Δοκιμή NEWS.GR: Οδηγούμε το Citroen C4 eHDI

Οδηγεί ο Νίκος Τσάδαρης

H τελευταία φορά που ο υπογράφων βρέθηκε στο τιμόνι ενός C4, ήταν πριν ακριβώς 6 χρόνια και με ιδανικές συνθήκες, καθώς το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν το κορυφαίο Citroen, αυτό με το οποίο ο SebLoeb κέρδισε το πρωτάθλημα WRC το 2009, λίγο πριν βγει στον αέρα η 2η γενιά.

Όμως,τα χρόνια πέρασαν και το C4 της δοκιμής μας (ένα από τα μπεστ σέλερ της ελληνικής αγοράς) μπορεί να μην είναι αυτό του 9 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή ράλι, είναι όμως η ανανεωμένη έκδοση της 2ης γενιάς του δημοφιλούς μεσαίου γαλλικού μοντέλου, πέντε χρόνια μετά την εμφάνιση του.

Οι εξωτερικές αισθητικές αλλαγές εντοπίζονται, στη νέα μάσκα, στα νέα φωτιστικά σώματα με το σκούρο κρύσταλλο, που ενσωματώνουν τα φώτα ημέρας LED, αλλά και τα πίσω φωτιστικά σώματα που είναι καινούργια. Επανασχεδιασμένος είναι και ο εμπρός προφυλακτήρας, με τους νέους προβολείς ομίχλης που μπορούν να στρίβουν μαζί με το τιμόνι. 

Το εσωτερικό της γνώριμης καμπίνας χαρακτηρίζεται από υλικά καλής ποιότητας και συναρμολόγησης, με το μαλακό πλαστικό να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Οι νέες ταπετσαρίες, συνοδεύονται από τον φρέσκο και αναβαθμισμένο εργονομικά σχεδιασμό της κεντρικής κονσόλας (με 3 στρογγυλά ψηφιακά όργανα, μια πολυοθόνη και λιγότερους διακόπτες πλέον), που φιλοξενεί το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων της SMEG με έγχρωμη οθόνη αφής 7” (στάνταρ στις πλούσιες εκδόσεις). Το σύστημα περιλαμβάνει το ηχοσύστημα, την πλοήγηση, σύνδεση με το διαδίκτυο και δημιουργία hot spot, τις ρυθμίσεις για τον υπολογιστή ταξιδιού και για πολλές από τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Αλλαγή έχει γίνει και στον πίνακα οργάνων, συγκεκριμένα στο ταχύμετρο, που έχει πλέον ψηφιακές ενδείξεις.

Τα αναπαυτικά με άριστη πλευρική στήριξη καθίσματα, φιλοξενούν με άνεση τέσσερις ενήλικες (με τον χώρο για τους πίσω σε μέτρια επίπεδα), ενώ ο χώρος αποσκευών που κυμαίνεται από 380 (στην περίπτωσή μας με ρεζέρβα) έως 408 λτ (χωρίς ρεζέρβα), είναι ανταγωνιστικός για τα δεδομένα της κατηγορίας και παράλληλα υπάρχουν και πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει έξη αερόσακους, ESP, πλήρεις ηλεκτρικές ευκολίες, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, σύστημα infotainment, Hill Start Assist, Intelligent Traction Control, Blind Spot Monitoring System, αυτόματος διζωνικός κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών και σύστημα start/stop. 

Πλεονέκτημα του C4 της δοκιμής μας ο κινητήρας πετρελαίου 1,6 e-HDI με τους 115 ίππους και 27,5 χγρμ ροπής, που θεωρείται από τους καλύτερους μικρούς πετρελαιοκινητήρες. Αποδοτικός και οικονομικός σε καύσιμο, διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία και συνδυάζεται με ένα από τα καλύτερα συστήματα stop/start της αγοράς. Το νέο stop/start έχει τέτοια ρύθμιση που επιτρέπει την κίνηση σε κατηφορικούς δρόμους με ταχύτητα μέχρι 25 χλμ/ώρα και τον κινητήρα σβηστό. Ο κινητήρας αυτός σε συνδυασμό με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο που διαθέτει «ιαπωνικού τύπου» επιλογέα (ακριβή, γρήγορο, με θετικό κούμπωμα), τα καταφέρνει μια χαρά απέναντι στα 1300 κιλά βάρους του αμαξώματος, δίνοντας στο ανανεωμένο C4 αξιοπρεπέστατες επιδόσεις με τα 0-100 σε 10,7" και την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 190 χλμ/ώρα.

