Τα υπέρ και τα κατά των Πανεπιστημίων της χώρας

Σημαντικά προβλήματα και παραλήψεις παρουσιάζει το τοπίο της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σύμφωνα με εξωτερική αξιολόγηση των ιδρυμάτων, η οποία ολοκληρώθηκε πρόσφατα σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.

Οι πανεπιστημιακοί, οι οποίοι λαμβάνουν μέρος στη συγκεκριμένη διαδικασία από το 2008 έως και σήμερα είναι επιστήμονες υψηλού κύρους, οι οποίοι στόχο είχαν να αναδείξουν τα επιτεύγματα, αλλά και πιθανές ελλέιψεις στο πεδίο της Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Όπως οι ίδιοι αναφέρουν, λόγω καταλήψεων και της αναστάτωσης, η οποία προκαλείται πολλές φορές ήταν αδύνατον να κάνουν τη δουλειά τους, παρά το γεγονός ότι είχαν πολύ καλή ανταπόκριση από τη μεγαλύτερη μερίδα των φοιτητών, ενώ αντίστοιχη ήταν και η διάθεση του διδακτικού προσωπικού.

Οι αξιολογητές, αναφερόμενοι στα Ανώτατα Ιδρύματα κάνουν λόγο κυρίως για μεγάλο αριθμό φοιτητών, για τον κομματισμό που επικρατεί, τη γραφειοκρατεία, τον τεράστιο όγκο μαθημάτων, την παρατεταμένη διάρκεια αποφοίτησης - αιώνιοι φοιτητές -, τη μικρή προσέλευση των φοιτητών στα μαθήματα, τον μειωμένο προϋπολογισμό και την έλλειψη μάνατζμεντ και οικονομικής διαχείρισης, όπως δημοσιεύονται στο ένθετο Έθνος - Παιδεία. 

Αναφέρουμε ενδεικτικά τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σε μερικά από τα τμήματα των πανεπιστημίων:

-Ιατρική Θεσσαλονίκης

Υπέρ: Δραματική βελτίωση της κατεύθυνσης προς την έρευνα και την αριστεία.

Το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, το οποίο δεν είναι εντελώς πανεπιστημιακό - θεωρείται θετικό πρότυπο για ολόκληρο το σύστημα νοσοκομείων της Ελλάδος.

Κατά: έλλειψη αυτοτελούς πανεπιστημιακού νοσοκομείο

Η ποιότητα και η ποσότητα των δημοσιεύσεων παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Πεπαλαιωμένες και σε ορισμένες περιπτώσεις ακατάλληλες υποδομές για κλινική έρευνα αιχμής.

-Φυσική Αθήνας

Υπέρ: Πρόγραμμα σπουδών υψηλής ποιότητας αν και υπερβολικές οι 7 διαφορετικές κατευθύνσεις

Πολλά εργαστήρια που καλύπτουν τις ανάγκες, αλλά χρειάζονται ανακαίνιση

Η έρευνα σε γενικές γραμμές είναι υψηλού κύρους

Κατά: Απαράδεκτα μεγάλος χρόνος φοίτησης, που φτάνει τα 6,5 χρόνια για το πτυχίο

Η παρακολούθηση των μαθημάτων κινείται σε χαμηλά επίπεδα

Πρέπει να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των εισακτέων

-Πληροφορικής Αθήνας

Υπέρ: Πολύ καλό πανεπιστημιακό διδακτικό προσωπικό διεθνών προτύπων

Εξέχων τμήμα Infomatics ως προς την ποιότητα της διδακτέας ύλης, της έρευνας του διδακτικού προσωπικού

Καλές προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης για τους απόφοιτους

Κατά: Μεγάλος αριθμός εισακτέων

Αργές διαδικασίες πρόσληψης προσωπικού