο επισμηναγός Ιωάννης Καλέμος, χειριστής του πρώτου ελικοπτέρου Super Puma που έσπευσαν στο σημείο του ναυαγίου.

"Αυτό που συνέβη με το συγκεκριμένο πλοίο ήταν κάτι μοναδικό, κάτι που έγινε τη χειρότερη ώρα και στο χειρότερο σημείο, λόγω κυρίως των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Κινούμασταν βάσει των μικρών φώτων που βλέπαμε στα σωσίβια των επιβαινόντων, έως ότου φτάσαμε στο σημείο διάσωσης" πρόσθεσε.

Τις αντίξοες συνθήκες περιγράφει και ο χειριστής του δευτέρου Super Puma, Παντελής Σελτσιώτης.

"Πετούσαμε στα 170 μέτρα προκειμένου να αποφύγουμε τη χαμηλή νέφωση και να φτάσουμε με ασφάλεια στο πλοίο, αλλά εκεί είχαμε να αντιμετωπίσουμε τη χαμηλή ορατότητα λόγω των καπνών και ένα σκάφος ακυβέρνητο να παρασέρνεται από τα κύματα δεξιά και αριστερά, πίσω και μπροστά", υπογράμμισε.

"Όταν έχεις να κάνεις με ανθρώπινες ζωές, που συνωστίζονται σε ένα μικρό χώρο και θέλουν να φύγουν, τότε το αίσθημα της αυτοσυντήρησης ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να προκαλέσει. Πόσω μάλλον όταν το περιβάλλον της διάσωσης είναι εχθρικό, λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών" σημείωσε ο διοικητής της 384 Μοίρας Έρευνας και Διάσωσης, αντισμήναρχος Σταύρος Κριμιζάς.