Σύντομη δοκιμή του νέου Suzuki Ignis

Ευχάριστη έκπληξη

Η ήδη μεγάλη γκάμα της Suzuki στην Ελληνική αγορά, ενισχύθηκε από το νέο Ignis, ένα μοντέλο που επανεμφανίζεται στο προσκήνιο μετά από προσωρινή διακοπή. Πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο (3,7μ.) ελεύθερου χρόνου που έκανε πρεμιέρα δύο μήνες πριν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι.

Το νέο Ignis συναντήσαμε λίγες ημέρες πριν στην ειδική παρουσίαση πουτ έγινε για τους ανθρώπους του ειδικού τύπου, έχοντας και την ευκαιρία για μια σύντομη οδηγική γεύση.

Σχεδιαστικά το Ignis είναι αναμφίβολα ξεχωριστό, με καλή ορατότητα χάρη στο υπερυψωμένο αμάξωμα, ευκολία στην οδήγηση, ευρύχωρη καμπίνα και πρακτικό χώρο αποσκευών (267λτ ή 227λτ στο τετρακίνητο). Διατίθεται επίσης συρόμενη λειτουργία της πλάτης του πίσω καθίσματος, που σε συνδυασμό με τη δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης, καθιστά δυνατή τη μεταφορά ογκώδη αντικειμένων και αποσκευών.

Τα κυλινδρικού σχήματος χειριστήρια του κλιματισμού και ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός του πίνακα οργάνων, συνδυάζονται ώστε να δίνουν στην καμπίνα φουτουριστικό τόνο. Η οριζόντια σχεδίαση του ταμπλό, το οποίο χρησιμοποιεί υλικά με πλούσια υφή, δημιουργούν άνεση και ευρυχωρία, ενώ οι λεπτομέρειες σε πορτοκαλί, μεταλλικό ή γκρι τιτανίου, προσθέτουν μια ακόμα πινελιά ποιότητας στην καμπίνα και συνηγορούν στην εικόνα ενός μοντέρνου SUV. Στην καμπίνα εκτός από το δύο χώρων ντουλαπάκι μπροστά από το συνοδηγό, υπάρχουν θήκες μπουκαλιών τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας, αλλά και ποτηροθήκες στις εμπρός και τις πίσω πόρτες.

Επιπλέον το σύνολο δείχνει καλοκατασκευασμένο, αξιόπιστο, ευχάριστο και το σημαντικό (όσον αφορά την αντοχή), made in Japan.

Το αμάξωμα χρησιμοποιεί μεγάλο ποσοστό ισχυρού και ελαφρού ατσαλιού υψηλής ελατότητας, κάτι που καθιστά εφικτή την περαιτέρω μείωση του βάρους, ενώ παράλληλα προσφέρει υψηλό επίπεδο ακαμψίας. Προσθέτοντας στην εξίσωση και το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS, εξασφαλίζεται ενδιαφέρουσα οδηγική εμπειρία, συνδυασμένη με εξαιρετική οικονομία καυσίμου.

Δύο στερεοσκοπικές κάμερες επιβλέπουν την απόσταση ανάμεσα στο όχημα και άλλα αντικείμενα που βρίσκονται στο δρόμο, ενώ προσδιορίζουν και το σχήμα αυτών των αντικειμένων. Με αυτά τα στοιχεία ως βάση, λειτουργούν οι παρακάτω τρείς προηγμένες λειτουργίες ασφάλειας: η υποβοήθηση φρεναρίσματος Dual Camera Brake Support (DCBS), η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η προειδοποίηση εκτροπής αυτοκινήτου.

Η υποστήριξη συνδεσιμότητας με διαφορετικά είδη «έξυπνων» τηλεφώνων, επιτρέπει στον οδηγό να συνδέσει το smartphone και να έχει πρόσβαση στις εφαρμογές του, μέσω της οθόνης αφής. Με την εισαγωγή μιας κάρτας SD που περιέχει χαρτογράφηση,  επιτρέπει επίσης τη χρήση της λειτουργίας πλοήγησης.

Με απόσταση 180 χλστ από το έδαφος, το νέο Ignis επιτρέπει την κίνηση σε τραχείς ή ολισθηρούς δρόμους, ενώ παράλληλα, προσφέρει θέση οδήγησης τέτοια, που χαρίζει απρόσκοπτη περιμετρική ορατότητα, κάνοντας ευκολότερη την οδήγηση. Τέλος, η ψηλή θέση των καθισμάτων αυξάνει και την ευκολία επιβίβασης και αποβίβασης από το όχημα.

Ψυχή του μικρού SUV της Suzuki, ο βενζινοκινητήρας 1.2 DUALJET (K12C), 89 ίππων, που προσφέρει καλές επιδόσεις μαζί με οικονομία καυσίμου. Συνδυάζεται μάλιστα (προαιρετικά) με το ήπιο υβριδικό σύστημα SHVS (SmartHybridVehiclebySuzuki) προκειμένου να επιτευχθεί ακόμα καλύτερη απόδοση δύναμης και οικονομίας.

Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με 5άρι μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ παράγεται και σε τετρακίνητη έκδοση (Allgrip Auto) με συνεκτικό συμπλέκτη viscous. Το σύστημα αυτό μεταφέροντας αυτόματα τη ροπή στους εμπρός και τους πίσω τροχούς, όταν ανιχνεύσει απώλεια πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς. Επιπλέον, συνδυάζεται και με σύστημα ελέγχου κατάβασης και πιο «κοντή» σχέση μετάδοσης στο διαφορικό.

Η ανάρτηση (πίσω) διαφοροποιείται στην προσθιοκίνητη και την τετρακίνητη έκδοση, με ημιάκαμπτο και άκαμπτο άξονα αντιστοίχως.

Το νέο Ignis χρησιμοποιεί την τεχνολογία TotalEffectiveControlTechnology (TECT) τηςSuzuki που προσφέρει υψηλού επιπέδου προστασία σε περίπτωση σύγκρουσης, ενώ περιλαμβάνεται και σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESP® (ElectronicStabilityProgram).

Στα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, περιλαμβάνονται τα εξής:

•           Σύστημα υποβοήθησης πέδησης DualCameraBrakeSupport (DCBS): όταν το αυτοκίνητο κινείται με 5 χλμ ή περισσότερα, οι στερεοσκοπικές κάμερες εντοπίζουν οχήματα και πεζούς που πιθανά βρίσκονται εμπρός, βοηθώντας στην αποφυγή συγκρούσεων ή τον περιορισμό πιθανών ζημιών μιας σύγκρουσης, με το να ειδοποιούν τον οδηγό και να ενεργοποιούν αυτόματα τα φρένα.

•           Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας: όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα 60 χλμ ή περισσότερα και παρατηρείται αλλαγή λωρίδας χωρίς ο οδηγός να έχει ενεργοποιήσει τους δείκτες πορείας (φλας), το σύστημα ενεργοποιεί μηχανισμούς ειδοποίησης του οδηγού, όπως δόνηση στο τιμόνι και ένδειξη στον πίνακα οργάνων, προκειμένου να επαναφέρει την προσοχή του χειριστή στην οδήγηση του οχήματος.

•           Σύστημα Προειδοποίησης Εκτροπής Αυτοκινήτου: όταν το όχημα κινείται με ταχύτητα 60 χλμ ή περισσότερα και παρατηρείται όχι σταθερή πορεία και μετακίνησή του από τη μια πλευρά της λωρίδας κυκλοφορίας στην άλλη, το σύστημα ενεργοποιεί ηχητικό σήμα καθώς και φωτεινή ένδειξη στον πίνακα οργάνων, προκειμένου να επιστήσει την προσοχή του οδηγού στην αθέλητη αυτή μετακίνηση του οχήματος που ενδέχεται να οφείλεται σε νύστα ή άλλους παράγοντες.

Με πλήρη εξοπλισμό, που από την βασική έκδοση διαθέτει: ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, ραδιο-CD με θύρα USB, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι, υπολογιστής ταξιδιού και σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, οι τιμές ξεκινούν από τα 11.530 ευρώ για το δικήνητο και 14.030 ευρώ για το τετρακίνητο.

Στη διάρκεια της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να συνοδηγήσουμε αρχικά και οδηγήσουμε στη συνέχεια, ένα ξεχωριστό στην όψη και ιδιαίτερα ευχάριστο στο εσωτερικό αυτοκίνητο, που μα εξέπληξε θετικά με την ακαμψία και την ποιότητα κύλισης που προσφέρει.

Αδιαφορώντας για την ποιότητα του δρόμου εμφανίζει προβλέψιμη και εύκολα ελεγχόμενη συμπεριφορά του στο δρόμο, ακόμα και στους πολύ γρήγορους ρυθμούς. Την ίδια στιγμή η μέση κατανάλωση της μικρής μας αλλά υπό πίεση δοκιμής, ήταν μόλις 6λτ/100χλμ., τιμή που δικαιολογεί απολύτως την επιλογή της εταιρίας στον μοναδικό βενζινοκινητήρα που προαναφέραμε.

Ο τελευταίος, σβέλτος και ροπάτος, αντιμετωπίζει εύκολα τα 810 κιλά βάρους της κατασκευής, σημειώνοντας αξιόλογες επιδόσεις (0-100 από 11.5’’ έως 12.2΄΄ ανάλογα την έκδοση).

Συνοψίζοντας και μέχρι την δοκιμή διαρκείας που θα ακολουθήσει, είναι αλήθεια ότι το μίνι SUV της Suzuki μας κέρδισε από την πρώτη στιγμή, κυρίως με το ξεχωριστό σχήμα του, την ποιότητα κατασκευής, την οδική συμπεριφορά και βέβαια την τιμή που το τοποθετεί στις πρωτες θέσεις των value for money της αγοράς.