Ενίσχυση του εκπαιδευτικού δυναμικού των δημοτικών σχολείων

Ποσό ύψους 22.200.000 ευρώ διαθέτει το υπουργείο Παιδείας για την στήριξη των σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Το προηγούμενο σχολικό έτος ο αριθμός των σχολείων ΕΑΕΠ έφθασε στα 1.330 ενώ ο στόχος είναι να εφαρμοστεί στο μέλλον σε όλα τα σχολεία. Ανάμεσα στις δράσεις που θα συντελέσουν στην ενίσχυση του θεσμού συγκαταλέγεται και ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού των Δημοτική σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα και συγκεκριμένα με εκπαιδευτικούς ειδίκευσης στη Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Εικαστικά, Πληροφορική, Αγγλικά και Φυσική Αγωγή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο πλαίσιο της αναμόρφωσης, του εκσυγχρονισμού και του επαναπροσδιορισμού του εκπαιδευτικού μοντέλου στη χώρα, το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα των ∆ημοτικών Σχολείων αναμορφώνεται μέσω του Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ), το οποίο επικεντρώνεται στα παρακάτω σημεία:

Το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα διευρύνεται μέχρι τις 14:00, με παράλληλη αύξηση των διδακτικών ωρών.

Στο πλαίσιο της διεύρυνσης αυτής υλοποιούνται οι εξής δράσεις:

  • Εισαγωγή των Αγγλικών στις Α ́ και Β ́ τάξεις και αύξηση των ωρών διδασκαλίας στις υπόλοιπες τάξεις του δημοτικού με στόχο την τυπική και ουσιαστική εκμάθηση ξένων γλωσσών, κατά τη φοίτηση των μαθητών στην Υποχρεωτική Εκπαίδευση με παράλληλη δυνατότητα πιστοποίησης του επιπέδου σπουδών.
  • Εισαγωγή του μαθήματος της Πληροφορικής σε όλες τις τάξεις υποχρεωτικού ωραρίου του δημοτικού.
  • Αυξάνονται οι διδακτικές ώρες της Αισθητικής Αγωγής (Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή) και εισάγεται η Θεατρική Αγωγή στο υποχρεωτικό ωράριο σε όλες τις τάξεις.
  • Εισαγωγή του θεσμού της φιλαναγνωσίας στο πλαίσιο του γλωσσικού μαθήματος.
  • Οι ώρες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής αυξάνονται κατά 2 για τις Α ́, Β ́, Γ ́ και ∆ ́ τάξεις, εκ των οποίων η μια διδακτική ώρα θα διατίθεται για χορούς.

Επίσης, στα πλαίσια της αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού προγράμματος επιδιώκεται η ανανέωση των μεθόδων διδασκαλίας, οι οποίες από μετωπικές πρέπει να μετατραπούν σε μαθητοκεντρικές - συνεργατικές - διερευνητικές - βιωματικές - διαθεματικές, με τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

Στόχος είναι η ενίσχυση των βιωματικών προσεγγίσεων για τις σύγχρονες τάσεις της αγωγής: Εκπαίδευση για την Αειφορία, Αγωγή Υγείας, Αγωγή Καταναλωτή, Τοπογεωγραφία, ∆ιατροφικές συνήθειες, Κυκλοφοριακή Αγωγή, Ανακύκλωση, Υγιεινή, Καθαριότητα κλπ.

Στις δράσεις για την ενίσχυση του θεσμού συμπεριλαμβάνεται και  η υποστήριξη και Ενημέρωση των Εκπαιδευτικών και των Στελεχών ∆ιοίκησης της Εκπαίδευσης (πχ Σχολικοί Σύμβουλοι των αντίστοιχων Ειδικοτήτων) για τις δυνατότητες αξιοποίησης εκπαιδευτικού υλικού που σχετίζεται με τη Θεατρική Αγωγή, τη Μουσική, τα Εικαστικά, την Πληροφορική, τα Αγγλικά, τη Φυσική Αγωγή, καθώς και τις βιωματικές δράσεις που γίνονται στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης (πχ Αγωγή Υγείας, Αγωγή Καταναλωτή, Τοπογεωγραφία, ∆ιατροφικές συνήθειες, Κυκλοφοριακή αγωγή, Περιβάλλον, Ανακύκλωση, Υγιεινή, Καθαριότητα).

Στόχος είναι να καταστούν οι Σχολικοί Σύμβουλοι συντονιστές και σημεία αναφοράς των εκπαιδευτικών, ούτως ώστε τα προγράμματα αυτά να γίνουν πιο λειτουργικά και να αποκτήσουν βιωματικό και πρακτικό χαρακτήρα, αναβαθμίζοντας έτσι την παιδαγωγική σημασία της ευέλικτης ζώνης στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Καλόγηρος Βασίλειος