Εμπλοκή με την Τράπεζα θεμάτων στο μάθημα της ξένης γλώσσας

Του Βασίλειου Καλόγηρου

Για ρεσιτάλ προχειρότητας, καταγγέλλει η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας,  το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής με σχετική ανακοίνωσή της στην ιστοσελίδα του συλλόγου (www.deutsch.gr).  Ο λόγος που οδήγησε τους καθηγητές των Γερμανικών σε αυτό τον χαρακτηρισμό είναι η Υπουργική Απόφαση που καθορίζει των εξεταστέα ύλη των μαθητών της Α τάξης του λυκείου. 

Όπως είναι γνωστό οι περίπου 75.000 μαθητές της Α τάξης θα εγκαινιάσουν το νέο σύστημα εξεταζόμενοι τον Ιούνιο σε θέματα που κατά 50% θα προέρχονται από την «Τράπεζα Θεμάτων» και κατά 50% από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το μάθημα. Η βαθμολόγηση των θεμάτων θα πραγματοποιηθεί από τους οικείους διδάσκοντες.

Όπως αναφέρθηκε πρόβλημα δημιουργεί η Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζεται η εξεταστέα ύλη για το μάθημα της ξένης γλώσσας και η οποία αναφέρει:

Για την Α΄ τάξη Ημερησίου ΓΕΛ ισχύουν όσα αναφέρονται στις Οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος (εγκύκλιος με αρ. πρωτ. 139610/Γ2/01-10-2013 της Δ/νσης Σπουδών Δ/θμιας Εκπ/σης/Τμήμα Α΄).

Η εν λόγω εγκύκλιος στηριζόμενη στο γεγονός ότι οι μαθητές προέρχονται από διαφορετικά γυμνάσια με αποτέλεσμα ο μαθητικός πληθυσμός να είναι ανομοιογενής προτείνει στους εκπαιδευτικούς να προσαρμόζουν την ύλη και τη διδασκαλία τους στο επίπεδο γλωσσομάθειας των μαθητών. Επίσης αναφέρει ότι σε περίπτωση που η διδαχθείσα ύλη του τρέχοντος διδακτικού έτους υπολείπεται εκείνης που έχει προγραμματίσει ο διδάσκων, η ολοκλήρωσή της μπορεί να επιτευχθεί στο επόμενο σχολικό έτος, αφού ενταχθεί στον προγραμματισμό της ύλης της επόμενης τάξης.

Με βάση τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι μπορεί σε ένα τμήμα της Α τάξης να μην ολοκληρωθεί η ύλη και να προγραμματιστεί για το επόμενο σχολικό έτος. Εύλογα λοιπόν γεννιέται το ερώτημα πως θα το προβλέψει αυτό η «Τράπεζα θεμάτων», αφού υπάρχει το ενδεχόμενο να κληρωθούν θέματα που δεν τα έχουν διδαχθεί οι μαθητές.

Το Δ.Σ της Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε., όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του, βρίσκεται ήδη σε επαφή με τις υπόλοιπες επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών Ξένων Γλωσσών, για συντονισμό των ενεργειών όλων των εκπαιδευτικών των Ξένων Γλωσσών