Mini Couper SE Countryman: Με τη δύναμη βενζίνης και ηλεκτρισμού

Ιδανικό αυτοκίνητο για κατοίκους πόλεων που θέλουν να απολαμβάνουν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης σε καθημερινές μετακινήσεις

Η εμπειρία οδήγησης Mini αποκτά μία άκρως ενδιαφέρουσα, βιώσιμη διάσταση. Το Cooper S E Countryman ALL 4 είναι το πρώτο μοντέλο της Βρετανικής (Γερμανικής ιδιοκτησίας πλέον) μάρκας στο οποίο ένα plug - in hybrid σύστημα κίνησης προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική μετακίνηση με μηδενικούς ρύπους, σε συνδυασμό με σπορ ευελιξία και υψηλή προσαρμοστικότητα. Ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας και ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας συνεργάζονται  για την αποδοτική παραγωγή κινητικής ενέργειας. Μαζί, παράγουν συνολική ισχύ 224 ίππων . Εξίσου εντυπωσιακή είναι η μέση κατανάλωση των 2,1 λτ / 100 χλμ και οι εκπομπές CO 2 49  γρ / χλμ (κύκλος δοκιμών Ε.Ε. για plug - in hybrid μοντέλα). Επομένως, το Cooper S E Countryman ALL 4 είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για κατοίκους πόλεων που θέλουν να απολαμβάνουν τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης σε καθημερινές μετακινήσεις όπως σπίτι-δουλειά-σπίτι, αλλά και τις εκδρομές του Σαββατοκύριακου χωρίς περιορισμούς.

Το  Cooper   S E   Countryman   ALL 4 συνδυάζει την πολυμορφικότητα εσωτερικού της νέας γενιάς του μοντέλου με τη βιωσιμότητα της τεχνολογίας του BMWGroup eDrive και ένα ηλεκτρικό σύστημα AWD . Οι εμπρός τροχοί κινούνται από τον κινητήρα καύσης, και οι πίσω από τον ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό τετρακίνητο Countryman  μπορεί να λειτουργεί μόνο με ηλεκτροκίνηση και σε διαδρομές εκτός πόλης, με τελική ταχύτητα 125 χλμ/ώρα και αυτονομία έως 40 χλμ .

Αντλώντας ισχύ από δύο κινητήριες μονάδες, προσφέρει ευχάριστη οδήγηση ακόμα και σε μη ασφάλτινες διαδρομές. Η plug - in hybrid φιλοσοφία ταιριάζει άριστα στο ηλεκτρικό Mini επειδή προσφέρει μετάδοση σε όλους τους τροχούς ( AWD ) και μπορεί να λειτουργεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα σε αστικές περιοχές αλλά και πιο μακρινές διαδρομές. Αυτό είναι κάτι μοναδικό στην κατηγορία.

Kύρια χαρακτηριστικά 

– Το πρώτο plug - in hybrid μοντέλο της μάρκας. 
– Υψηλής ποιότητας εξαρτήματα του BMW Group eDrive , προσαρμοσμένα στις προδιαγραφές του μοντέλου και βασισμένα στην τεχνογνωσία του τμήματος BMWiPerformance . 
– 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας παράγουν συνολικά 224 ίππους . 
– Κατανάλωση στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών: 2,1 λτ /100 χλμ , εκπομπές CO 2 : 49  γρ/ χλμ . 
– Τελική ταχύτητα με ηλεκτρικό πρόγραμμα 125  χλμ / ώρα , με αυτονομία 40 χλμ . 
– Δυνατότητες κίνησης και εκτός δρόμου χάρη στο ηλεκτρικό σύστημα AWD ALL 4. 
– Μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης φορτίζεται σε επιτοίχιο πίνακα ( wallbox ) σε 2:15   ώρες. 
– Τρία προγράμματα λειτουργίας επιλέγονται μέσω του διακόπτη eDrive . 


– Ενδείξεις ειδικές για υβριδική έκδοση.