Αυτό όμως που αποτελεί αντικείμενο ευχάριστης έκπληξης στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση, παρά τις πολύ καλές επιδόσεις. Συγκεκριμένα ο μικτός κύκλος δοκιμών σχεδόν 1000 χλμ. που πραγματοποιήσαμε, κόστισε σε καύσιμο κατά μέσο όρο, μόλις 6,2 λτ/100χλμ., παρά το ότι δεν είμαστε στις περισσότερες των περιπτώσεων συγκρατημένοι. Για την χαμηλή κατανάλωση ευθύνονται κυρίως τα πλούσια αποθέματα ροπής στις χαμηλομεσαίες στροφές μαζί με τον εξαιρετικό σε χρήση επιλογέα και την αραιή διάταξη των έξι σχέσεων του κιβωτίου, που επιτρέπουν να κινείσαι σβέλτα με μια σχέση επάνω στο κιβώτιο ακόμη σε ανήφορο, αρκεί να μην πέφτουν οι στροφές του κινητήρα κάτω από τις 1500, ή να μην είναι πλήρες φορτίου το αυτοκίνητο. 

Οδηγώντας, γρήγορα διαπιστώνουμε πως έχουμε να κάνουμε με ένα γνήσιο μια Citroen πιστό στα χαρακτηριστικά του κατασκευαστή. Οι διαδρομές των αναρτήσεων επιτρέπουν τον «γαλλικό» τρόπο αντιμετώπισης των άθλιων ελληνικών δρόμων, χωρίς να επιβαρύνεται υπερβολικά η οδική συμπεριφορά ακόμα και στους γρήγορους ρυθμούς.

Η άνεση και η απουσία θορύβων στην καμπίνα είναι υποδειγματική για την κατηγορία, την ώρα που οι ανωμαλίες του δρόμου απορροφώνται ιδανικά από τις μαλακές αναρτήσεις, που όμως δεν επιτρέπουν στο ογκώδες αμάξωμα

να παρεκκλίνει της χαραγμένης από τον οδηγό πορείας, παρά τις μεγάλες κλίσεις του αμαξώματος. Το τιμόνι χωρίς να είναι υπόδειγμα ακρίβειας δεν δημιουργεί ερωτηματικά στον οδηγό, ενώ τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους αλλά δεν έχουν την αίσθηση που εμπνέει εμπιστοσύνη στον χειριστή.

 Συμπερασματικά το μικρομεσαίο Citroen είναι βελτιωμένο σε όλα τα επίπεδα και με βασικά ατού την ποιότητα, τους χώρους, την τιμή, αλλά κυρίως τον κινητήρα του, παραμένει στις κορυφαίες προτάσεις της μικρομεσαίας (C-segment) κατηγορίας, όντας ένα οικογενειακό όχημα με άνετη και ασφαλή

οδική συμπεριφορά, που εκτός των άλλων διαθέτει άνεση, ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης από τις καλύτερες της αγοράς.

Όλα τα παραπάνω σε απόλυτα λογικά τιμή που ξεκινά από περίπου 18.000 ευρώ με απόσυρση και ανεβαίνει ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. 

Υπέρ 

• Χώροι/Άνεση

• Ποιότητα κύλισης

• Κινητήρας

• Κατανάλωση

• Εξοπλισμός 

Κατά

• Ακρίβεια τιμονιού

• Αίσθηση φρένων 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας: 4κυλ., 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο
  • Ισχύς: 115 PS/3.600 rpm
  • Ροπή: 27,5 kgm/1.750 rpm
  • Κιβώτιο: χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, κίνηση εμπρός
  • 0-100: 10,7”
  • Τελική ταχύτητα:190 km/h
  • Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
  • Εκπομπές CO2 97 gr/km
  • Διαστάσεις 4.329 x 1.789 x 1.489 mm
  • Βάρος 1.320 kg