ΔΟΚΙΜΗ: Οδηγούμε το Fiat 500L trekking 1.6MTJ, 120hp

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες εκδόσεις της νέας γενιάς 500

Αυτό που όλοι έχουν πλέον καταλάβει είναι το ότι, η Fiat με την αναβίωση του θρυλικού 500, χτύπησε «φλέβα χρυσού», που βέβαια την εκμεταλλεύεται δεόντως, προς όφελος και των καταναλωτών, οι οποίοι έχουν πολλές επιλογές σε ένα μοντέλο συνυφασμένο με το στυλ.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες εκδόσεις της νέας γενιάς 500, το 500L Trekking, ένα μοντέλο με εντυπωσιακό (για πολλούς όμορφο) αμάξωμα, άφθονους χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και ένα κλικ παραπάνω ύψος από το έδαφος (14,5εκ.), που σε συνδυασμό με πιο «άγρια» λάστιχα, του επιτρέπουν περιηγήσεις και εκτός ασφάλτινων διαδρομών, ακόμα κι αν αυτές είναι λασπωμένες, καθώς υπάρχει το σύστημα Traction+ που λειτουργεί ως ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό μέχρι την ταχύτητα 30 χλμ/ώρα.

Το μοντέλο το είχαμε οδηγήσει σχεδόν ένα χρόνο πριν, αλλά με τον 1600άρι diesel των 105 ίππων, ενώ σε αυτό εδώ το άρθρο, έχουμε να κάνουμε με τον βελτιωμένο κινητήρα MultiJet II με τους 120 ίππους, που διαθέτει και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα κινητήρα προδιαγραφών Euro6, που καταναλώνει λιγότερο πετρέλαιο, εκπέμπει λιγότερο CO2, είναι πιο «πολιτισμένος» στη λειτουργία του και δίνει σαφώς καλύτερες επιδόσεις (11,5’’ αντί για 14’’ τα 0-100 και τελική 183 χλμ/ώρα, αντί των 175 χλμ.) από αυτόν με τους 105 ίππους που αντικαθιστά.

Όπως είναι αυτονόητο βελτιωμένες είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις σε όλη τη γκάμα των μετρήσεων, ενώ γενικότερα η οδηγική αίσθηση είναι σαφώς καλύτερη, καθώς ο οδηγός έχει την εντύπωση ότι, οδηγεί ένα μικρότερο σε όγκο και ελαφρύτερο όχημα.

Αλλαγές έχουμε και στα φρένα, καθώς μεγάλωσαν τα δισκόφρενα εμπρός/πίσω για καλύτερη απόδοση στο φρενάρισμα, κάτι όμως που δεν αντιληφθήκαμε να συνέβη.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές και η πλούσια έκδοση Beats (δίχρωμο αμάξωμα με διακριτικές κόκκινες ρίγες στους καθρέφτες και όμορφες ζάντες αλουμινίου, κόκκινες δαγκάνες φρένων και το εξελιγμένο -σε συνεργασία με την Beats by Dre- ηχοσύστημα των 500 Watt) του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, δεν αφήνει περιθώρια κριτικής, τόσο σε επίπεδο εξοπλισμού, όσο και ποιότητας υλικών/συναρμογής. Οι χώροι παραμένουν άφθονοι για 5 άτομα, τα οποία έχουν στη διάθεσή τους 18 θήκες για μικροαντικείμενα και χώρο αποσκευών 412-455 λίτρα, ανάλογα τη θέση που βρίσκεται το συρόμενο πίσω κάθισμα.

Στο δρόμο, η διαφορά του αναβαθμισμένου κινητήρα γίνεται εμφανής σε όλα τα επίπεδα και κυρίως στην σβελτάδα, ενώ βελτιωμένη είναι η κατάσταση και στους χωματόδρομους, όπου η κατά τι μεγαλύτερη ροπή, σε συνδυασμό με το ύψος από το έδαφος και τα αποτελεσματικά M+S ελαστικά, δίνει στο 500L Trekking, χαρακτηριστικά crossover με δυνατότητες και φυσικά το κάνει ένα σοβαρότατο αντίπαλο για το «ομόσταυλο» Renegade. Στρίβει με σαφήνεια, δεν γέρνει ιδιαίτερα, αποσβένει τις ανωμαλίες των δρόμων χάρη και στα μαλακά (σχετικά ψηλοπρόφιλα) ελαστικά και επιδέχεται κριτική μόνο στην ακρίβεια του τιμονιού και τους αεροδυναμικούς θορύβους που -λογικά- έχει το υπερυψωμένο, ογκώδες αμάξωμα.

Την ίδια ώρα, με την χωρητικότητα που διαθέτει και το πολύ χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, μπορεί να χρησιμεύσει και σαν όχημα «μεταφορών», γεγονός που του δίνει αξιοκρατικά τον τίτλο του πολυχρηστικού οχήματος.

Ευχάριστα είναι τα νέα και από τον τομέα της κατανάλωσης, η οποία στα πολλά –μικτά- χιλιόμετρα της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε τα 6,2 λτ/100χλμ., τιμή που κρατά ιδιαίτερα χαμηλά το κόστος κίνησης ενός μεγάλου –τελικά- οχήματος και διατηρεί ψηλά την αυτονομία.

Συνολικά το Fiat 500L Trekking είναι ένα από τα πλέον πλήρη αυτοκίνητα της κατηγορίας του, με ατού τον αναβαθμισμένο κινητήρα, τους χώρους, την οδηγησιμότητα και το απαράμιλλο στυλ, που παραδοσιακά ξέρει να προσφέρει η Fiat στα προϊόντα της. Με τα δεδομένα αυτά με τιμή περί τα 22.500 ευρώ, το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, είναι μια εφόλης της ύλης σοφή επιλογή, ειδικά για όσους θέλουν να εξυπηρετούν πολλές από τις μεταφορικές και μετακινητικές τους ανάγκες, με ένα όχημα.

Υπέρ

  • Eμφάνιση
  • Κατανάλωση
  • Άφθονοι χώροι
  • Εσωτερικός διάκοσμος
  • Ορατότητα/εργονομία
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Ευχρηστία
  • Κατανάλωση

Κατά

  • Ακρίβεια τιμονιού
  • Αεροδυναμικοί θόρυβοι

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Διαστάσεις (μέτρα): Μ/Π/Υ: 4,14/1,78/1,68

Κινητήρας (κ.εκ.): 1.598, άμεσου ψεκασμού, turbo, i4, 16V

Iσχύς (Ίπποι/σ.α.λ.): 120/3.750

Ροπή (Νm/σ.α.λ.): 32,6/1.750

Κιβώτιο: 6άρι μηχανικό

Βάρος (κιλά): 1395

Κατανάλωση (λίτρα καυσίμου/100 χλμ. στο μικτό κύκλο): 6,2 λτ

Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα): 11,5

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 183 χλμ./ώρα

Ρεζερβουάρ: 45 λίτρα