Η Mini πρωτοπόρος στα ηλεκτρικά

Η Mini υπήρξε πρωτοπόρος από νωρίς στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων: το Mini E που παρουσιάστηκε το 2008   ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα στην ιστορία του BMW Group και οδηγήθηκε από ιδιώτες στο πλαίσιο μιας δοκιμής ευρείας κλίμακας υπό πραγματικές συνθήκες. Πάνω από τέτοια 600 οχήματα βασισμένα στο Cooper χρησιμοποιήθηκαν σε πρακτικές δοκιμές σε όλο τον κόσμο. Το project αποκάλυψε σημαντικά στοιχεία πάνω στη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τα οποία ενσωματώθηκαν στην εξέλιξη του  BMW i 3.

Συνδυασμός TwinPower Turbo και τεχνολογίας eDrive 

Το plug - in hybrid σύστημα κίνησης του Cooper S E Countryman ALL 4 συνδυάζει τα καλύτερα δύο κόσμων. Το χώρο κάτω από το καπό καταλαμβάνει ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τεχνολογίας TwinPower Turbo από την πιο πρόσφατη γενιά κινητήρων του BMW Group . Από 1500 κ. εκ. αποδίδει μέγιστη ισχύ 136 ίππων . Η μέγιστη ροπή του κινητήρα είναι 22,4 χγρμ , διαθέσιμη από τις 1250 σ.α.λ . Στο Cooper S E Countryman ALL 4, ο κινητήρας καύσης συνδυάζεται με ένα τροποποιημένο 6τάχυτο κιβώτιο Steptronic, που μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς.

Δεύτερη κινητήρια μονάδα του S E Countryman ALL 4 είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών. Βασισμένος στη σχεδιαστική φιλοσοφία ενός σύγχρονου μοτέρ, ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 88 ίππους (υψηλή τιμή λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και το βάρος του) ενώ παράγει μέγιστη ροπή 16,8 χγρμ. που είναι διαθέσιμη άμεσα και από μηδενικές στροφές (κατά την εκκίνηση). Επιπλέον, χαρακτηρίζεται από άμεση απόκριση ακόμα και στις υψηλές στροφές, αλλά και εξαιρετική  απόδοση. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω κιβωτίου μιας σχέσης και δύο σταδίων.

Μπαταρία ιόντων λιθίου

Η μπαταρία ιόντων λιθίου τοποθετείται ακριβώς μπροστά από τον ηλεκτροκινητήρα κάτω από το πίσω κάθισμα. Αποτελείται από πέντε μονάδες, κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνει 16 κυψέλες, ενώ όπως ο ηλεκτροκινητήρας παράγεται στο εργοστάσιο του Dingolfing , το πρότυπο κέντρο του BMW Group για τεχνολογία eDrive . Η μπαταρία υψηλής τάσης έχει χωρητικότητα 7.6 kWh . Σε έναν επιτοίχιο πίνακα με ισχύ φόρτισης 3.6  kW φορτίζεται πλήρως σε 2:15 ώρες. Η φόρτιση σε στάνταρ οικιακή πρίζα διαρκεί 3:15 ώρες.

Έξυπνη διαχείριση ενέργειας

Το σύστημα διαχείρισης ενέργειας που ελέγχεται από τα ηλεκτρονικά ισχύος του plug - in hybrid συστήματος διασφαλίζει ιδανική αλληλεπίδραση κινητήρα καύσης και ηλεκτροκινητήρα για διασκεδαστική οδήγηση και απόδοση σε όλες τις περιπτώσεις. Με την ισχύ μόνο του ηλεκτροκινητήρα, το Cooper S E Countryman ALL 4 μπορεί να προσφέρει μία κλασική οδηγική εμπειρία Μini μηδενικών ρύπων, σε πολλές περιπτώσεις σε καθημερινές συνθήκες κυκλοφορίας. Σε περίπτωση πιο έντονης επιτάχυνσης, ο ηλεκτροκινητήρας υποστηρίζει τον κινητήρα καύσης ( boost function ). Η συνολική ισχύς του συστήματος 224 ίππων και η συνδυασμένη ροπή των 39,2 χγρμ. διατίθενται για γρήγορες ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Το Cooper S E Countryman ALL 4 επιταχύνει 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 6,9΄΄

