Εκπαιδευτικό πρόγραμμα του ερευνητικού κέντρου Μοχάμετ Άλι

Το Ερευνητικό Κέντρο Μοχάμετ Άλι έχοντας στόχο την ανάπτυξη της επικοινωνίας του μουσείου με το κοινό και την ενίσχυση του μορφωτικού του ρόλου, ενημερώνει με έγγραφό του  ότι σχεδίασε και υλοποιεί εκπαιδευτικό πρόγραμμα,  εγκεκριμένο από το Υ.ΠΑΙ.Θ. (αρ. πρωτοκόλλου 192828/Δ2 -27-11-2014) και υπό την αιγίδα του (αρ. πρωτοκόλλου 192829/Δ2 -27-11-2014) για τη σχολική χρονιά 2014-15 με τίτλο:

"Στα ίχνη του Μοχάμετ Άλι"

Απευθύνεται σε:

 

μαθητές Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού και του Γυμνασίου.

Αριθμός ατόμων:

 

Ένα σχολικό τμήμα (μέχρι 25 μαθητές).

Διάρκεια:

 

4 διδακτικές ώρες (δυνατότητα υλοποίησης 2 προγραμμάτων καθημερινά, 8:30-12:00 και 12:15-14:45).

Χώρος:

 

Μουσείο Μοχάμετ Άλι (Χερσόνησος Παναγιάς, Καβάλα).

Ημερομηνίες:

 

Από Σεπτέμβριο μέχρι Ιούνιο.

Σχεδιασμός:

 

Δαμιανάκη Ευαγγελία, Καλέντζιου Ασημίνα, Τριανταφυλλίδου Ευδοξία.

Υλοποίηση:

      Καλέντζιου Ασημίνα.

 

       
  •  

  • Το κόστος συμμετοχής στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι 3 ευρώ για κάθε μαθητή.

Στόχοι του εκπαιδευτικού προγράμματος:

  • η ζωή, το έργο και η εποχή του Μοχάμετ Άλι,
  • η διαπολιτισμική διάσταση της Καβάλας το 18ο αιώνα,
  • η σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν,
  • η εξοικείωση των μαθητών με το χώρο του μουσείου,
  • η κινητοποίηση αισθήσεων και συναισθημάτων,
  • η υλοποίηση του προγράμματος να αποτελέσει ερέθισμα για περεταίρω δραστηριότητες στη σχολική τάξη και τέλος
  • να αποτελέσει αφόρμηση για την προσωπική τους αναζήτηση και στόχευση στη ζωή.

Σύντομη περιγραφή:

Η εμψυχώτρια του προγράμματος υποδέχεται την τάξη στο Μουσείο του Μοχάμετ Άλι όπου θα γίνει η δραματοποιημένη ξενάγηση. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, η εμψυχώτρια είναι σε ρόλο καθώς  και τα παιδιά σε διάφορες φάσεις του προγράμματος.

Μεθοδολογία:

Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε σύμφωνα με τις αρχές και εφαρμογές της θεατρικής τέχνης στην εκπαίδευση (Theatre in Education). Δομείται με σαφή μέρη-επεισόδια, αποτελούμενα από θεατρική δράση, εκπαιδευτικές δραστηριότητες και τεχνικές αναστοχασμού, ώστε να επιτευχθεί μία ολοκληρωμένη βιωματική εμπειρία γνωστικού και αισθητικού χαρακτήρα για τους/τις μαθητές/τριες. Η αλληλουχία των δράσεων και η εσωτερική συνοχή των μερών βοηθούν τα παιδιά να συνδέσουν πρόσωπα, γεγονότα και καταστάσεις. Η ενδεδειγμένη σημειολογία, οι προσεκτικά επιλεγμένοι συμβολισμοί και οι διακειμενικές αναφορές ενισχύουν την ανταπόκριση των παιδιών και σε συγκινησιακό επίπεδο. Θέλοντας να πάμε ένα βήμα πιο πέρα από τον αναμενόμενο σκοπό του προγράμματος, την ανάδειξη, δηλαδή, του  προσώπου, του έργου και της εποχής του Μοχάμετ Άλι, επιδιώξαμε η προσωπικότητά του να λειτουργήσει ως ερέθισμα, μέσω  του οποίου οι μαθητές/τριες καλούνται να αναμετρηθούν με τα δικά τους όρια, τη δική τους επιθυμία για γνώση, περιπέτεια, ζωή. Προκειμένου να επιτευχθεί η μετάβαση από τη βιογραφία του Μοχάμετ Άλι στην προσωπική τους ζωή, η εμψυχώτρια του προγράμματος υποδύεται ένα ρόλο, αυτόν  του Ναζ  (δανειστήκαμε τον κεντρικό χαρακτήρα  από το θεατρικό του Μάικ Κένι “Το αγόρι με τη βαλίτσα”). Τα παιδιά συναισθάνονται ή και ταυτίζονται με το Ναζ, ο οποίος γίνεται γέφυρα ανάμεσα στο Μοχάμετ και τα παιδιά, στο τότε και το τώρα, αναδεικνύοντας καθολικά και πανανθρώπινα νοήματα.

Σημαντική σημείωση: πριν έρθουν οι μαθητές στο μουσείο, προηγείται προετοιμασία στην σχολική τάξη με υλικό που θα δοθεί από το μουσείο.

Περισσότερες πληροφορίες στο σχετικό έγγραφο