Σύντομη Δοκιμή: Οδηγούμε το Mitsubishi Space Star

Τρία χρόνια μετά το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο της 1ης γενιάς

Η εταιρία Αφοί Σαρακάκη παρουσίασε στους ανθρώπους του ελληνικού ειδικού τύπου, την 2η γενιά του Mitsubishi Space Star, μοντέλου που ανήκει στην κατηγορία Β, την δημοφιλέστερη της ελληνικής αγοράς με ποσοστό 37% επί των συνολικών ετήσιων πωλήσεων.

Τρία χρόνια μετά το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο της 1ης γενιάς και με πωλήσεις σχεδόν 330.000 μονάδων σε όλο τον κόσμο το Space Star 2ης γενιάς έχει υποστεί σημαντική αναβάθμιση που σκοπό έχει να βελτιώσει την εμφάνιση και τη δυναμική συμπεριφορά του, αλλά να εδραιώσει τη θέση του ως Νο4 στις παγκόσμιες πωλήσεις της ιαπωνικής φίρμας μετά τα L200, ASX και Outlander. 

Το νέο Space Star πρωτοπαρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles τον περασμένο Νοέμβριο, έκανε το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του στο Σαλόνι των Βρυξελών φέτος τον Ιανουάριο και ήρθε στις Ευρωπαϊκές αγορές την άνοιξη του 2016.

Οι βασικές αλλαγές σε σχέση με την πρώτη έκδοση αφορούν τα εξής:

-       Νέα εμπρός & πίσω σχεδίαση + χρώματα & ταπετσαρίες

-       Εξοπλισμός & σαλόνι ανώτερων προδιαγραφών

-       Βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά

-       Νέα χαρακτηριστικά (όπως Hill Start Assist, Multifunction GPS Navigation (Smartphone-link)...)

Το Space Star είναι αποτέλεσμα του φιλόδοξου project “Global Small” (που ξεκίνησε από την Mitsubishi το 2009) και εξελίχθηκε για να πληροί τις απαιτήσεις ενός συγκεκριμένου γκρουπ παγκόσμιων πελατών οι οποίοι αναζητούν τον ίδιο συνδυασμό ευρυχωρίας, απόδοσης καυσίμου/εκπομπών ρύπων και λειτουργικού κόστους, ενώ παράλληλα απορρίπτουν τους μηχανολογικούς περιορισμούς των λεγόμενων προϊόντων ‘χαμηλού κόστους’.

Πρόκειται για ένα 5θυρο, 5θέσιο όχημα δυο όγκων, με μήκος μόλις 3,795μ. (+ 8,5εκ. από αυτό της 1ης γενιάς), βάρος από 845 κιλά (παρά την αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος) και εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd: 0,27), που ζηλεύουν πολλά ακριβότερα μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών. Χωρίς να έχουν μεγαλώσει οι διαστάσεις της καμπίνας, ο χώρος για τους επιβάτες έχει μεγαλώσει, ενώ ο χώρος αποσκευών χωρά 175 λτ, συν επιπλέον 60λτ στον υποδαπέδιο χώρο που θα ήταν η ρεζέρβα αν… είχε (το Space Star πωλείται μόνο με κιτ επισκευής ελαστικού).

Ο κινητήρας της έκδοσης που εισάγεται στην χώρα μας, είναι ατμοσφαιρικός, 3κύλινδρος, με απόδοση 80 ίππων/6.000σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 10,8χγπμ/4.000σ.α.λ. Η μέση κατανάλωσή του (κατά την Mitsubishi) είναι 4,3 λτ/100 χλμ και η εκπομπή ρύπων 100 γρ CO2/χλμ.

Εκτός από τις πολλές μικροβελτιώσεις που έχουν γίνει στον κινητήρα (σημαντικότερη αυτή της εξάτμισης), έχει βελτιωθεί και η ηχομόνωση (-3db) και η αντικραδασμική λειτουργία.

Το σύνολο αυτό συνδυάζεται είναι με 5άρι μηχανικό κιβώτιο (0-100 σε 11,7΄΄- τελ. ταχύτητα 180χλμ/ώρα), ή με συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT (0-100 σε 12,8΄΄- τελική ταχύτητα 173 χλμ/ώρα).

Σοβαρές επεμβάσεις έχουν γίνει στην ανάρτηση, η οποία σκλήρυνε βελτιώνοντας την αίσθηση και την κατευθυντικότητα, ενώ μειώθηκαν σημαντικά και οι κλίσεις που μπορεί να πάρει το αμάξωμα στις στροφές. Σημαντική αλλαγή έγινε στη χαρτογράφηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου τιμονιού, μικρότερες στο σύστημα κλιματισμού (αλλαγή ψυκτικού υγρού) και στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας (βελτιωμένη μπαταρία), όπως επίσης στο hill assist (ξεκίνημα σε ανήφορο), που πλέον είναι διαθέσιμο και στην έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο.

Αυτό που εντυπωσιάζει επίσης είναι ο πλήρης εξοπλισμός στις δυο διαθέσιμες (σε 9 διαφορετικούς χρωματισμούς) για την ελληνική αγορά, που πωλούνται στην τιμή των 12.990 ευρώ (με 5άρι μηχανικό κιβώτιο), ή των 14.350 ευρώ (κιβώτιο CVT). Και στις δυο περιπτώσεις, το μεταλλικό χρώμα χρεώνεται με επιπλέον 450 ευρώ.

Οδηγώντας στους δρόμους της Αθήνας και της Αίγινας το νέο Space Star, σημειώνουμε την μεγάλη αλλαγή προς το καλύτερο της συμπεριφοράς των αναρτήσεων, τον υποδειγματικό μοχλό αλλαγής ταχυτήτων και την παραδοσιακή ευχρηστία που χρόνια τώρα διαθέτουν όλα τα μοντέλα της Mitsubishi. Ο κινητήρας με ανεπαίσθητους κραδασμούς και ελάχιστο θόρυβο, υστερεί κάπως σε ροπή στις χαμηλές στροφές, αλλά στη συνέχεια «τραγουδάει» άψογα μέχρι τον κόφτη, ενώ το οικονομόμετρο στο καντράν βοηθά τον οδηγό να οδηγήσει εξοικονομώντας χρήματα και ρύπους. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας άγγιξε τα 7,9 λίτρα, αλλά με φουλ το σύστημα κλιματισμού και πολλή ώρα λειτουργίας στο ρελαντί.

Η θέση του οδηγού και η εργονομία είναι υπεράνω κριτικής, ενώ τα υλικά στην καμπίνα χωρίς να είναι κορυφαία δείχνουν άριστα συναρμολογημένα και μεγάλης ανθεκτικότητας.

Συνολικά, αποκομίσαμε την αίσθηση ενός ιδιαίτερα χρηστικού και ανθεκτικού οχήματος, με χώρος και ποιότητα συναρμολόγησης, συντηρητικό στη σχεδίαση, αλλά και με σαφείς ενδείξεις μακροζωίας, γεγονός που επιβεβαιώνει η παροχή από το εργοστάσιο 5ετούς εγγύησης και οδικής βοήθειας.

Κατά τα λοιπά, μείνετε συντονισμένοι. Θα επανέλθουμε επί του θέματος.