Δύο κινητήριες μονάδες, μετάδοση σε 4 τροχούς

Υπό κανονικές συνθήκες, χρησιμοποιείται μόνο μία από τις δύο κινητήριες μονάδες, ενώ η άλλη ενεργοποιείται επιπρόσθετα οποιαδήποτε στιγμή για βελτίωση της πρόσφυσης, της ευστάθειας και της ευελιξίας. Το απαιτούμενο σήμα για την ενεργοποίηση δίνει η μονάδα Dynamic Stability Control ( DSC ), που αναλύει συνεχώς τόσο την κατάσταση στο δρόμο όσο και τις επιθυμίες του οδηγού. «Έχουμε ένα ευφυές σύστημα all - wheel drive που διασφαλίζει τέλεια κίνηση ανεξαρτήτως των καιρικών και οδικών συνθηκών», εξηγεί ο Uwe Seitz , project manager του ηλεκτρικού   Countryman. Η ελεγχόμενη αλληλεπίδραση που επιτυγχάνεται στη μετάδοση ισχύος του κινητήρα καύσης στους εμπρός τροχούς και στους πίσω τροχούς από τον ηλεκτροκινητήρα, βασίζεται στην αρχή που εφαρμόζεται στο BMW i 8, αλλά ανάποδα: πρόκειται για ένα παράγοντα - κλειδί στον χαρακτήρα του plug- in hybrid σπορ αυτοκινήτου.

Διακόπτης eDrive

Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το διακόπτη eDrive για επιλογή μεταξύ των τριών προγραμμάτων λειτουργίας.

AUTO eDRIVE

Αμιγής ηλεκτροκίνηση μέχρι 80 χλμ/ώρα, ο κινητήρας καύσης ενεργοποιείται επιπρόσθετα σε υψηλότερες ταχύτητες, ιδιαίτερα στις δυνατές επιταχύνσεις ή όταν η φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από 7%.

MAX eDRIVE

Αμιγής ηλεκτροκίνηση μέχρι 125 χλμ/ώρα, κινητήρας καύσης ενεργοποιείται επιπρόσθετα σε υψηλότερες ταχύτητες ή στο kickdown .

SAVE BATTERY

Χρήση του κινητήρα καύσης, η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται πάνω από 90% ή αυξάνεται σε αυτό το επίπεδο μέσω της μίζας/γεννήτριας.

Στη στάνταρ ρύθμιση AUTO eDRIVE , το Cooper S E Countryman ALL 4 λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση μέχρι την ταχύτητα των 80 χλμ/ώρα. Σε υψηλότερες ταχύτητες και στην περίπτωση πολύ υψηλών φορτίων, ενεργοποιείται αυτόματα και ο κινητήρας καύσης. Σε MAX eDRIVE mode, το όχημα βασίζεται μόνο στον ηλεκτροκινητήρα μέχρι τα 125 χλμ/ώρα. Επιπλέον, το SAVE BATTERY mode μπορεί να ανακουφίσει τη μπαταρία υψηλής τάσης, ή να αυξήσει τη φόρτισή της σε τουλάχιστον 90%, ώστε να υπάρχει επάρκεια ηλεκτρικής ενέργειας για μετέπειτα χρήση.

Σε περίπτωση που το Cooper S E Countryman ALL 4 διαθέτει σύστημα πλοήγησης και ενεργοποιηθεί η καθοδήγηση διαδρομής, το σύστημα προληπτικής διαχείρισης ενέργειας διασφαλίζει ότι, τα κατάλληλα τμήματα της διαδρομής διανύονται μόνο με ηλεκτροκίνηση. Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα πλοήγησης, η στρατηγική λειτουργίας του υβριδικού συστήματος εστιάζει στη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας της μπαταρίας στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Ευέλικτο εσωτερικό

Χάρη στη συμπαγή δομή και διάταξη των εξαρτημάτων του eDrive , η plug - in hybrid έκδοση του νέου Countryman διαθέτει ένα ευέλικτο εσωτερικό. Η μπαταρία υψηλής τάσης τοποθετείται κάτω από ένα ελαφρώς υπερυψωμένο πίσω κάθισμα, όπως και το ρεζερβουάρ καυσίμου των 35 λτ . Όταν όλα τα καθίσματα είναι κατειλημμένα, η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, είναι ελάχιστα μικρότερη από των εκδόσεων με συμβατικό σύστημα κίνησης. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων είναι διαιρούμενες (40 : 20 : 40), αναδιπλούμενες και περιλαμβάνουν ρύθμιση κλίσης. «Ολόκληρο το υβριδικό σύστημα τοποθετείται τόσο διακριτικά, ώστε περνά σχεδόν απαρατήρητο με εξαίρεση τα χειριστήρια που χρησιμοποιούνται για την ενεργοποίηση των διαφόρων προγραμμάτων οδήγησης», δήλωσε ο project manager του μοντέλου.

Εξατομικευμένα στοιχεία για μοντέλο Hybrid

Διακριτικά χαρακτηριστικά που προδίδουν τον πρωτοποριακό χαρακτήρα του υβριδικού μοντέλου είναι τα στυλιστικά στοιχεία ταυτότητας του Cooper S E Countryman ALL 4. Η σύνδεση για το καλώδιο φόρτισης βρίσκεται κάτω από ένα καπάκι στην περιοχή του αριστερού φινιστρινιού. Άλλα στοιχεία είναι, το σήμα “ e ” στα φινιστρίνια και ένα κίτρινο “ S ” στο λογότυπο του μοντέλου πίσω, στη μάσκα και τα διακοσμητικά των μαρσπιέ. Στο cockpit ξεχωρίζει μία κίτρινη μονάδα start / stop στο κέντρο του πάνελ διακοπτών και μία ένδειξη επιδόσεων στον πίνακα οργάνων στην κολώνα του τιμονιού. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το RadioMINI Visual Boost με έγχρωμη οθόνη αφής 6,5-ιντσών στο κεντρικό όργανο. Επιπλέον του Mini Country Timer , προβάλλει πληροφορίες όπως η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας υψηλής τάσης και το πρόγραμμα λειτουργίας υβριδικού συστήματος που επιλέγεται μέσω του eDrive . Σε συνδυασμό με το προαιρετικό Wired package που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης Mini Professional , η λειτουργία γίνεται μέσω μιας οθόνης 8,8 ιντσών με νέα σχεδίαση γραφικών και λειτουργία αφής όπως το TouchController στην κεντρική κονσόλα.

Εξοπλισμός

Το Cooper S E Countryman ALL 4 συνδυάζει ευχάριστη, αποδοτική οδήγηση με ευέλικτη φιλοσοφία χώρου και όλες τις υπόλοιπες καινοτομίες της νέας έκδοσης του premium compact μοντέλου. Η δυναμική σχεδίαση και η βέλτιστη αξιοποίηση χώρου, είναι το ίδιο εντυπωσιακές όσο η οδηγική άνεση και το ποιοτικό premium περιβάλλον. Το Cooper S E Countryman ALL 4 διατίθεται με Mini Driving Modes στο βασικό εξοπλισμό του. Ανεξαρτήτως του προγράμματος λειτουργίας που έχει επιλεγεί μέσω του διακόπτη eDrive , το σετάρισμα του αυτοκινήτου μπορεί να προσαρμοστεί σε ένα σπορ ή αποδοτικό στυλ οδήγησης, ανάλογα με τις προτιμήσεις.